پورمختار در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» تاثیری در ساختار حقوقی کشور ندارد

نماینده ادوار مجلس گفت: سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» اصلاحی در نظام حقوقی کشور ایجاد نمی‌کند.

در حال تکمیلمحمدعلی پورمختار نماینده ادوار مجلس در گفت‌و‌گو با خبرنگار احزاب و تشکل‌های گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به رونمایی از پیش‌نویس سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» از سوی معاونت حقوقی ریاست جمهوری اظهار کرد: سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» شبیه جمع‌آوری حقوق شهروندی است و اصلاح نظام حقوقی کشور با جمع‌آوری قوانین و مقررات صورت نمی‌گیرد، زیرا ریشه در تمامی دستگاه‌ها دارد.

او ادامه داد: اصلاح نظام حقوقی کشور باید در هر سه قوه صورت گیرد و رویکردی روشن و مشخص همراه آن باشد، در حال حاضر ایرادات سند رونمایی شده توسط دولت و مشکلات آن در گزارش معاون حقوقی ریاست جمهوری ذکر نشده و تنها خبر رونمایی از آن منتشر شده است.

نماینده ادوار مجلس تصریح کرد: انتظار می‌رفت که اصلاح نظام حقوقی کشور ۷سال پیش انجام می‌گرفت تا مردم و حقوقدانان بتوانند آثار آن را درک کنند، در ۹ ماه باقی‌مانده به پایان کار دولت ممکن است اصلاحی صورت نگیرد و تنها اسمی از آن باقی بماند.

پورمختار یادآور شد: بنده تصور می‌کنم که سند «اصلاح نظام حقوقی کشور» اثری نخواهد داشت و اصلاحی در نظام حقوی کشور ایجاد نمی‌کند.

پیش نویس سند اصلاح و توسعه نظام حقوقی کشور هفته گذشته و همزمان با هفته دولت توسط معاون حقوقی رئیس جمهور و جمعی از وکلا، مدیران حقوقی و استادان رشته حقوق در دانشگاه‌های کشور رونمایی شد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار