سردار اشتری خبر داد:

شناسایی ۱۶۰۰ تارنما و دستگیری افراد شایعه‌ساز کرونایی

فرمانده نیروی انتظامی از شناسایی ۱۶۰۰ تارنما و دستگیری افرادی که در فضای مجازی شایعه پراکنی می‌کردند، خبر داد.

به گزارش خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، سردار حسین اشتری فرمانده نیروی انتظامی در دیدار با علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران اظهار کرد: هماهنگی و همکاری خوبی در زمینه مقابله با بیماری کرونا انجام گرفته است و این همدلی در کل ایران دیده می‌شود. تهران به دلیل جمعیت زیاد و ویژگی‌های دیگر، در زمینه مقابله با کرونا شرایط خاصی دارد.

او افزود: از روز‌های ابتدایی شیوع بیماری کرونا آمادگی خود را در زمینه مقابله با کرونا اعلام کردیم. با شیوع این بیماری برخی‌ها تجهیزات حفاظتی را انبار کردند یا در بازار آزاد به فروش می‌رساندند که نیروی انتظامی این انبار‌ها را شناسایی کرد.

اشتری ادامه داد: یکی از موضوعاتی که با شیوع کرونا باعث نگرانی و تشویش اذهان عمومی می‌شد، فضای مجازی بود که پلیس فتا با افرادی که در این فضا شایعه پراکنی می‌کردند، برخورد قاطع و قانونی کرد. تاکنون بیش از یک هزار و ۶۰۰ تارنما شناسایی و به مراجع قضایی معرفی شده اند.

فرمانده نیروی انتظامی تصریح کرد: بحث فاصله‌گذاری اجتماعی یکی از مسائل مهم در پیشگیری از بیماری کروناست که رهبر انقلاب هم کمک و حمایت ویژه‌ای در این زمینه کردند. ایشان بر لازم‌الاجبار بودن دستورات ستاد ملی مقابله با کرونا تاکید کردند. براین اساس مردم نکات بهداشتی را جدی گرفتند و خود را ملزم به رعایت این نکات کردند.

سردار اشتری بیان کرد: مردم تاکنون با پلیس همکاری خوبی داشتند و اعتماد آن‌ها به نیروی انتظامی و سایر دستگاه‌ها، کار‌ها را آسان کرد.  

او گفت: در بحث ضدعفونی کردن خیابان‌ها، آبپاش‌های یگان ویژه به خدمت مردم آمدند و کار‌های بزرگی در این زمینه انجام شد. اینگونه اقدامات پلیس باعث احساس آرامش در مردم شد.

سردار اشتری افزود:  ماسک باید با قیمت حداکثر یک هزار تومان به دست مردم برسد و مردم نباید در زمینه تامین ماسک دچار مشکل شوند.

فرمانده نیروی انتظامی گفت: برای مسافرت‌ها در ایام تعطیل اقدامات مناسبی انجام گرفته تا مشکلی برای مردم ایجاد نشود. در این مدت بیش از ۹۵ درصد هیئت‌ها دستورالعمل‌های بهداشتی را رعایت کردند. مداحان و وعاظ هم در خط مقدم قرار گرفتند و به کمک کادر درمان شتافتند. 

او افزود: نیروی انتظامی در خدمت مردم است و پلیس بعد از کادر درمان، بیشترین حضور را در میدان مقابله با بیماری کرونا داشته است. در این راه  تعدادی از همکاران ما هم  شهید شدند.

اشتری بیان کرد: اجرای هر طرحی باید در ستاد ملی مقابله با کرونا مصوب شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار