خسارت سیل به ۴۰۰ واحد مسکونی در رابر

فرماندار رابر از خسارت شدید سیل دو روز اخیر به زیرساخت‌های عمرانی، کشاورزی و منازل مسکونی این شهرستان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، امیرحیدری، فرماندار رابر گفت: بارندگی شدید و سیلاب دو روز اخیر به حوزه کشاورزی شهرستان رابر خسارت رسانده که باید به صورت اضطراری با بیل و وسایل سنگین امدادرسانی شود.

او افزود: در این سیل اکثر جدول‌های کشاورزی منشعب از رودخانه‌ها آسیب دیده، ۲۵ قنات تخریب، ۳خودرو، ۲۰۰ اصله درخت گردو، ۵۰۰ راس دام و ۶۰۰ کلنی زنبور عسل طعمه خسارت دیدند و تمام طرح‌های پرورش ماهی شهرستان از بین رفته است.

امیر حیدری از خسارت به ۴۰۰ واحد مسکونی خبرداد که به صورت متفاوت آسیب دیده است و افزود: در اکثرجاده‌های کوهستانی، روستایی وعشایری ارتباط با مرکز شهرستان قطع شده و به دلیل سامانه بارشی امروز از فردا بازگشایی راه‌ها در دستور کار قرار می‌گیرد که نیازمند گسیل امکانات و دستگاه‌های مورد نیاز به شهرستان هستیم.

او از تخریب چندین پل روستایی اسکر، باب گلوییه و... خبر داد و گفت: ترمیم و بازسازی این پل‌ها نیازمند اعتبار ویژه است.

فرماندار رابر ضمن قدردانی از استاندار و سایر مدیران بحران استان گفت: تیم‌هایی برای بازدید و برآورد خسارات از روز گذشته در شهرستان فعال شده و به‌زودی نتیجه نهایی به ستاد بحران استان اعلام خواهد شد.

فرماندار رابر از آغاز امدادرسانی از همان ابتدای بحران به مناطق سیل‌زده یاد کرد و تصریح کرد: قطعا با پیگیری‌های انجام شده به افراد آسیب‌دیده امدادرسانی خواهد شد.

او عنوان کرد: ۵ مجتمع آب‌رسانی در شهرستان ازسیل خسارت‌دیده و برق، بزرگترین بحران در شهرستان ما است که با کوچکترین بارندگی یا حادثه‌ای برق قطع می‌شود.

امیرحیدری با بیان اینکه شهرستان رابر تنها شهرستانی است که پست برق ندارد، اظهار کرد: رابر زادگاه سردار سلیمانی به علت قطع برق مردمان زادگاهش نتوانستند مراسم تشییع را از طریق رسانه ملی ببینند که در اذهان مردم مانده است.

او مشکل قطع تلفن و اینترنت در شهرستان را نیز یکی از معضلات شهرستان عنوان کرد و از بعضی کوتاهی‌ها در این زمینه گلایه کرد و خواستار پیگیری این معضل با نگاه ویژه مسئولان استان شد.

انتهای پیام/س

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.