۲۶ هزار و ۴۹۳ فرصت شغلی در چهارمحال و بختیاری فراهم می‌شود

با تکمیل و بهره‌برداری از یک هزار و ۴۲۵ واحد صنعتی و تولیدی در چهارمحال و بختیاری، برای ۲۶ هزار و ۴۹۳ نفر در استان اشتغالزایی می‌شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، سجاد رستمی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری با اشاره به توسعه زیرساخت‌های صنعتی استان گفت: یک هزار و ۴۲۵ واحد صنعتی و تولیدی در استان با سرمایه‌گذاری بیش از ۱۲۰ هزار میلیارد ریال در دست اجرا است.

او افزود: با تکمیل و بهره‌برداری از این واحد‌های در دست اجرا، برای ۲۶ هزار و ۴۹۳ نفر در استان اشتغالزایی می‌شود.


بیشتر بخوانید


رستمی اضافه کرد: یکی از مهمترین این دستاوردها، تکمیل طرح‌های بزرگ صنعتی و جلوگیری از تعطیلی واحد‌های تولیدی بوده است.

او با اشاره به وجود ۳۲ طرح تولیدی و صنعتی نیمه‌تمام با پیشرفت فیزیکی بالای ۶۰ درصد در استان ادامه داد: از این تعداد ۹ طرح از جمله طرح‌های بزرگ صنعتی استان به شمار می‌رود که برای تکمیل آن به ۱۱ هزار و ۱۶۳ میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

رستمی گفت: پتروشیمی لردگان با پیشرفت ۹۶ درصدی، صنایع فولاد چهارمحال با پیشرفت ۸۴ درصدی، خاور سیمان پارسیان با پیشرفت ۸۵ درصدی، صنایع متالوژی آسیا با پیشرفت ۷۵ درصدی، واحد تولیدی نساجی نگین بروجن با پیشرفت ۸۶ درصدی از جمله این طرح‌ها به شمار می‌رود.

او افزود: همچنین واحد صنعتی آواگستر بروجن با پیشرفت فیزیکی ۷۰ درصدی، کوهرنگ غلطک پارس با پیشرفت بالای ۷۰درصد، صنایع متالوژی آسیا با پیشرفت ۷۵ درصدی و شرکت تیوا تجارت ماهان با پیشرفت فیزیکی ۲۰ درصدی از دیگر طرح‌های مهم و استراتژیک استان است.

رستمی ایجاد اشتغال را از مهمترین دستاورد‌های تکمیل این طرح‌های صنعتی دانست و اضافه کرد: پیش‌بینی می‌شود با افتتاح این طرح‌ها برای چهار تا پنج هزار نفر در استان فرصت شغلی ایجاد شود.

او، احیای واحد‌های صنعتی راکد را از دیگر دستاورد‌های دولت در بخش صنعت برشمرد و گفت: از مجموع واحد‌های صنعتی راکد با قابلیت راه‌اندازی دوباره در استان هشت واحد باقی مانده است که این واحد‌ها در سالجاری به چرخه تولید بازمی‌گردد.

رستمی افزود: ۲۷ واحد صنعتی راکد با سرمایه‌گذاری ۶۵۸ میلیارد ریال با قابلیت راه‌اندازی دوباره در این استان شناسایی شده است که از این تعداد ۱۹ واحد طی سال‌های گذشته به چرخه تولید بازگشته است.

او به طرح‌های هفته دولت امسال این سازمان نیز اشاره کرد و گفت: افتتاح یک واحد داروسازی، تولید ترشیجات، افتتاح کارخانه تولید پودرسوخاری، عطر و ادکلن، ساخت مبلمان، بسته‌بندی میوه و سبزیجات، بطری‌سازی، انواع کیک و پیراشکی، تولید سنگ‌های مصنوعی، تولید رشته غذایی و کارگاه فرم دهی فلزات از جمله این طرح‌ها است.

رستمی اضافه کرد: این طرح‌ها با سرمایه‌گذاری ۲۴ میلیارد تومان در شش شهرستان شهرکرد، سامان، بروجن، فارسان، کیار و لردگان بهره‌برداری می‌شود.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار