هانی‌زاده در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اجازه ندهیم رسانه‌های معاند روابط ایران و امارات را به نفع اسرائیل تغییر دهند

کارشناس مسائل بین الملل گفت: اسرائیل با شایعه پراکنی و نقل و قول‌های غیر واقعی از مقامات اماراتی در صدد قطع رابطه اندک باقی مانده بین تهران و ابوظبی است.

حسن هانی زاده کارشناس مسائل بین الملل در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد فیک نیوز‌هایی که سعی در اختلاف افکنی و ایجاد شایعه بین ایران و امارات دارند، گفت: امارات متحده کشوری است که بر اساس منافع خودش تصمیم گیری می‌کند.

او افزود: از آنجایی که این کشور کوچک ساحل خلیج فارس، تحت فشار ترامپ رئیس جمهور آمریکا روابط خود را با اسرائیل آشکار کرده است، برخی از رسانه‌ای معاند درصدد هستند که از رهگذر گزارش‌های اختلاف افکن به نوعی روابط تهران و ابوظبی را تحت تاثیر قرار دهند.

کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: برخی رسانه‌های معاند با شایعه ای مبنی بر پاسخ شدیدالحن عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات به محمدجواد ظریف به دنبال ایجاد تنش هستند، نقل قول‌هایی که از سوی وزیر خارجه امارات نسبت به ایران شده است، کاملا با واقعیت‌های موجود مغایرت دارد، لذا به نظر می‌رسد که اکنون شرایط به گونه‌ای است که دستگاه دیپلماسی ایران باید به مقامات  اماراتی خطرات حضور رژیم صهیونیستی در آن سوی خلیج فارس را گوشزد کند.

هانی زاده گفت: در طول سه ماه آینده که انتخابات آمریکا برگزار خواهد شد، یک دوره کاملا خاکستری است و مقامات جمهوری اسلامی و دستگاه دیپلماسی باید با بردباری بیشتر با همه رخداد‌های منطقه و جهان عاقلانه برخورد و از شتاب زدگی خودداری کنند. اکنون باید شرایطی فراهم کرد که روابط ایران و امارات در حد کنونی  باقی بماند، چراکه اسرائیل پشت پرده این جریان سازی‌ها علیه ایران و امارات قرار دارد.


بیشتر بخوانید


کارشناس مسائل بین الملل تصریح کرد: هرچه اختلافات میان ایران و امارات تشدید شود، قطعا به نفع رژیم صهیونیستی خواهد بود، لذا سیاست اسرائیل این است که از طریق شایعه پراکنی و نقل و قول‌های غیر واقعی از مقامات اماراتی به نوعی همین رابطه اندکی که بین تهران و ابوظبی باقی مانده را قطع کند، بنابراین مقامات جمهوری اسلامی ایران باید هوشمندانه جریان سازی‌های رژیم صهیونیستی را خنثی کنند و اجازه ندهند رسانه‌های معاند روابط ایران و امارات را به نفع اسرائیل تغییر دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
نیکبخت
۱۳:۵۰ ۰۴ شهريور ۱۳۹۹
به این سیاست پخته میگن افرین به عقل ایرانی اگر زمانی احساسات با عقل مثل هم شد معجزه درست میشود ب امید معجزه ظهور
آخرین اخبار