نشریه واشنگتن پست گزارش داد؛

مداخله جانبدارانه دولت ترامپ از بن سلمان در قضیه ترور جمال خاشقجی

نشریه واشنگتن پست دولت ترامپ را به مداخله جانبدارانه از محمد بن سلمان در قضیه ترور جمال خاشقجی متهم کرد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، هیئت تحریریه روزنامه واشنگتن پست در مقاله‌ای دولت دونالد ترامپ، رئیس جمهور آمریکا را متهم کرد که در خصوص پرونده قتل جمال خاشقجی، ستون نویس روزنامه واشنگتن پست و منتقد آل سعود، به سود محمد بن سلمان، ولیعهد عربستان، وارد عمل شده و با نادیده گرفتن درخواست‌ها برای محاکمه ولیعهد سعودی، درصدد به تاخیر انداختن رسیدگی به این پرونده بر آمده است.

این روزنامه نوشت: دولت آمریکا، درخواست اکثریت دو حزب کنگره را برای محاکمه ولیعهد عربستان نادیده گرفت و به مهلت مقرر برای پاسخ به خواسته نمایندگان کنگره، که تاریخ هشتم فوریه سال گذشته تعیین شده بود، پایبند نماند.

طبق گزارش واشنگتن پست، دولت آمریکا خواسته‌های نمایندگان کنگره را برای قرائت گزارش غیرمحرمانه که در آن دست داشتن مقامات سعودی در این جنایت فاش شده بود، رد کرده بود.

بر اساس نوشته این روزنامه، مرکز حقوقی «عدالت جامعه باز» با طرح شکوائیه‌ای خواسته بود به موجب قانون آزادی اطلاعات، گزارش تهیه شده درباره قتل خاشقجی رسانه‌ای شود. آنچه تقریبا به صورت یقین می‌توان گفت این است که دعاوی قضایی می‌توانست ثابت کند ترامپ و مایک پمپئو، وزیر امور خارجه آمریکا درباره نقش بن سلمان در این جنایت، بار‌ها دروغ گفته اند. اما این نوع مداخله‌ها در شرایطی انجام شد که تهیه گزارشی از یک جنایت که در آن به نام محمد بن سلمان اشاره نشود، تقریبا غیرممکن بود. تلاش ترامپ این بود که به خواسته‌های ولیعهد عربستان پاسخ دهد.

به موجب این گزارش، طرح دعاوی قضایی می‌توانست سیاست‌های آمریکا را در تعامل با ولیعهد و نظام سیاسی عربستان، تغییر دهد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار