روسیه گزارش سنای آمریکا مبنی بر دخالت مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را رد کرد

وزارت خارجه روسیه اعلام کرد این کشور آخرین گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا درباره دخالت‌های ادعا شده مسکو در انتخابات ۲۰۱۶ آمریکا را رد می‌کند.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «ماریا زاخارووا» سخنگوی وزارت امور خارجه روسیه، امروز اعلام کرد این کشور آخرین گزارش کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا درباره دخالت‌های ادعایی روسیه در انتخابات ریاست جمهوری ۲۰۱۶ آمریکا را رد می‌کند و آن را فاقد واقعیت‌های قابل اثبات می‌داند.

زاخارووا در این باره گفت «این گزارش مجموعه‌ای شناخته شده از اتهامات بی‌اساسی است که پیش‌تر در گزارش مولر و سایر اسناد آمریکایی در مورد هک شدن سرور‌های حزب دموکرات که گفته می‌شد به دستور مسکو بوده است، آمده بود. موضوع آن تماس نمایندگان ترامپ با شهروندان روسیه و تمایل مسکو به تضعیف دموکراسی در آمریکا و ... است.»

این سخنگو در ادامه اضافه کرد «روسیه بار‌ها و بار‌ها از واقعی نبودن این ادعا‌ها انتقاد کرده است و آن‌ها را ناشی از درگیری سیاسی در آمریکا می‌داند.» زاخاروا گفت روسیه از اینکه به روابط مسکو و واشنگتن آسیب رسیده نگران است و به آمریکا درباره گسترش «اسطوره‌های ضد روسیه» هشدار داده است.

کمیته اطلاعاتی مجلس سنای آمریکا روز سه‌شنبه ادعا کرد که روسیه برای تأثیرگذاری بر نتایج انتخابات ریاست جمهوری این کشور درگیر تلاش تهاجمی و چند جانبه شده است. در این گزارش ادعا شده است که ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، دستور هک کردن شبکه‌های رایانه‌ای حزب دموکرات را صادر کرده است تا اطلاعاتی به دست آید و به هیلاری کلینتون، رقیب دموکرات دونالد ترامپ در انتخابات ۲۰۱۶، آسیب برساند.

روسیه بار‌ها این اتهامات و تلاش برای تأثیرگذاری بر روند انتخابات ریاست جمهوری در آمریکا را رد کرده و آن‌ها را بی‌اساس خوانده است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار