مدیرکل آموزش و پرورش اردبیل:

برنامه سال تحصیلی جدید استان اردبیل رونمایی شد

ناصری گفت: برنامه سال تحصیلی ۱۴۰۰ – ۱۳۹۹ آموزش و پرورش استان اردبیل رونمایی شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، احمد ناصری، مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل در جلسه شورای آموزش و پرورش استان اردبیل گفت: برنامه سال ۱۳۹۹ مستند به برنامه اجرایی سند تحول بنیادین در طول برنامه ششم توسعه، براساس رهنمود‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) و اسناد بالادستی و اهداف تعلیم و تربیت کشور در افق ۱۴۰۴ تدوین شده است.

او راهبری و مدیریت تربیتی، تربیت معلم و تأمین منابع انسانی، تأمین و تخصیص منابع مالی، تأمین فضا، تجهیزات و فناوری، برنامه‌های درسی و تربیتی و پژوهش و ارزشیابی را زیر نظام‌های ششگانه عنوان کرد و افزود: سند تحول بنیادین دارای ۱۱ حوزه یادگیری اعم از حکمت و معارف اسلامی، قرآن و عربی، زبان و ادبیات فارسی، فرهنگ و هنر، سلامت و تربیت بدنی، کار و فن آوری، علوم انسانی و مطالعات اجتماعی، ریاضیات، علوم تجربی، زبان‌های خارجی، آداب و مهارت¬های زندگی و بنیان خانواده می‌باشد.

مدیرکل آموزش و پرورش استان اردبیل همچنین افزود: این برنامه با ۲۰۳ عنوان برنامه، ۹۳۸ فعالیت در ۴۸۰ صفحه با برش منطق‌های در خردادماه ۱۳۹۹ تدوین و از اول تیرماه به نواحی و مناطق استان ابلاغ شده است.

دبیرشورای هماهنگی و اجرایی سندتحول بنیادین استان اردبیل نیز در این جلسه گفت: این سند در در چهار عرصه ارتباط با خود، خلق، خلقت و خدا، به عنوان یکی از مدل¬های جامع، پویا، تحولی و تعاملی برنامه برای تربیت دانش¬آموزانی در تراز نظام مقدس جمهوری اسلامی (تربیت تمام ساحتی) و اولویت¬ها و نیاز‌های استانی با تأکید برخلاقیت، تعامل و همکاری، با توجه به کلیه عوامل و فاکتور¬های موثر برای دستیابی به اهداف ترسیم شده سازمانی با ۲۰۳ عنوان برنامه، ۹۳۸ فعالیت در ۴۸۰ صفحه با برش منطقه¬ای تدوین و ابلاغ شده است.

عطیم کوهی اظهار داشت: نواحی و مناطق تا آخر تیرماه برنامه‌های خود را براساس برنامه اداره کل آموزش و پرورش و با توجه به اولویت‌ها و نیاز‌ها و مقتضیات محلی و منطق‌ها تدوین کردند و با تشکیل کارگروه‌های تخصصی، تا ۱۵ مرداد ماه بسته انتظارات درقالب سیاست‌ها و برنامه‌های نواحی و مناطق، با هماهنگی، تجمیع و ادغام برنامه‌های مشابه و پرهیز از موازیکاری تدوین و به مدارس ابلاغ شد.

او افزود: هم اکنون برنامه در ایستگاه مدرسه قرار گرفته و مدیران مدارس، بر اساس ماده ۵ آیین نامه اجرایی مدارس؛ با تشکیل شورای مدرسه و کارگروه تدوین برنامه سالانه مدارس؛ فعالیت‌های اعلام شده در قالب سیاست‌ها و برنامه‌ها را با بهره گیری از دیده‌گاه‌های همکاران و صاحبنظران و با استفاده از تجارب قبلی، در دوره ابتدایی از قالب طرح تدبیر و در دوره متوسطه از قالب طرح تعالی، نسبت به تدوین برنامه سالانه خود اقدام خواهند کرد.

دبیرشورای هماهنگی و اجرایی سندتحول بنیادین استان اردبیل با عنوان اینکه برنامه سالانه مدارس مبتنی بر سیاست‌ها و برنامه‌های نواحی و مناطق و مقتضیات منطقه‌ای تا ۱۵ شهریور ماه روز بازگشایی مدارس تدوین می‌شود، بیان داشت: مدیران مدارس مراقبت کنند که تمام فعالیت‌های اجرایی در مدرسه براساس بند ۳-۳ بخشنامه ۱۴۰.۱۱۶ سوم اردیبهشت ماه ۹۹ وزرات در راستای تقویت برنامه درسی؛ تحقق اهداف دوره‌های تحصیلی و بر اساس ساحت‌های شش‌گانه تربیتی باشد.

کوهی در بخش دیگری از سخنانش تحقق مدرسه محوری، عملکرد کردن همانند فیلتر و چراغ راهنما، مشخص کردن وظایف شرکاء بصورت قانونی، برنامه محورکردن آموزش و پرورش، استقرار اهداف سازمانی مشخص در آموزش و پرورش (وحدت اهداف) و ... را از دستاورد‌های استقرار و اجرای برنامه‌های سندتحول بنیادین ذکر کرد.

انتهای پیام/ح

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.