کمک به همنوعان با مشارکت در طرح نذر خون

طرح نذر اهدای خون از امروز در هرمزگان همزمان با سراسر کشور برگزار می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از هرمزگان،ایمان زارعی مدیرکل سازمان انتقال خون هرمزگان گفت: نذر اهدای خون در استان از امروز آغاز و تا اربعین حسینی ادامه دارد.

زارعی افزود: به دلیل شیوع کرونا مراجعه داوطلبان اهدای خون را کاهش یافته است و مشارکت در  نذر خون  فرصتی برای ثواب با  نجات جان انسان‌ها  است.

او گفت: تنها راه تامین آن از طریق اهدای خون افراد سالم است که می‌تواند به زندگی بیماران خاص، نوزادان دچار زردی، مادران باردار، افراد نیازمند به عمل جراحی، بیماران تصادفی و کسانی که دچار سوانح و حوادث شده‌اند، حیات ببخشد.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان با تاکید بر اهمیت خونگیری و تامین نیاز‌های بیماران گفت: هفت پایگاه ثابت و سیار انتقال خون استان در روز‌های تاسوعا و عاشورای حسینی آماده خونگیری از عزاداران هستند.

زارعی افزود: پایگاه مرکزی بندرعباس در روز‌های تاسوعا وعاشورا صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳:۳۰ و عصر‌ها از ساعت ۱۷ تا ۲۲ عصر اقدام به خونگیری می‌کند.

او گفت: پایگاه مرکزی میناب روز‌های تاسوعا و عاشورا صبح‌ها از ساعت هشت تا ۱۳ صبح و عصر‌ها از ساعت ۲۰ تا ۲۲ و تیم سیار میناب روستای دهو در روز تاسوعا و روستای نخل ابراهیمی در روز عاشورا از ساعت ۹ تا ۱۴ است.

مدیرکل پایگاه انتقال خون هرمزگان افزود: پایگاه مرکزی بندرلنگه روز‌های تاسوعا و عاشورا صبح ساعت ۹ تا ۱۲و عصر ۲۰ تا ۲۲و تیم سیار این شهرستان روز تاسوعا در شهرک امام محمد باقر (ع) و در روز عاشورا در شهرک امام مهدی (عج) ساعت ۹ تا ۱۲ از مردم خون می‌گیرند.

زارعی گفت: مرکز خونگیری قشم نیز عصر تاسوعا و عاشورا ساعت ۱۷ تا ۲۲ آماده خونگیری از عزاداران حسینی است لذا اهداکنندگان خون کارت ملی همراه خود داشته باشند.

مهم ترین نکته در انتقال خون اطمینان از سلامت فرد اهدا کننده خون است و از دیگر مزایای سلامتی اهدای خون می توان به جلوگیری از بروز خطر هموکروماتوز،ضد سرطان،سلامت قلب و کبد،کاهش وزن،ساخت گلبول‌های جدید خونی،معاینه و تست رایگان قبل از اهدای خون،احساس خوب انجام یک عمل انسان دوستانه برشمرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.