شیوع کرونا همچنان روی خط قرمز؛

شمار مبتلایان به کرونا در هند، ایتالیا و اسپانیا «نگران‌کننده» شده است

آمار بالای مبتلایان جدید به کرونا در هند، ایتالیا و اسپانیا نگرانی مقامات این کشور‌ها را برانگیخته است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از رویترز، ویروس کرونا همچنان در گوشه و کنار جهان در حال تاخت و تاز است و شیوع دوباره آن در برخی کشور‌ها نگرانی مقامات را برانگیخته است.

ایتالیا اعلام کرد در شبانه روز گذشته ۹۴۷ مورد جدید ابتلا کووید ۱۹ را شناسایی کرده است که این رقم نسبت به آمار روز قبل از آن که ۸۴۵ مورد بود افزایش نشان می‌دهد و احتمالا حاکی از شروع دور دوم شیوع کرونا در این کشور است. به گفته مقامات این کشور در دو هفته گذشته روند شیوع کرونا در ایتالیا صعودی بوده است.

آمار‌های وزارت بهداشت ایتالیا نشان می‌دهد افزایش روزانه موارد جدید ابتلا همان سطح ثبت شده در اواسط ماه مه (دور نخست همه گیری کرونا در این کشور) را نشان می‌دهد. از اواسط ماه جاری میلادی هنگامی که متوسط ابتلای جدید به کرونا از ۲۰۰ الی ۳۰۰ نفر به ۶۰۰ نفر رسید مقامات این کشور شروع به افزایش محدودیت‌های اجتماعی کردند.

کرونا تاکنون در ایتالیا بیش از ۲۵۷ هزار نفر را مبتلا کرده و سبب مرگ ۳۵ هزار و ۴۲۷ نفر شده است.

از سوی دیگر در اسپانیا نیز بنا بر اعلام مقامات این کشور رکورد ابتلا به کرونا در تابستان برای دومین روز پیاپی شکسته و بیش از هشت هزار بیمار جدید در یک شبانه روز شناسایی شده‌اند. بنا بر اعلام وزارت بهداشت اسپانیا، در روز جمعه هشت هزار و ۱۴۸ بیمار جدید مبتلا به کرونا در این کشور شناسایی شده است. ۷۶۵ نفر از این تعداد در بیمارستان بستری شده و ۲۵ نفر نیز جان خود را از دست داده‌اند.  بار دیگر شهر مادرید، پایتخت اسپانیا، به کانون شیوع این بیماری تبدیل شده است و چندین منطقه کارگرنشین این شهر اوضاع وخیمی دارند. از این رو، دولت محدودیت‌هایی را از جمله بسته شدن برخی از مراکز تفریحی اعمال کرده است.

در آن سوی کره خاکی، در قاره آسیا در کشور هند نیز همچنان رکورد زنی‌های کرونایی ادامه دارد و بنا بر آمار‌های رسمی اعلام شده چهار روز پیاپی است که آمار بیماران جدید شناسایی شده به بالای ۶۵ هزار نفر می‌رسد.

وزارت بهداشت هند روز شنبه اعلام کرد در ۲۴ ساعت گذشته ۶۹ هزار و ۸۷۸ نفر در این کشور به کرونا مبتلا شده‌اند و شمار کل مبتلایان این کشور به بیش از دو میلیون و ۹۸۰ هزار نفر رسیده است. به این ترتیب هند همچنان پس از آمریکا و برزیل از نظر ابتلا در رده سوم جهان قرار دارد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار