لطیفی: گل‌محمدی ترسی از باخت ندارد/ مجیدی به سطحی نرسیده که شطرنج‌گونه به مصاف حریفان برود

کارشناس فوتبال کشورمان درباره بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در مرحله نیمه نهایی جام حذفی، توضیحاتی را بیان کرد.

علی لطیفی کارشناس فوتبال کشورمان در گفت‌وگو با خبرنگار فوتبال و فوتسال گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره بازی تیم‌های استقلال و پرسپولیس در نیمه نهایی جام حذفی، اظهار داشت: این بازی برای استقلال به ویژه فرهاد مجیدی از حساسیت قابل توجهی برخوردار است. با توجه به اتفاقاتی که در طول فصل برای استقلال افتاد و مخالفت‌هایی که با فرهاد مجیدی وجود داشت، این دیدار برای او مهم خواهد بود. او با وجود اینکه در چند مسابقه بی تجربگی از خود نشان داد، اما رفته رفته به شرایط خوبی رسید.

او افزود: مجیدی با پیروزی در بازی مقابل سپاهان با یک تیر، ۲ نشان زد. هم قابلیت‌های خودش را نشان داد و هم امیر قلعه نویی، رقیب خود را از رقابت مربیگری در استقلال خارج کرد. حریف مجیدی در بازی با پرسپولیس، یحیی گل محمدی است که ادامه دهنده راه برانکو و کالدرون بوده و ترسی از باخت ندارد، زیرا در صورت شکست هم فصل آینده روی نیمکت پرسپولیس خواهد نشست. این وضعیت برای مجیدی وجود ندارد و در صورت شکست، منتقدان دوباره به او حمله می‌کنند.

مجیدی هنوز به سطحی نرسیده که شطرنج‌گونه به مصاف حریفان برود

لطیفی در ادامه بیان کرد: خط دفاعی استقلال، پاشنه آشیل این تیم است و یحیی گل محمدی به دنبال ضربه زدن به آبی‌ها از این نقطه خواهد بود. به گفته هواداران استقلال، وزارت ورزش در ۴ قهرمانی اخیر پرسپولیس نقش داشته است. با اینکه استقلال نایب قهرمان لیگ برتر شد و سهمیه لیگ قهرمانان را کسب کرد، اما این احتمال وجود دارد در صورت شکست استقلال در دربی، اتفاقات تلخی روی نیمکت استقلال برای فرهاد مجیدی بیفتد.

او اضافه کرد: استقلال بهترین خط حمله لیگ را در اختیار دارد و رقابت آن با خط دفاع قدرتمند پرسپولیس، جذابیت‌های بازی را افزایش خواهد داد. به اعتقاد من فرهاد مجیدی از روی بی تجربگی به دنبال برد در مسابقات است و هنوز به سطحی نرسیده که شطرنج‌گونه به مصاف حریفان برود. در سمت مقابل، گل محمدی با احتیاط بیشتری تیم خود را به میدان خواهد فرستاد.

پرسپولیس دارای بازیکنان با تجربه در دربی و استقلال صاحب نفرات با انگیزه است

کارشناس فوتبال کشورمان در خصوص اینکه مهره‌های کدام تیم شرایط بهتری را برای دربی دارند، تصریح کرد: پرسپولیس دارای بازیکنان با تجربه در دربی و استقلال صاحب نفرات با انگیزه است. مربیان در شهرآورد پایتخت نیازی ندارند که بازیکنان را از لحاظ انگیزشی برای مسابقه آماده کنند، زیرا خود آن‌ها از انگیزه لازم برخوردار هستند و اهمیت برد و باخت در دربی را می‌دانند. در کنار بخش روحی و روانی، قدرت جسمانی بازیکنان در روز مسابقه حائز اهمیت است. با توجه به اینکه در بازی‌های دربی حضور داشته ام، مسائل فنی را در رده آخر می‌بینم.

