فضای ساختمانی، مهم‌ترین چالش مدارس غیردولتی مازندران

مهم‌ترین چالش مدارس غیردولتی مازندران مشکل فضای ساختمانی است که نمی‌توانند تاییدیه نوسازی را دریافت کنند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری ،مهدی قربان زاده رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران در جلسه شورای هماهنگی موسسان مدارس غیر دولتی مازندران با اشاره به مهم‌ترین چالش مدارس غیردولتی استان، گفت: جدای از بحث حقوق و بیمه معلمان که خود مشکل و معضلی برای مدارس غیردولتی است، موضوع ساختمان و فضای ساختمانی چالش بزرگی برای این مدارس محسوب می‌شود.

او افزود: براساس دستورالعمل جدید نوسازی یعنی ضابطه ۶۹۷، بیش از ۸۰ درصد مدارس غیردولتی استان تیپ مدرسه نیستند و باید ساختمان آن‌ها مورد بازبینی قرار گیرد که چون اغلب ساختمان‌ها استیجاری هستند، موسسان برای ایجاد تغییر در فضای ساختمان به مشکل بر می‌خورند.

قربان زاده با بیان اینکه تاکنون تسهیلاتی به مدارس غیردولتی اختصاص داده نشده،گفت: هنوز هم بیشتر مدارس ما با بخش‌های مختلف نظارتی و اجرایی اعم از شهرداری و سایر موسسات مرتبط با امور ساخت و صدور پروانه ساختمان مشکل دارند.

قربان زاده با اشاره به مواد ۱۰ الی ۱۳ قانون تاسیس مدارس غیردولتی مبنی بر ضرورت توسعه مشارکت‌های مردمی و توسعه این مراکز، افزود: سند تحول بنیادین بر توسعه مشارکت‌های مردمی تاکید دارد.

او گفت:از جمله مهم‌ترین دلایل توسعه مدارس غیردولتی، صرفه جویی و کاهش بار مالی دولت از طریق توسعه مشارکت‌های مردمی، ایجاد انگیزه برای ورود علاقه‌مندان به امر تعلیم و تربیت، بهره مندی از خلاقیت و توانمندی افراد متعهد در امر آموزش و تربیت فرزندان این مرز و بوم ، ایجاد فرصت شغلی مناسب برای تحصیلکرده‌های جامعه و ایجاد عدالت آموزشی بین مدارس دولتی و غیردولتی است.

رئیس اداره مشارکت‌های مردمی و توسعه مدارس غیردولتی آموزش و پرورش مازندران افزود:مدارس و مراکز غیردولتی ظرفیت خوبی برای اشتغال‌زایی حجم کثیری از تحصیلکرده‌های استان است و خوشبختانه مازندران از جمله استان‌هایی است که هم از لحاظ کمی و هم از نظر کیفی در زمره استان‌های برتر کشور قرار دارد.

انتهای پیام/س
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.