قنادباشی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان:

رژیم صهیونیستی درصدد اختلاف اندازی و شکاف بین کشورهاست

کارشناس مسائل غرب آسیا گفت: یکی از کوشش‌های رژیم صهیونیستی برای عادی سازی روابط با امارات، اختلاف اندازی بین کشورهاست.

جعفر قنادباشی کارشناس مسائل غرب آسیا در گفت‌وگو با خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، در مورد فیک نیوز‌هایی که سعی در اختلاف افکنی و ایجاد شایعه بین ایران و امارات، گفت: اخیرا برخی کانال‌های خبری و صفحات اینستاگرامی، شایعه ای را مبنی بر پاسخ شدیدالحن عبدالله بن زاید، وزیر امور خارجه امارات به محمدجواد ظریف منتشر کردند، در صورتی که چنین اخباری صحت نداشته و تنها هدف منتشرکنندگان آن خراب نشان دادن وضعیت کشور ما و شکاف بین ابوظبی و تهران است، با این حال ایران و امارات آن را جدی نمی‌گیرند.

او افزود: روابط با کشورها در چند گروه دسته بندی می‌شود، روابط دوستانه، عادی و اضطراری. اکنون روابط ایران با امارات سرد و اضطراری است، ما در شرایط نیمه قهری هستیم و نسبت به عادی سازی روابط این کشور با اسرائیل انتقاد داریم.

کارشناس مسائل غرب آسیا تصریح کرد: جمهوری اسلامی ایران مهم‌ترین کشور محور مقاومت در مقابل اسرائیل است، لذا نسبت به عادی سازی روابط امارات و اسرائیل انتقاد کردیم و پخش شدن شایعاتی مبنی بر اینکه وزیر خارجه امارات به آقای ظریف توهین کرده، کذب و در راستای هدف اسرائیل است، چراکه یکی از کوشش‌های رژیم صهیونیستی در  عادی سازی روابط اش با امارات، اختلاف اندازی و شکاف بین کشورهاست.


بیشتر بخوانید


قنادباشی ادامه داد: یکی از پیامد‌های منفی عادی سازی روابط اسرائیل با امارات، سرد کردن روابط با کشور‌های همسایه از جمله ایران است. اسرائیل با کشوری دوست نمی شود مگر اینکه بخواهد آن را منزوی کند، همچنین امارات با عادی سازی روابط خود با اسرائیل از لحاظ امنیت بیشتر در معرض خطر قرار می‌گیرد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.