آب آشامیدنی حسکه سوریه پس از ۲ هفته با تلاش دولت این کشور وصل شد

استاندار حسکه سوریه اعلام کرد بالاخره با تلاش‌های دولت و فشار‌های بین المللی پس از ۱۴ روز آب آشامیدنی مردم این شهر از ایستگاه علوک به خانه‌های شهروندان رسید.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رسمی سوریه (سانا)، غسان خلیل، استاندار حسکه سوریه اعلام کرد آب آشامیدنی مردم این شهر بالاخره پس از ۱۴ روز وصل شد.

ترکیه و گروه‌های تروریستی مسلح وابسته به آن برای بیش از دو هفته آب آشامیدنی را از سمت ایستگاه آب علوک به روی شهر یک میلیونی حسکه و حومه آن بسته بودند.


بیشتر بخوانید:


استاندار حسکه گفت: بالاخره با تلاش‌های دولت و فشار‌های بین المللی آب شرب از ایستگاه علوک به خانه‌های شهروندان رسید؛ ۱۷ حلقه از ۳۰ حلقه چاه و ۴ دستگاه پمپاژ مورد بهره‌برداری قرار گرفت و تلاش برای بهره‌برداری از چاه‌های دیگر هم ادامه دارد.

تیم‌های فنی موسسه آب حسکه طی دو روز گذشته با رساندن خود به ایستگاه علوک در حالی که تجهیزات این ایستگاه به دست تروریست‌های تحت حمایت ترکیه به سرقت رفته یا تخریب شده بود، اقدام به را تعمیر و بهره‌برداری از چاه‌ها و دستگاه پمپاژ آب آنجا کردند آن هم به دنبال اینکه .

استاندار حسکه گفت: در حال حاضر در حال بررسی خطوط برق جایگزین برای ایستگاه برق علوک هستیم و با دوستان خود در روسیه برای رفع همه چالش‌های مربوط به خطوط برق رسانی به این ایستگاه تلاش می‌کنیم تا ایستگاه از برق کافی برای کار خود برخوردار باشد.

او تاکید کرد: تلاش‌های کنونی بر تضمین پمپاژ یکسره آب از ایستگاه علوک متمرکز است به گونه‌ای که تیمی از اهالی منطقه علوک مامور نظارت بر کار ایستگاه این منطقه شده‌اند تا هر گونه اقدام خرابکارانه‌ای از سوی گروه‌های مسلح را گزارش دهند و با دوستان خود در روسیه هم برای حفاظت از ایستگاه هماهنگ هستیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار