اعتراض شدید آمریکا به اظهارات رئیس شورای امنیت در خصوص مکانیسم ماشه

نماینده آمریکا در سازمان ملل اعتراض شدید خود را نسبت به بی‌اعتنایی رئیس شورای امنیت به شکایت آمریکا از ایران، ابراز کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، دیان دجانی، رئیس دوره‌ای شورای امنیت، روز سه‌شنبه اعلام کرد که در موقعیتی نیست تا اقدامات بعدی را در خصوص بازگرداندن تحریم‌های ضدایرانی انجام دهد، چراکه پیشنهاد آمریکا برای فعال‌سازی مکانیسم ماشه، نتوانسته موافقت اکثریت ۱۵ عضو شورای امنیت را ایجاد کند.

۱۳ عضو شورا امنیت روز جمعه مخالفت خود را با اقدام یکجانبه آمریکا در فعال‌سازی مکانیسم ماشه ابراز و تاکید کردند که اقدام واشنگتن و استناد به توافقی که از آن خارج شده، غیرقانونی است.

کلی کرافت، نماینده آمریکا به اظهارات رئیس شورای امنیت واکنش تندی نشان داد و مدعی شد: «بگذارید که به صورت واضح این مطلب را بیان کنم، دولت ترامپ هیچ ترسی از تنها ماندن در پرونده ایران ندارد. من فقط ابراز پشیمانی می‌کنم که اعضای دیگر این شورا راه خود را گم کرده‌اند و اکنون به کمک تروریست‌ها پرداخته‌اند.»

مایک پمپئو، وزیر خارجه آمریکا روز پنج‌شنبه گفت که وی مکانیسم بازگشت تحریم‌های ضدایرانی طی ۳۰ روز را فعال کرده است.

آمریکا پیش از این و در جریان رای‌گیری در خصوص تمدید تحریم تسلیحاتی علیه ایران نیز به شکستی مطلق برخورد. روسیه و چین به قطعنامه ضدایرانی آمریکا در شورای امنیت رای منفی دادند و انگلیس، آلمان و فرانسه نیز رای ممتنع دادند. تنها جمهوری دومینیکن حاضر شد تا در کنار آمریکا بایستد و قطعنامه پیشنهاد مثبت دهد!

کلی کرافت، پیش از این نیز در نشست شورای امنیت درباره فلسطین ایران را به نقض قوانین بین‌المللی متهم کرد و مدعی شد همکاری میان امارات و اسرائیل به نفع کل منطقه است. 

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
علی
۲۳:۲۸ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
ایران قربانی تروریسم است و عملیات های تروریستی هدایت شده ی خارج از مرزها ،تاکنون جان هزاران فرد بی گناه را گرفته است.
آخرین اخبار