در ملاقات با وزیر خارجه انگلیس؛

خشم وزیر خارجه رژیم صهیونیستی از عدم همراهی تروئیکای اروپایی با آمریکا علیه ایران

گابی اشکنازی در ملاقات با وزیر خارجه انگلیس به انتقادهای پوچ درباره عدم مقابله با ایران در شورای امنیت پرداخت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از جروزالم پست، «گابی اشکنازی» وزیر خارجه صهیونیست‌ها در ملاقات با «دومینیک راب» وزیر خارجه انگلیس به انتقاد از رأی ممتنع تروئیکای اروپایی به قطعنامه ضد ایرانی در شورای امنیت سازمان ملل پرداخت.

اشکنازی که در این ملاقات تلاش داشت تا به ادعای «ستیزه‌جویی ایران» متوسل شود و از کشور‌هایی اروپایی نیز برای آن دعوت کند، خطاب به راب گفت: «شاهد آن بودیم که متحدانمان یعنی تروئیکای اروپایی، رأی به تمدید محدودیت تسلیحاتی ایران ندادند و مانع تصویب آن شدند؛ این ما را ناامید کرد.»

او در این ملاقات سعی داشت تا ادعا‌های واهی خود را تکرار کند و در همین راستا افزود: «برخی اعضای شورای امنیت به پیشبرد هدفمان برای ارتقای صلح و امنیت جهانی کمک نکرده حتی با این اقدام به تضعیف آن افزودند!»

وزیر خارجه رژیم اشغالگر در ادامه افزود: «لازم است تروئیکای اروپایی متوجه شود در عمل باید مخالفت قاطع با ایران را نشان داد. نگرانی از طریق حرف کارساز نخواهد بود.»

اشکنازی به توافق تل‌آویو-ابوظبی هم اشاره کرد و مدعی شد: «ایران تنها تهدید به حمله به امارات کرد، صلح و ثبات برای تهران منفور است.»

پیش از این نیز در کنفرانس مشترک خبری با راب، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی، ایران را به حمایت از گروه‌های تروریستی و تضعیف صلح در منطقه متهم کرده بود. وزیر خارجه صهیونیست‌ها با توسل به این ادعا‌ها بر ضرورت تمدید تحریم‌های تسلیحاتی ایران تاکید کرده بود.

گفتنی است دولت آمریکا در می ‌سال ۲۰۱۸ با طرح ادعا‌های واهی علیه جمهوری اسلامی، اعلام کرد از توافق هسته‌ای ایران خارج می‌شود و تعهدات خود ذیل این توافق را زیر پا گذاشت. به دنبال آن واشنگتن در قالب کارزار فشار حداکثری علیه ایران تمامی تحریم‌های لغو شده بر اساس برجام را از سر گرفت و تلاش کرد با تحمیل تروریسم اقتصادی علیه تهران، کشورمان را در راستای مقاصد خود به پای میز مذاکره بکشاند. تلاشی که تا به امروز نافرجام بوده است.

در پی این ناکامی چند باره آمریکا تلاش می‌کند تا با توسل به تحریم‌های تسلیحاتی آن هم به بهانه نقض برجام، راهی برای مذاکره با ایران در زمان سرنوشت ساز باقی مانده تا انتخابات سوم نوامبر بیابد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار