معاون بایدن: در صورت پیروزی در انتخابات به برجام برمی‌گردیم

معاون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا می‌گوید در صورت پیروزی در انتخابات، دولت جدید واشنگتن به توافق هسته‌ای ایران باز می‌گردد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه ان دی تی وی، معاون نامزد دموکرات‌ها در انتخابات ریاست جمهوری آمریکا اعلام کرد جو بایدن در صورت پیروزی در انتخابات خود را متعهد به بازگشت به توافق نامه‌های آب و هوایی پاریس و برجام می‌داند.

کامالا هریس روز جمعه در نشست مجازی جمع آوری کمک‌های مالی برای ستاد انتخاباتی بایدن اعلام کرد: برای احیای جایگاه جهانی آمریکا و جلب حمایت متحدان آسیای و اروپایی، ما خود را متعهد به بازگشت به توافق آب و هوایی پاریس و برجام  خود می‌دانیم.

معاون بایدن با انتقاد از سیاست دونالد ترامپ برای زیا پا گذاشتن توافق‌های بین المللی افزود: جو بایدن و دولت ما کار بزرگی برای جبران خسارات ناشی از اقدامات ترامپ و دولت او در احیای جایگاه آمریکا در عرصه بین الملل خواهیم داشت.

معاون منتخب بایدن در ادامه انتقادات خود از ترامپ گفت: ما به دوستان خود وفاداریم و به تعهد‌های خود پایبندیم. دونالد ترامپ به این مهم نرسیده است. این بخشی از شخصیت اوست که درکی از اهمیت صداقت و ثبات کلام ندارد.

پیش از این هریس با حمایت بی قید و شرط از رژیم صهیونیستی مدعی شد در صورتی که جو بایدن در انتخابات به پیروزی برسد، اجازه نخواهد داد ایران به سلاح هسته‌ای دست یابد.

کامالا هریس با تکرار ادعا‌های مقامات آمریکایی علیه ایران، گفت: بگذارید شفاف سخن بگویم، ما به ایران اجازه نمی‌دهیم به سلاح اتمی دست یابد. در همین حال، اطمینان حاصل خواهیم کرد که اسرائیل از حمایت ناگسستنی ایالات متحده برخوردار است.

هریس ادعا کرد که برجام راه دسترسی ایران به سلاح هسته‌ای را بسته بود.

ترامپ در سال ۲۰۱۸ در اقدامی یکجانبه به عضویت آمریکا در توافق هسته‌ای ایران پایان داد. این اولین بار نبود که ترامپ تعهدات آمریکا ذیل یک توافق بین المللی را نقض می‌کرد. رئیس جمهور فعلی آمریکا به زیرپا گذاشتن توافقات بین المللی شهره است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۳۷ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
تا اونوقت ديگه دير شده و همه آمريكاييا كرونا گرفتن
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۱۸:۴۵ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
وعده سر خرمن دیگر
تنها عاملی که اجازه نداد مکانیسم ماشه فعال شود خروج آمریکا از برجام است.
سگ زرد برادر شغال است آن ها فقط می خواهند با بازگشت به برجام مکانیسم ماشه را فعال کنند.
مسئولین ایرانی باید جدا با بازگشت مخرب آمریکا مخالفت کنند و سر وعده های پوچ فریب نخورند.
Iran (Islamic Republic of)
امین
۱۳:۴۶ ۰۸ شهريور ۱۳۹۹
اولا خسارات رو پرداخت کنید,تحریم هارو بردارید, بعد بفرمایید
آخرین اخبار