پرداخت ۳۹۵ میلیارد ریالی تسهیلات کرونا در حوزه گردشگری خراسان رضوی

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خراسان رضوی گفت: تاکنون ۳۹۵ میلیارد ریال تسهیلات به کسب و کار‌های خسارت دیده از شیوع کرونا در حوزه گردشگری و صنایع دستی این استان پرداخت شده است.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد،  ابوالفضل‌مکرمی‌فرمدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی گفت: تاکنون ۷۴۰ واحد گردشگری در این استان برای حفظ اشتغال ۶ هزار و ۵۲۳ نفر و دریافت ۹۸۰ میلیارد ریال تسهیلات تشکیل پرونده داده‌اند.

او افزود: در حوزه صنایع دستی نیز ۷۳۰ تقاضا برای حفظ اشتغال ۶ هزار و ۶۲ نفر و دریافت ۹۰۰ میلیارد ریال تسهیلات در این استان ثبت شده است.

مدیرکل میراث فرهنگی، صنایع دستی و گردشگری خراسان رضوی ادامه داد: روند پرداخت و واریز تسهیلات به حساب متقاضیان آغاز شده و تاکنون در دو بخش گردشگری و صنایع دستی ۳۹۵ میلیارد ریال پرداخت شده است.


بیشتربخوانید


مکرمی فر با بیان اینکه خسارت ناشی از شیوع کرونا در بخش‌های مختلف بخصوص بخش گردشگری بسیار زیاد بوده است بیان کرد: هم اکنون به رغم اعلام بازگشایی واحد‌های اقامتی با رعایت پروتکل‌های بهداشتی، یک سوم واحد‌ها شروع به کار کرده‌اند که درصد تکمیل ظرفیت این شمار نیز هم اکنون ۸.۶ درصد است.

او تصریح کرد: واحد‌ها و افرادی که تاکنون نتوانسته‌اند ثبت‌نام کنند، تا ۱۵ شهریور ماه جاری می‌توانند در "سامانه کارا" ثبت‌نام نمایند.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار