امارات: ترکیه تهدیدی برای منطقه است

امارات در پیامی به شورای امنیت نسبت به تلاش ترکیه برای فتنه‌انگیزی در جهان عرب و عملیات نظامی آن در سوریه هشدار داد.

هشدار امارات به شورای امنیت نسبت به فتنه انگیزی ترکیه در منطقهبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از روسیاالیوم، امارات متحده عربی  در نامه‌ای به شورای امنیت سازمان ملل هشدار داد که ترکیه به دنبال بی ثبات کردن جهان عرب است و عملیات نظامی آن در سوریه نقض قانون بین المللی به شمار می‌رود.

این نامه امارات در پاسخ به نامه ترکیه مطرح شده که ماه گذشته به شورای امنیت تحویل داده شده است.

 


بیشتر بخوانید:


امارات، نامه ترکیه را تلاش برای تحریف افکار عمومی از رفتار‌های اخیر و سیاست خصمانه خود توصیف و تاکید کرد که ترکیه نقطه ورود و عبور عناصر داعشی به افغانستان و آسیای میانه است.

در ادامه نامه امارات به شورای امنیت آمده است: ترکیه به استفاده از مهاجران برای تقویت اهداف جنون‌آمیز خود تهدید می‌کند.

امارات مدعی شد که ترکیه تلاش دارد اذهان را از اقدامات خطرناک خود به سمت دیگر منحرف سازد و سیاست هرج و مرج و آشوب در جهان عرب را در پیش گرفته است در حالی که دولت امارات به دنبال ثبات و امنیت در منطقه است.

ترکیه در نامه خود به شورای امنیت اعلام کرده بود سیاست‌های تخریبی امارات برای سرکوب حرکات دموکراسی در منطقه و تلاش برای سیطره بر منطقه عامل کشتار و زخمی شدن عده بی شماری در یمن شده است.

تنش بین امارات و ترکیه اخیرا به ویژه پس از اظهارات «خلوصی آکار»، وزیر دفاع ترکیه مبنی بر اینکه ابوظبی اقدامات زیانباری را در لیبی و سوریه انجام داده افزایش یافته است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۳۶ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
زاید اسرائیلی بدتر از بن سلمان اسرائیلی است.
آخرین اخبار