اختلاف احزاب در آمریکا بر سر آمار قربانیان کرونا

نتایج نظرسنجی جدید یک موسسه انگلیسی از اختلافات احزاب در آمریکا بر سر تایید آمار مرگ‌ومیر مبتلایان به کرونا خبر می‌دهد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از ایندیپندنت، نظرسنجی جدید موسسه بین‌المللی متعلق به کشور انگلیس به نام «یوگاو» بیانگر تضاد فکری احزاب آمریکا بر سر آمار رسمی اعلام شده از سوی این کشور درباره مرگ و میر مبتلایان به کروناست.

نتایج این نظرسنجی نشان می‌دهد ۵۷ درصد طرفداران حزب جمهور‌ی‌خواه آمریکا آمار ۱۷۶ هزار جان باخته در این کشور را تایید کرده و آن را «قابل قبول» توصیف کرده‌اند. در مقابل، ۹۰ درصد طرفداران حزب دموکرات در این نظرسنجی  اعلام کردند که این آمار را غیرقبول می‌دانند.

حتی این نظرسنجی نشان می‌دهد ۶۷ درصد از افراد پاسخ‌دهنده که به هیچ حزبی تعلق ندارند هم این آمار را رد می‌کنند و معتقدند شمار موارد مرگ و میر بر اثر ابتلا به کرونا در کشورشان به درستی اعلام نمی‌شود.

در این نظرسنجی ۲ هزار و ۲۲۶ آمریکایی شرکت کردند.

طبق اعلام سایت «ورلد اُ میترز»، تاکنون ۲۳ میلیون و ۵۸۶ هزار و ۶۴۱ نفر در سراسر جهان به بیماری کووید-۱۹ مبتلا شده‌اند. از این تعداد ۸۱۲ هزار و ۵۳۷ نفر جان باخته و ۱۶ میلیون و ۸۵ هزار و ۵۹۱ نفر هم از این بیماری بهبود یافته‌اند.

بر اساس آمار‌های رسمی، آمریکا با ۵ میلیون و ۸۷۴ هزار و ۱۴۶ نفر مبتلا، در صدر جدول کشور‌های آلوده به کرونا قرار دارد. همچنین امروز آمار فوتی‌ها در این کشور ۱۸۰ هزار نفر اعلام شده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار