ظریف در جمع خبرنگاران:

سفر «گروسی» به ایران ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد

وزیر امور خارجه گفت: سفر گروسی، مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به ایران ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد.

سفر گروسی به ایران ارتباطی با مکانیسم ماشه نداردبه گزارش خبرنگار سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، محمدجواد ظریف، وزیر امور خارجه امروز (دوشنبه، ۳ شهریور) در جمع خبرنگاران اظهار کرد: سفر رافائل گروسی مدیرکل آژانس بین المللی انرژی اتمی به تهران هیچ ارتباطی با مکانیسم ماشه ندارد، البته مکانیسم ماشه اصطلاح نادرستی است که آمریکایی‌ها آن را باب کردند.

وزیر امور خارجه کشورمان گفت: همان‌طور که ۱۳ کشور از ۱۵ کشور عضو شورای امنیت اعلام کردند، آمریکا با توجه به اینکه از برجام خارج شده است، حق دخالت در این موضوع را ندارند و واشنگتن بسیار شرایط بدی دارد.


بیشتر بخوانید

ظریف با بیان اینکه کار ما با آژانس همکاری بر مبنای اصل شفافیت است، تصریح کرد: بر اساس فتوای مقام معظم رهبری، ایران هیچ‌گاه به دنبال سلاح هسته‌ای نبوده و نخواهد بود و آن را از لحاظ عقیدتی و استراتژیک به ضرر کشور می‌دانیم. افزون بر این  سابقه تاریخی ما در اینکه قربانی سلاح شیمیایی هستیم و هیچ‌گاه از آن استفاده نکردیم، کاملا مشخص است.

وی گفت: ایران همیشه آماده همکاری با آژانس بین المللی انرژی اتمی است، بنابراین نباید اجازه دهیم کسانی که مخالف اهداف آژانس هستند و با داشتن سلاح هسته‌ای مخل صلح و امنیت در منطقه ما و در جهان هستند، یعنی رژیم صهیونیستی و آمریکا، بتوانند اهداف آژانس را به سخره بگیرند و با آن بازی کنند.

وزیر امورخارجه کشورمان تأکید کرد: سفر مدیرکل آژانس در ادامه گفت‌وگو‌هایی است که چندین ماه بین ایران و این سازمان در حال انجام است. این سفر برای ادامه همکاری ایران و آژانس بسیار مهم است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Russian Federation
ناشناس
۱۷:۲۹ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
شب بلند است و قلندر بیدار
Iran (Islamic Republic of)
a.b.m
۱۲:۰۲ ۰۳ شهريور ۱۳۹۹
اگه ارتباطی به مکانیزم ماشه نداره،
چرا عنوان می کنید.

و انکار شما خود دلیل بر این مدعاست .