بابت مسائل داوری نگران هستم

او افزود: نگرانی من بابت مسائل داوری است و با این حاشیه‌ها هر سوتی که داور در مسابقه بزند، تمرکز ۲ تیم را در زمین از بین می برد. به نظر من تیم داوری روز سختی را در پیش دارد. کرمانشاهی بعد از اینکه قضاوت دربی را از دست داد، طوری صحبت کرد که داور بازی به نفع یک تیم خاص سوت خواهد زد. این موضوع روی عملکرد کادر فنی و بازیکنان تاثیر منفی خواهد گذاشت.

قایدی در آخرین دربی، یک تنه دفاع پرسپولیس را اذیت کرد

بازیکن اسبق استقلال درباره گلزنی مهدی قایدی در بازی برابر شاهین بوشهر و برداشتن فشار از روی خودش، عنوان کرد: افت مهدی قایدی فنی نبود و فقط مسائل روحی و روانی را شامل می‌شد. او با بازی خوبی که برابر شاهین بوشهر انجام داد، شرایط مناسبی برای دربی دارد. قایدی از اعتماد به نفس فوق العاده‌ای هم برخوردار خواهد بود، زیرا در آخرین دربی، یک تنه دفاع پرسپولیس را اذیت کرد و روی هر ۲ گل استقلال تاثیر مثبت داشت. تعویض قایدی در بازی قبل مقابل پرسپولیس یکی از تصمیمات مجیدی بود که از روی بی تجربگی گرفته شد.


بیشتر بخوانید


حسینی روی گل‌های دریافتی از نساجی و شاهین مقصر بود

او در مورد گل‌های دریافتی یک شکل استقلال در بازی‌های گذشته که از روی شوت‌های پشت محوطه خورده است، اظهار داشت: در وهله اول حسینی مقصر است. گلی که از میری، بازیکن نساجی و سپس از تیم شاهین دریافت کرد، با توجه به فاصله زیادی که وجود داشت باید عملکرد بهتری نشان می‌داد، بنابراین روی هر ۲ گل حسینی را مقصر می‌دانم. البته ساختار دفاعی استقلال به طور کلی در این فصل دچار مشکل بوده است. زمان استراماچونی هم این موضوع وجود داشت که به دلیل بازی شناور تیم، به چشم نمی‌آمد. از دیاباته گرفته تا خط دفاعی، تمام بازیکنان در انجام کار‌های تدافعی مشکل دارند.

مجموعه تیم استقلال، از نفرات خط حمله تا مدافعان باید خوب دفاع کنند

لطیفی درباره اینکه آیا دفاع استقلال می‌تواند مقابل خط حمله سریع پرسپولیس مقاومت کند یا خیر، بیان کرد: با قطعیت می‌گویم که این کار شدنی است. مجموعه تیم استقلال از نفرات خط حمله تا مدافعان باید خوب دفاع کنند و یکدیگر را پوشش دهند. اگر چنین اتفاقی رخ دهد فشار کمتری به تیم وارد می‌شود. پرسپولیس در فاز هجومی دارای بازیکنان تکنیکی و سرعتی است که در صورت فقدان دفاع تیمی در استقلال، کار خود را انجام می‌دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
هی داور عوض کنید تا بتونین بازم با کمک وزیر ورزش و داور ببرین
-
ناشناس
۱۰:۱۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اگر وزارت ورزش و داوران لیگ بیطرفانه قضاوت کنند پرسپولیس نمیتواند قهرمان شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۳ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اگر بیطرفانه قضاوت کرده بودند الان بجای استقلال ، سپاهان روبروی پرسپولیس بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۵ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
قضاوت بیطرفانه ؟
دیدیم چطوری سرسپاهان رو بریدند تا استقلال بیاد نیمه نهایی
Iran (Islamic Republic of)
سینا
۱۳:۰۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
فعلا که تیمتون دفاع نداره، اونم کار وزارته!!
شما با این حرفا خودت رو سرگرم کن ما هم جامهارو درو میکنیم
Iran (Islamic Republic of)
ال
۱۴:۳۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
پرسپولیس اگه قهرمان شده حقشه منطقی بگید
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۵۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
اینا دنبال اینن با قهرمانی سوگلی لیگ یه سوپر جام اسنپی دیگه بدن
آخرین اخبار