حضور نیرو‌های امنیتی آمریکا در پای صندوق‌های رای در صورت دستور ترامپ

سرپرست وزارت امنیت میهن آمریکا اعلام کرد در صورتی که رئیس‌جمهور این کشور دستور دهد، نیروهای امنیتی در پای صندوق‌های رای حضور خواهند یافت.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری رویترز، «چاد ولف» سرپرست وزارت امنیت میهن آمریکا، روز یک‌شنبه در مصاحبه با شبکه سی‌ان‌ان از عدم اختیار این وزارت در فرستادن نیرو‌های امنیتی به پای صندوق‌های رأی در انتخابات سال جاری کشورش گفت.

ولف در این مصاحبه گفت: «در حوزه اختیار ما نیست که مأمور امنیتی در پای صندوق‌های رأیِ انتخابات نوامبر (آبان) مستقر کنیم، مگر آنکه دستورش از سوی دونالد ترامپ [رئیس جمهور کنونی و نامزد انتخاباتی جمهوری‌خواهان] صادر شود.»

او در ادامه خطاب به مجری این شبکه افزود: «این در حوزه اختیارات ما نیست و توانایی‌های ما از قبل از سوی کنگره تعیین شده است.»

این در حالی است که ترامپ بار‌ها درباره عدم اطمینان در رأی‌گیری پستی کشورش اظهاراتی مطرح کرده است. او روز پنج‌شنبه از حضور نیرو‌های امنیتی در پای صندوق‌های رأی در انتخابات سال جاری سخن گفت.

همچنین در واکنش به رأی‌گیری پستی،دونالد ترامپ که از منتقدان جدی آن است، اوایل روز یکشنبه به وقت آمریکا در پیامی توئیتری آورد: دموکرات‌ها در حال استفاده از جعبه‌های رای گیری پستی هستند که یک فاجعه امنیتی برای رای دهندگان است. علاوه بر این، آن‌ها این امکان را ایجاد می‌کنند که یک نفر چند بار رای دهد. همچنین چه کسی آن‌ها را کنترل خواهد کرد، در مناطق جمهوری خواه یا دموکرات قرار گرفته اند؟ آن‌ها در برابر کووید ضدعفونی نیستند. تقلب بزرگ (در راه است)!

ولف همچنین در این مصاحبه در واکنش به ادعای دیگر ترامپ گفته است هیچ‌گونه شواهدی مبنی بر تلاش چین و روسیه برای مداخله در انتخابات سال جاری به دست نیامده است.

او همچنین اعلام کرد وزارت‌خانه تحت ریاستش بر حملات سایبری و دیگر تهدیدات آنلاین تمرکز کرده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار