هنرمند مهابادی بهترین بازیگر جشنواره فیلم هنگ کنگ شد

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان‌غربی گفت: جایزه بهترین بازیگر مرد جشنواره فیلم هنگ کنگ به هنرمند مهابادی رسید.

امید خاکپور رئیس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان‌غربی در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مهاباد، اظهار کرد: فیلم «بیگانه» به کارگردانی نادر ساعی ور که به نمایندگی از سینمای ایران در بخش رقابتی اصلی (رقابتی سینمای جوان) جشنواره فیلم هنگ کنگ حضور داشت در نهایت موفق به کسب جایزه بهترین بازیگر مرد این دوره از جشنواره برای بختیار پنجه‌ای شد.

این مقام مسئول در استان افزود: چهل و چهارمین جشنواره فیلم هنگ کنگ علی رغم لغو به دلیل شیوع ویروس کرونا فهرست برندگان خود را معرفی کرد و جایزه بهترین بازیگر مرد خود را به فیلمی از ایران اختصاص داد.


بیشتر بخوانید


خاکپور با بیان اینکه فیلم نامو و بیگانه هر دو اثر نادر ساعی ور است که هنرمند مهابادی در هر دو فیلم ایفای نقش کرده است، اذعان کرد: پنجه‌ای پیش از این نیز توانسته بود جایزه بهترین بازیگر مرد شصت و ششمین جشنواره بین الملی فیلم تائورمینا در کشور ایتالیا را نیز برای نقش آفرینی در فیلم «بیگانه» (نامو) از آن خود کند.

رئیس انجمن هنر‌های نمایشی آذربایجان‌غربی یادآور شد: امسال قرار بود نسخه ترمیم شده از سه فیلم از ساخته عباس کیارستمی شامل «بزرگداشت معلم»، «قضیه شکل اول، قضیه شکل دوم» و «دو راه حل برای یک مساله» نیز در بخش کلاسیک جشنواره هنگ کنگ به نمایش گذاشته شود، اما این جشنواره هیچ نمایش فیزیکی و یا آنلاین نداشت.

جشنواره بین‌المللی فیلم "هنگ‌کنگ" از جشنواره‌های فیلم آسیا است که هرساله در هنگ کنگ برگزار می‌شود؛ این جشنواره از سال ۱۹۷۷ آغاز به‌کار کرده است؛ چهل و چهارمین دوره جشنواره فیلم هنگ‌کنگ در ماه گذشته بصورت آنلاین برگزار شد.

بختیار پنجه‌ای فوق لیسانس ادبیات نمایشی دانشگاه تهران و متولد سال ۱۳۵۶ در شهر مهاباد است و سابقه فعالیت ۲۲ ساله در حوزه هنر و بازیگری را در کارنامه خود دارد و در سه فیلم بلند سینمایی، سه سریال و بیش از ۳۵ فیلم کوتاه ایفای نقش کرده است.

انتهای پیام / س خ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.