نخست‌وزیر ژاپن استعفا کرد

رسانه‌های ژاپنی اعلام کردند آبه شینزو به صورت رسمی و به دلایل پزشکی از نخست‌وزیری استعفا کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از الجزیره، آبه شینزو، نخست وزیر ژاپن اعلام کرد به دلایل پزشکی ناشی از وضع جسمانی‌اش، به صورت رسمی از سمت خود استعفا می‌کند.

نخست وزیر ژاپن در نشست مطبوعاتی ویژه‌ای اعلام کرد که از منصب خود به دلایل پزشکی کناره‌گیری می‌کند.

او به علت تکمیل نکردن وظایف اصلی دولت خود از جمله انعقاد پیمان صلح با روسیه به شدت ابراز تاسف کرد. آبه افزود: من واقعا متاسفم که مشکل شهروندان ربوده شده را هنوز حل و فصل نکرده‌ایم و پیمان صلح و تغییر قانون اساسی را به ثمر نرساندیم. قلبم شکست که سمت خود را بدون تکمیل کردن این مسائل ترک می‌کنم.

نخست وزیر استعفا کرده ژاپن تاکید کرد که تا تعیین نخست وزیر آتی امور را در دست خواهد داشت و روند امضای پیمان صلح با روسیه را حتی پس از استعفا نیز دنبال خواهد کرد.

خبرگزاری «ان اچ کی» ژاپن صبح امروز جمعه اعلام کرد این شبکه خبری به اطلاعاتی دست یافته است که نشان می‌دهد آبه شینزو، نخست وزیر این کشور قصد دارد به دلیل مشکلات ناشی از وضع جسمی استعفا کند.

حزب حاکم پارلمان ژاپن نیز استعفای آبه را تایید کرد.

آبه طولانی‌ترین دوره فعالیت در مقام نخست‌وزیری در ژاپن را در تاریخ این کشور برای خود ثبت کرده است؛ اما انتشار گزارش‌هایی از وضع جسمانی او باعث شده بود تا گمانه‌زنی‌های بسیاری درباره ادامه این مسئولیت از سوی او مطرح شود.

در ابتدای ماه جاری میلادی رسانه‌های ژاپن گزارش‌هایی از وضع جسمانی این نخست وزیر منتشر کردند و به طور خاص نحوه راه رفتن او را مورد توجه قرار دادند. یک رسانه ژاپنی هم اعلام کرده بود آبه ماه گذشته در دفتر کار خود «استفراغِ خون» داشته است. این گزارش‌ها از سوی مقامات ژاپن رد شده است.

این نخست وزیر ژاپن در سال ۲۰۰۷، به طور ناگهانی از سِمت نخست وزیری استعفا کرد؛ یکی از دلایل استعفای او بیماری و ضعف عمومی اعلام شده بود. او بعد از بهبودی در سال ۲۰۰۹ به مقام خود بازگشت.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۵ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
درود بر آبه که به صندلیش نچسبید
Iran (Islamic Republic of)
یوسفی فرد
۱۴:۰۷ ۰۷ شهريور ۱۳۹۹
چرا مسئولان ایرانی استعفا نمیدن؟ درود بر مسئولان کشورهای آسیای شرقی
آخرین اخبار