وزیر کشور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر:

باید حفره‌های امنیتی مرزی کشور را ترمیم کنیم/ مردم بالاترین رضایت‌ را از امنیت داخلی دارند

رحمانی فضلی گفت: ما در مناطق مرزی، خلاء‌ها و حفره‌های امنیتی داریم که باید ترمیم شوند.

به گزارش  خبرنگار دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، عبدالرضا رحمانی فضلی وزیر کشور امشب سوم شهریورماه با حضور در برنامه تیتر امشب شبکه خبر درباره مسائل و فعالیت‌های وزارتخانه متبوع خود با مردم سخن گفت.

رحمانی فضلی در ابتدای این برنامه ضمن تسلیت ایام عزای امام حسین (ع)، در مورد بیانات اخیر رهبر انقلاب خطاب به دولتمردان و بیان گزارش کار به مردم، گفت: نَفس صداقت می‌تواند باورپذیری و مشارکت مردم را افزایش دهد.

وی با اشاره به اهمیت و وسعت وظایف وزارت کشور ادامه داد: در حوزه امنیت نمی‌توان عدد و رقم مطرح کرد، اما در نظرسنجی‌ها حوزه امنیت داخلی در بالاترین شاخص‌ها قرار دارد. در بحث امنیت بالاترین رضایت مردم براساس نظرسنجی‌های صورت گرفته امنیت داخلی بوده است.

وزیر کشور گفت: ما در مناطق مرزی، خلاء‌ها و حفره‌های امنیتی داریم که باید آن‌ها را ترمیم کنیم. آن‌هم به دلیل وجود همسایگانی است که در تامین امنیت خودشان ناموفق هستند. حضور سه میلیون افغانستانی در کشور که حدود یک میلیون و سیصد هزار نفر آن‌ها غیر قانونی هستند و بدون رعایت پروتکل‌ها به کشور آمده اند از نظر امنیتی حفره است.

وی با اعلام اینکه انتخابات مجلس شورای اسلامی سالم‌ترین انتخابات از لحاظ تخلفات تشخیص هویت بود، گفت: با برنامه ریزی‌های انجام شده امیدواریم شاهد حضور خوب مردم در انتخابات ریاست جمهوری سال آینده باشیم.

وزیر کشور همچنین با بیان اینکه نقش هماهنگ کننده‌ها بین دستگاه‌ها را استانداران و فرمانداران برعهده دارند، افزود: روند تمام شاخص‌های وزارت کشور در دولت تدبیر و امید فزاینده و رو به رو رشد بوده است. عملکرد مجموعه دستگاه‌ها منجر به کار و فعالیت می‌شود به عنوان مثال اگر در یک منطقه، قرار باشد یک واحد تولیدی راه اندازی شود، استانداران می‌توانند دستگاه‌ها را گردهم آورده و هماهنگی‌های لازم را به عمل بیاورند.

رحمانی فضلی در ادامه به بحث بودجه ریزی در کشور اشاره کرد و گفت: یکی از ضعف‌های جدی در کشور در بحث بودجه ریزی، عدم تعادل و توازن است که این مساله را در حوزه جمعیتی، امکانات و سایر حوزه‌ها می‌بینیم.

وی افزود: ما در این ۷ سال تلاش کردیم در حوزه اختیارات، امکاناتی را بگیریم که بتوانیم این توازن را در حوزه وزارت کشور برقرار کنیم، به عنوان مثال امکانات سیستان و بلوچستان با مشهد یا شیراز قابل مقایسه نیست.

وزیر کشور گفت: ما توانستیم ۲۰۰ اختیار را از دولت بگیریم که این اختیارات در مقابل آن عدم اختیارت بسیار زیاد است و من می‌خواهم در این یک‌سالی که باقی مانده است، بصورت نهادینه و ساختارمند قبول کنیم که استان‌های ما جزو مناطقی هستند که می‌توانند بار زیادی را از دوش دولت مرکزی بردارند.

وی ادامه داد: به عنوان مثال رهبر معظم انقلاب دو سالی است که می‌فرمایند نظام بودجه ریزی را درست کنید و این جزو کار‌هایی هستند که اگر استان‌ها را تقویت کنیم، هرکدام از استان‌ها ظرفیت و توان اداره خودشان را دارند.

وزیر کشور با تاکید بر اینکه یک پنهان کاری در مورد بیان آسیب‌های اجتماعی در کشور وجود دارد، اظهار کرد: ما آسیب‌های اجتماعی را مردمی کردیم. ۱/۵ میلیون معتاد خدمات بهداشتی می‌گیرند که شاید این خدمات در دنیا بی همتا باشد. دو سال است روند طلاق کاهشی شده است. در موضوع آسیب‌های اجتماعی با عنایت رهبر انقلاب و توجه رئیس جمهور اقدامات خوبی انجام شده است.

رئیس شورای امنیت کشور در مورد انتقادات به ستاد مدیریت بحران گفت: در منابع مالی در ستاد مدیریت بحران با مشکل روبرو هستیم. ماسطح ستاد مدیریت بحران را افزایش دادیم. کشور ما حادثه خیز است و با حضور مردم توانسته ایم برخی ضعف‌ها را از بین ببریم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
-
ناشناس
۱۱:۰۴ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
تا ببینیم امنیت از دیدگاه شماها چیه شما امنیت رو فقط در جنک ودرگیری می بینید آیا امنیت شغلی اقتصادی ومعیشتی وووووووتوی این مملکت هست یانه؟
آخرین اخبار