دبیرکل اتحادیه عرب: بر سر مخالفت با طرح الحاق اسرائیل اجماع وجود دارد

دبیر کل اتحادیه عرب اعلام کرد همچنان میان کشور‌های عربی بر سر مخالفت با طرح الحاق اسرائیل اجماع وجود دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری الشرق الاوسط مصر، «احمد ابوالغیط» دبیرکل اتحادیه عرب اعلام کرد مخالفت با طرح الحاق رژیم صهیونیستی مسأله‌ای است که بر سر آن اجماع وجود دارد؛ همچنانکه مسأله فلسطین محل اجماع است و بر سر پایان بخشیدن به اشغالگری سرزمین‌های فلسطینی توافق وجود دارد.

در بیانیه‌ای که امروز (شنبه) از سوی دبیر کل این اتحادیه منتشر شده، آمده است: من از تماس‌هایی که در روز‌های گذشته از سوی کشور‌های عربی برقرار شد، چنین برداشت کردم که طرح صلحی که شامل طرح صلح عربی سال ۲۰۰۲ بوده و بر مفاهیمی توافق شده مبتنی بود، همچنان سنگ بنایی است که چشم انداز عربی- فلسطینی برای تحقق صلح عربی- اسرائیلی به آن استناد می‌کند.

دبیرکل اتحادیه عرب در ادامه افزود: صلح حقیقی و پایدار و همه جانبه با تمامی عناصر آن، همچنان گزینه‌ای راهبردی برای کشور‌های عربی محسوب می‌شود؛ همانند آنچه نشست سران کشور‌های عربی از سال ۱۹۹۶ اعلام کرده است. دستیابی به مرحله روابط صلح همه جانبه و کامل عربی- اسلامی جز پس از دستیابی ملت فلسطین به آزادی- استقلال و بازگرداندن حقوق مشروع خود از طریق پایان بخشیدن به اشغالگری اسرائبل و برپایی دولتی فلسطینی و مستقل که قابلیت زندگی در آن وجود داشته باشد و بر تمامی سرزمین‌های فلسطینی اشغال شده در سال ۱۹۶۷ به پایتختی قدس شرقی حاکمیت داشته باشد، میسر نخواهد شد.

دبیر کل اتحادیه عرب بار دیگر بر مخالفت کامل با طرح الحاق کرانه باختری تأکید و اعلام کرد بر سر این مسأله اجماع وجود دارد.
گفتنی است سخنان دبیر کل اتحادیه عرب در حالی بیان می‌شود که به تازگی امارات و رژیم صهیونیستی از عادی سازی روابط با یکدیگر خبر داده اند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
یا حیدر کرار
۲۱:۲۶ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
بی خاصیتشم بنویس... اتحادیه بی خاصیت عرب
آخرین اخبار