نظارت ۲۴ اکیپ بهداشتی در چهارمحال و بختیاری بر ذبح دام

۲۴ اکیپ بهداشتی در استان چهارمحال و بختیاری بر ذبح دام در ایام محرم نظارت دارند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، حسینعلی سلطانی مدیرکل دامپزشکی چهارمحال و بختیاری گفت: ۲۴ اکیپ بهداشتی در ۱۰ شهرستان استان در ایام ماه محرم به ویژه تاسوعا و عاشورای حسینی بر ذبح دام نظارت دارند.

او افزود: ۱۳ اکیپ سیار و ۱۱ اکیپ ثابت نظارت بهداشتی به صورت شبانه روزی بر دام‌های قربانی نظارت می‌کنند.


بیشتر بخوانید


سلطانی با بیان اینکه اکیپ‌های سیار و ثابت آمادگی ارائه خدمات بهداشتی در حوزه فرآورده‌های خام دامی را دارند اضافه کرد: ۱۰ کشتارگاه مجاز سنتی و صنعتی دام در سطح استان فعالیت می‌کنند که با رعایت تمامی ضوابط و قوانین ابلاغ شده از سوی سازمان دامپزشکی کشور، آماده ارائه خدمات ذبح بهداشتی و شرعی دام هستند.

او با اشاره به اینکه هرگونه ذبح دام خارج از کشتارگاه‌های مجاز توصیه نمی‌گردد ادامه داد: از عزاداران حسینی درخواست داریم تا با رعایت دستورالعمل‌های اعلام شده از جمله انتقال دام‌های قربانی به کشتارگاه‌های مجاز استان از شیوع ویروس کرونا و مبتلا شدن افراد جدید به این بیماری جلوگیری کنند.

سلطانی در پایان گفت: توصیه‌های لازم در خصوص هرگونه رفتار مخاطره آمیز در حوزه ذبح دام به ارگان‌های دولتی و تشکل‌های خصوصی داده شده است و در صورت عدم رعایت دستورالعمل‌ها با افراد خاطی برخورد خواهد شد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار