راشاتودی بررسی کرد؛

نقش سیاه‌پوستان در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا

یک کارشناس مسائل آمریکا در مصاحبه با شبکه راشاتودی به بررسی نقش حائز اهمیت سیاه‌پوستان در انتخابات ریاست‌جمهوری آتی این کشور پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از بخش فرانسوی‌زبان شبکه تلویزیونی راشاتودی، «دیدیه کمبو» یک کارشناس مسائل آمریکا اعلام کرد برای دموکرات‌ها مهم است که بتوانند در انتخابات ریاست‌جمهوری سوم نوامبر آمریکایی‌های آفریقایی‌تبار را به پای صندوق‌های رای بکشانند. وی گفت: مسائل مرتبط با نژادپرستی و خشونت‌های پلیس، موضوع اصلی کارزار انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا خواهد بود.

این کارشناس ادامه داد وجود خشونت‌های پلیس در آمریکا، قابل تردید نیست، چون می‌دانیم که هر ساله ماموران پلیس حدود هزار نفر را می‌کشند. به طور مثال، در مقایسه با فرانسه در جمعیت آماری یکسان این رقم پانزده برابر بیشتر است. رقم بسیار بالایی است. حدود ۲۵ درصد از قربانیان، آمریکایی‌های آفریقایی تبار هستند و این در حالی است که آنان تقریبا دوازده درصد از جمعیت آمریکا را تشکیل می‌دهند. سفیدپوستان زیادی هم توسط پلیس کشته می‌شوند. در نتیجه، هم مشکل نژادپرستی وجود دارد و هم مشکل خشونت. در این زمینه شاهد تقابلی میان دو جناح رقیب هستیم. جناح دموکرات این خشونت‌ها را برجسته می‌کند و در مقابل ترامپ و محافظه‌کاران عملکرد شهرداران دموکرات را در مقابل تظاهر‌کنندگان –و به طور دقیق‌تر انفعال فرضی آنان را در مقابل معترضان خشونت‌طلب- زیر سوال می‌برند. ترامپ در این بین خود را به عنوان کاندیدایی معرفی می‌کند که خواستار اجرای قانون و برقراری نظم است.

این کارشناس در ادامه درباره این راهبرد ترامپ و احتمال پیروزی در انتخابات با تکیه بر این راهبرد نیز توضیح داد: در حال حاضر مشکل می‌توان در این باره پیش‌بینی کرد. زیرا این جنبشِ ضد نژادپرستیِ «جان سیاه‌پوستان اهمیت دارد»، ریشه عمیقی در آمریکا دوانده است. پس از شورش و ناآرامی‌های (شهر) فرگوسن در سال ۲۰۱۵، حول مسئله نژادپرستی و خشونت‌های پلیس آگاهی شکل گرفته است.

اکنون اعتراضات خشونت‌آمیز، امکان دارد منجر به کشاندن قشر متوسط به پای صندوق‌های رای شود. چون که آنان از این بی‌نظمی و آشوب احساس نگرانی می‌کنند و حتی برخی از آنان این اعتراضات را همچون حمله‌ای علیه قشر متوسط می‌دانند.


         بیشتر بخوانید:


وی افزود: نفع دموکرات‌ها در این است که رای سیا‌ه‌پوستان را جلب کنند. بیشتر سیاه‌پوستان به دموکرات‌ها رای می‌دهند. فقط مسئله این است که آنان به پای صندوق‌های رای بیایند، چون معمولا بیشترشان مایل به شرکت در انتخابات نیست. حال اینکه چه کسی در این تقابل بیشترین آرا را از آن خود خواهد کرد، در حال حاضر به سادگی مشخص نیست.

این کارشناس در ادامه درباره خودداری لیگ‌های ورزشی آمریکا از جمله ان‌بی‌ای از ادامه بازی در واکنش به بازداشت جیکوب بلیک-که هدف اصابت هفت گلوله پلیس قرار گرفت- و استقبال باراک اوباما از این حرکت نیز توضیح داد: لیگ ان‌بی‌ای مسابقات ورزشی بسیار محبوب است. در نتیجه موضع گیری آن‌ها در چنین مناقشه‌ای بسیار حائز اهمیت است. نکته جالب آن چیزی است که برای از سرگیری لیگ ان‌بی‌ای مورد مذاکره قرار گرفته است و آن این که ورزشگاه‌ها می‌توانند محل استقرار مراکز رای‌گیری باشند.

مسئله دسترسی به مراکز رای‌گیری یکی از مسائل مهم بوده است. جنجال زیادی بر سر رای‌گیری پستی به وجود آمده است. یک بار دیگر باید گفت که موضوع مهم برای دموکرات‌ها این است که بتوانند آمریکایی‌های آفریقایی تبار را به پای صندوق‌های رای بکشانند. اگر امکان رای‌گیری در یک مرکز دیگر وجود نداشته و آن مرکز بسته شده باشد، با دسترسی به ورزشگاه‌ها رای دادن برای این دسته ساده‌تر می‌شود. در واقع این چیزی است که میان ان‌بی‌ای و مقامات مورد مذاکره قرار گرفته است.

سوء مدیریت دونالد ترامپ در بحران همه‌گیری ویروس کرونا، خشونت روزافزون پلیس این کشور علیه سیاه‌پوستان و برخی مسائل دیگر باعث شده است وی از جو بایدن، رقیب دموکرات خود در نظرسنجی‌ها عقب بیفتد و امید چندانی برای پیروزی او در انتخابات آتی وجود ندارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۵
در انتظار بررسی: ۰
Netherlands
مسعود
۱۵:۲۴ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
نقش لابی صهیونیستها رو نباید نادیده گرفت، خدماتی که ترامپ به اسرائیل کرده قبلا هیچکدام از روسای جمهور آمریکا نکرده اند، قدرت این لابی ها در آمریکا وحشتناکه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۲ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
تصویر بهتری نداشتید برای این خبر بگذارید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۸ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
سیاهپوست های آفریقایی تبار را به کشور خودشان دیپورت کنند بعد هم آمریکا خسارت خانواه های اینها برای اسارت و به بردگی کشاندنشان را بدهد - بعضی سیاه های آمریکا خیلی رفتارهای ضد اجتماعی خطرناکی دارند اینها ناشی از عقده حقارتی که سیستم آمریکا در آنها ایجاد کرده است می باشد - هر کسی باید در کشور خودش زندگی کند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۵۱ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
خط خورده وسیاه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۹ ۰۹ شهريور ۱۳۹۹
خب دیگه به طور واضح مشخص شده که ترامپ رئیس جمهور بعدی خواهد بود چون سیاه پوستان رای نمیدن اما قشر متوسط و سفیدپوستان حتما به ترامپ رای میدهند!
چیزی که من از این مقاله برداشت کردم این بود!
آخرین اخبار