شناسایی ۵۲ هزار ویلای غیر مجاز در خراسان رضوی

در سال‌های اخیر مبارزه با ویلاسازی‌های غیرمجاز در اراضی مرغوب کشاورزی خراسان رضوی آغاز و این روند ادامه دارد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، محمدرضا اورانی رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی گفت: پارسال، ۲ هزار و ۵۵۰ مورد قلع و قمع صورت گرفت، نزدیک به هزار و ۱۱۴ هکتار از اراضی کشاورزی به حالت قبل برگردانده و بالغ بر ۸۰۰ تبصره دو ماده ۱۰ به محض بروز تخلف جلوگیری شد.
 
او افزود: ما بالغ بر ۵۲ هزار ویلای غیر مجاز داریم که بخش زیادی از آنها در مشهد بوده و در ۲۰ سال گذشته به این موضوع کم‌توجهی شده است.

رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی ادامه داد: از میان اعتبار اختصاص یافته، ۲۵۶ میلیارد تومان یعنی حدود ۸۰ درصد این پروژه‌ها مربوط به خودیاری و مشارکت خود شهروندان است که نسبت به گذشته که سهم دولت ۸۰ درصد بود نقطه عطفی است که مردم مشارکت بیشتری خواهند داشت و دولت نقش تسهیل‌گری در فرآیند سرمایه‌گذاری خواهد داشت و نقش سازمان برداشتن موانع در جهت پایداری سرمایه‌گذاری است.

اورانی با گزارش کلی در بخش کشاورزی بیان کرد: سازمان جهاد کشاورزی استان خراسان رضوی در کل استان مجموعا ۹۸۹ هزار و ۷۵۰ هکتار سطح کشت محصولات زراعی و باغی اعم از آبی و دیمی دارد که ۷۳ درصد آن سطح کشت آبی و ۲۷ درصد آن سطح کشت دیم است.

او تصریح کرد: همچنین ۳۶.۷ درصد طرح کشت محصولات باغی و ۶۳.۳ درصد طرح کشت محصولات زراعی داریم؛ کل تولیدات محصولات کشاورزی استاد هفت میلیون و ۴۸۷ هزار و ۱۱۰ تن به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان است. محصولات باغی با ۱۴.۳ درصد سهم از تولید استان، چهل و دو درصد از ارزش ناخالص استان را داراست.


بیشتر بخوانید
 


رئیس جهاد کشاورزی خراسان رضوی  تاکید کرد: محصولات دام، طیور و شیلات با ۲۱ سهم از تولیدات استان، ۳۹.۲ درصد از ارزش تولیدات ناخالص اقتصادی بخش کشاورزی استان را در دست دارد. محصولات زراعی با ۶۴.۵ درصد از تولید استان، ۱۸.۸ درصد از ارزش ناخالص اقتصادی استان را به خود اختصاص داده است.

اورانی اظهار کرد:در بخش کشاورزی سه نوع محصول موجود است که راهبردی یا اساسی یا استراتژیک یکی از انواع آن است که در امنیت غذایی مردم سهم داشته و باید در داخل کشور تولید شود. محصولات ویژه از دیگر سه نوع محصولات، محصولاتی هستند که حداقل ۱۰ درصد از سهم تجارت جهانی را داراست که شامل زعفران و پسته است.
 
انتهای پیام// ف.غ
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار