واکنش وزارت دفاع روسیه به تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعالیت گشتی‌های روسی

وزارت دفاع روسیه اعلام کرد تلاش آمریکا برای مانع‌تراشی در خصوص فعالیت خودرو‌های گشتی این کشور در سوریه، مخالف توافق‌های دوجانبه به شمار می‌رود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسکای نیوز، در پی «برخورد خودروهای» نظامی روسیه و آمریکا در سوریه، وزارت دفاع روسیه امروز اعلام کرد مسکو به ارتش آمریکا در خصوص فعالیت خودرو‌های نظامی روسیه در سوریه گزارش داده بود.

وزارت دفاع روسیه همچنین اعلام کرد: تلاش آمریکا برای جلوگیری از فعالیت خودرو‌های گشتی روسیه، مخالف توافق‌های دوجانبه در خصوص سوریه است.

این وزارتخانه همچنین اعلام کرده: پیشتر به ائتلاف بین المللی در خصوص عبور یک کاروان روسی خبر داده شده بود.

وزارت دفاع روسیه در ادامه اعلام کرد: طرف آمریکایی تفسیر‌های کاملی در خصوص این حادثه که میان ارتش دو کشور در سوریه به وقوع پیوسته، دریافت کرده است.

پیشتر رسانه‌های خبری گزارش داده بودند که در برخورد خودرو‌های نظامی روسیه و آمریکا در سوریه، چند سرباز آمریکایی زخمی شدند.

خبرگزاری رویترز و شبکه سی‌ان‌ان روز چهارشنبه از «زخمی شدن سطحی گروه کوچکی از سربازان آمریکایی» خبر دادند، اما هنوز وزارت دفاع آمریکا، پنتاگون درباره این موضوع اطلاع‌رسانی نکرده است.

رویترز نوشت: در حالی که چنین برخورد‌هایی میان نیرو‌های آمریکایی و روسی در سوریه پدیده نادری نیست، تصادفاتی از این دست می‌تواند منجر به افزایش تنش‌ها نظامی میان آمریکا و روسیه شود.

این در حالی است که یک منبع آگاه زخمی شدن نظامیان آمریکایی در شمال شرقی را تائید کرد. ویدئویی از این درگیری نیز میان نظامیان آمریکا و روسیه روز چهارشنبه در شبکه توییتر منتشر شد.

در این ویدئو خودرو‌های نظامی روسیه در حال حرکت به سوی خودروی‌های آمریکا نشان داده می‌شود. همچنین یک بالگرد روس در حال پرواز در منطقه است.

هم اکنون ۵۰۰ سرباز آمریکایی در سوریه حضور دارند و عمدتا در مناطق کردنشین و نزدیک میادین نفتی مستقر هستند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار