دستگاه مبارزه با تروریسم عراق: آماده بازگرداندن امنیت به بصره هستیم

رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق اعلام کرد این نهاد آماده بازگرداندن امنیت به شهر بصره و پیگرد مجرمان است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از پایگاه الاخباریه، عبدالوهاب الساعدی، رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم عراق امروز (یک‌شنبه) تاکید کرد که نیروهای امنیتی آماده بازگرداندن امنیت به شهر بصره، پس از اعتراضات اخیر هستند.

او گفت: نیرو‌های مبارزه با تروریسم آماده اجرای هر وظیفه‌ای در بصره هستند و در این شهر باقی خواهند ماند.

الساعدی افزود: نیرو‌های مبارزه با تروریسم عراق برای عراق جانفشانی کرده اند و هم اکنون آماده بازگرداندن امنیت به شهر بصره هستند.

رئیس دستگاه مبارزه با تروریسم برای مشارکت در نشستی امنیتی به ریاست مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق وارد بصره شده است.

مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق در این نشست اعلام کرد: حضور ما در بصره برای یک مساله اضطراری است، بصره برای ما اهمیت دارد و نمی‌پذیریم که شکست‌هایی در حفظ امنیت آن صورت بگیرد.

او گفت: گروه‌های قانون گریز، از مدت‌ها قبل تلاش می‌کنند رعب و وحشت را در دل ساکنان بصره ایجاد کنند و این گروه‌ها عامل تهدیدی برای ساکنان بصره و برای تمامی عراقی‌ها هستند.

نخست وزیر عراق خطاب به مسئولان امنیتی بصره گفت: باید با تمام امکانات، تلاش خود را برای تامین امنیت ساکنان بصره انجام دهید، جنایت‌کارانی وجود دارند که دست به ترور‌ها می‌زنند، ما هیچ اقدامی را ندیده‌ایم که با خطر این جنایت برابری کند. من از شما اقدامی جدی را انتظار دارم و شما باید در سریع‌ترین زمان ممکن، جنایت‌کاران را شناسایی کنید. ما به هیچ وجه، مداخله‌های سیاسی در اقدامات امنیتی را نمی‌پذیریم.

مرکز استان بصره طی روز‌های اخیر شاهد ناآرامی و اعتراضات گسترده به ترور شماری از فعالان در این شهر بوده و در جریان آن نیز، صد‌ها معترض با وجود تلاش‌های نیرو‌های امنیتی برای متفرق کردن آن‌ها با استفاده از گاز اشک آور، ساختمان استانداری و دفتر نمایندگی پارلمان عراق را به آتش کشیدند.

انتهای پیام/

 
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار