اسبقیان: دغدغه ورزشکاران جانباز و معلول را درک می‌کنم/ تلاش می‌کنیم مجوز لازم برای آغاز اردو‌ها را دریافت کنیم

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین گفت: با توجه به خسارت‌هایی که کرونا به فدراسیون جانبازان و معلولین وارد کرده است و باید شرایط ورزشکاران را درک کنیم.

به گزارش خبرنگار گروه ورزش باشگاه خبرنگاران جوان، نشست خبری شروین اسبقیان رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین پس از قرائت آیاتی از قرآن کریم و پخش کلیپی از افتخارات ورزشکاران جانباز و معلول طی ۴ دهه اخیر آغاز شد.

اسبقیان در ابتدای صحبت‌هایش اظهار داشت: امیدوارم بتوانم دین خود را به ورزشکاران جانباز و معلول ادا کنم. رویکرد این فدراسیون از بدو تاسیس، انقلابی و ارزشی بوده است. موفقیت‌های ورزشی در این عرصه طی سالیان اخیر قابل دفاع است و همکاران ما از این دوران به‌ عنوان ۴٠ سال افتخار یاد می‌کنند.

او گفت: دهه آخر اسفند به این مجموعه آمدم. به‌ نظر می‌رسد که رقابت‌های آسیایی جاکارتا ٢٠١٨ کاملا قابل دفاع است. ایران در این بازی‌ها در جایگاه سوم آسیا و بالاتر از ژاپن قرار گرفت و با یک مدال می‌توانستیم دوم شویم. چین و کره‌جنوبی اول و دوم شدند و در مجموع ٩٠ مدال ارزشمند کسب کردیم. عملکرد‌ها فراتر از پیش‌بینی‌ها بود.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین افزود: این بهترین جایگاه ما در بازی‌های پاراآسیایی بود. در پارالمپیک هم ٢۴ مدال به‌دست آوردیم و در دنیا پانزدهم شدیم. اتفاقات خوبی در این فدراسیون رخ داده است و کمک‌های وزارت و کمیته هم تاثیرگذار بوده است. میزبانی و قهرماتی مسابقات رقابت‌های فوتبال ٧ نفره آسیایی هم در سال ٩٧ یک موفقیت ارزشمند بود. برگزاری مسابقات قهرمانی کشور پاراوزنه‌برداری سال ٩٨ برای اولین بار انجام شد.

اسبقیان گفت: در حوزه اطلاع رسانی باید بگویم که سالانه بیش از ٣ هزار خبر و گزارش از طریق روابط عمومی روی خروجی‌ها قرار گرفته می گیرد. بیش از ٢ هزار ساعت هم برنامه‌های فدراسیون از طریق رسانه ملی بازتاب داشته است. بنده با رای مجمع به این فدراسیون آمدم. با شروع کرونا کشور تحت تاثیر قرار گرفت. اولین کار ما تشکیل هیئت رئیسه فدراسیون بود تا بتوانیم تصمیم گیری درستی داشته باشیم. از مدیران با تجربه‌ای در هیئت رئیسه استفاده کردیم و احکام آن‌ها صادر شد. دومین جلسه را ماه گذشته با هیئت رئیسه داشتیم و از افرادی مثل رضازاده و ذوالفقارنسب در فدراسیون استفاده کردیم.

او ادامه داد: در انجمن شنا هم از شخص صاحب نظری مثل اقبالی استفاده خواهیم کرد. این‌ها تغییراتی است که در فدراسیون داشتیم و حمیدی هم دبیر فدراسیون شده است. نصیری هم به‌عنوان نایب رئیس بانوان فعالیت می‌کند. رویکرد فدراسیون در ادامه هم ارزشی خواهد بود. اولین چیزی که روی آن حساس هستیم، پارالمپیک است، اما شرایط سختی را به‌خاطر کرونا تجربه می‌کنیم. می‌خواهیم با رعایت کامل شیوه نامه‌های بهداشتی تمرینات را ادامه بدهیم. مسابقات دو و میدانی را می‌توانیم به‌صورت رکوردگیری اواخر شهریور با کسب مجوز از ستاد مقابله با کرونا انجام بدهیم.

او گفت: برای اردو‌ها جلساتی با سرمربیان تیم‌های ملی برگزار کردیم و اگر مجوز بگیریم به‌صورت متمرکز و محدود اردو‌ها را آغاز می کنیم. حریفان ما تمرینات خود را آغاز کرده‌اند. نظرات سرمربیان والیبال و بسکتبال را گرفته‌ایم و باید ببینیم شرایط به چه گونه‌ای خواهد بود.

اسبقیان گفت: حتی به دنبال اردو‌های یک روزه هستیم تا سرمربیان بتوانند ورزشکاران را رصد کنند. ساره جوانمردی همچنان شانس مدال است و وضعیت او را رصد می کنیم. در تیراندازی ۵ سهمیه و در دو و میدانی ٩ سهمیه داریم.

او بیان کرد: از دست دادن سیامند رحمان هنوز یک فاجعه برای فدراسیون است. یاد او را باید گرامی بداریم. به دنبال جانشین او هستیم و رواسی سرمربی تیم ملی به‌ خوبی کارش را ادامه می‌دهد. ۷ سهمیه در پاراوزنه‌برداری داریم و امیدوارم نتیجه خوبی بگیریم. استعدادیابی  مسئله مهمی است. جانبازانی داریم که شرایط سنی مناسبی دارند. جوانگرایی و توسعه ورزش همگانی با رویکرد علمی و فرهنگی یکی از دیگر برنامه‌های فدراسیون است.

رئیس فدراسیون جانبازان و معلولین تصریح کرد: اولین و مهمترین کار حضور موفق در پارالمپیک است و بعد از آن بازی‌های آسیایی اهمیت دارد.

او بیان کرد: پس از کرونا، شرایط بسیار سختی برای ورزش قهرمانی به‌وجود آمده است. هم ورزشکاران و هم مربیان، دغدغه دارند و نگرانی آن‌ها را تایید می‌کنم، اما الزام داریم که شیوه نامه‌های بهداشتی را رعایت کنیم. البته ارتباطات خوبی بین انجمن‌ها، مربیان و ورزشکاران وجود دارد. با تک تک افرادی که سهمیه گرفته‌اند، صحبت کرده‌ام. باید انگیزه این ورزشکاران را در سطح بالا نگه داریم. تعامل خوبی در این مدت با ورزشکاران داشته‌ایم و اگر بتوانیم در استان‌ها حضور داشته باشیم، خیلی بهتر است. بنده شخصا به ۶ استان سفر کرده ام و هفته آینده هم این کار را ادامه می‌دهم.

اسبقیان درباره رکورد گیری در رشته‌های مختلف و و وضعیت مالی ورزشکاران گفت: جلسه تخصصی برای رکوردگیری در کمیته تشکیل شده و توافق کردیم هر کسی رکورد نفر سوم پارالمپیک را بزند، می‌تواند حقوق دریافت کند، اما رکوردگیری نیاز به شرایط استاندارد دارد. البته افرادی که سهمیه گرفته‌اند، در حال حاضر حقوق می‌گیرند. شرایط خاصی به‌ دلیل تحریم‌ها وجود دارد، اما مشکل خاصی بابت حقوق‌ در فدراسیون نداریم. اگر موردی وجود دارد و شخصی حقوقش را نگرفته باشد، قطعا پیگیری می‌کنم.


بیشتر بخوانید


او درباره مشکلات تجهیزاتی برخی از ورزشکاران در شیراز و دیگر شهرستان‌ها گفت: با ورزشکاران در ارتباط هستیم. به‌زودی راهی شیراز می شوم و مشکلات را بررسی می کنم. تا جایی که در توان ما باشد، اقداماتی را انجام داده‌ایم. البته گزارشی از مشکلات در شیراز به من نرسیده است.

اسبقیان تصریح کرد: وقتی مقام معظم رهبری خود را تابع نظرات ستاد مقابله با کرونا می‌دانند، حجت بر همه تمام می‌شود. سلامت ورزشکاران اهمیت دارد و رکورد‌ و ورزش بعد از سلامتی اهمیت دارد. ستاد مقابله با کرونا هر تصمیمی بگیرد، ما در فدراسیون تابع آن هستیم.

او درباره استخدام ورزشکاران در ارگان‌های دولتی گفت: مطمئن باشید این موضوع را پیگیری می‌کنم. قبول دارم که ایراداتی در این موضوع وجود دارد.

اسبقیان درباره حمایت وزارت ورزش و کمیته پارالمپیک از این فدراسیون گفت: وزیر سوم خرداد به این فدراسیون آمد. آخرین وضعیت فدراسیون را به او اطلاع دادیم. حتی نقاط ضعف را هم به شخص وزیر گفتیم و درخواست کردم در جلسه شورای معاونان وزارتخانه حضور داشته باشم. ٢ هفته قبل با وجود مشکلات و درگیری‌های وزارتخانه، با وزیر ملاقات و جلسه داشتم و مورد حمایت جدی وزارت ورزش هستیم. رئیس افتخاری فدراسیون جانبازان، خسروی‌وفا است. او طی ماه‌های اخیر کمک‌های مالی خوبی به ما کرده است. مشکل حادی از نظر مالی وجود ندارد. ترامپ قمارباز برای ما مشکلاتی ایجاد کرده، اما با درایت رهبر معظم انقلاب از این موانع هم عبور می‌کنیم.

او گفت: طی روز‌های آتی یک شخص مهم به هیئت رئیسه فدراسیون اضافه می‌شود. البته فعلا نمی خواهم نام او را رسانه‌ای کنم، اما آینده روشنی برای این فدراسیون وجود دارد.

انتهای پیام /

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار