باشگاه خبرنگاران جوان گزارش می‌دهد؛

وکلای ملت از جعبه‌سیاه قرارداد ویلموتس رمزگشایی می‌کنند

آیا مرد نا نجیب فوتبال، وزیر ورزش را به دردسر خواهد انداخت؟ این سوالی است که در روزهای آتی به آن پاسخ داده خواهد شد.

عصبانیت بهارستان نشین ها از قرارداد مرد نانجیب فوتبال/آقای وزیر تنها یک قدم با استیضاح فقاصله داردبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، مارک ویلتموس دوران کوتاهی را در کسوت  سرمربیگری ایران سپری کرد و شاید مانند کارلوس کی‌روش حواشی رسانه‌ای زیادی نداشت، اما پس از ترک  ایران، فدراسیون فوتبال متحمل پرداخت یک بدهی بسیار بزرگ شد. بنا بر ادعای مهدی تاج رئیس وقت فدراسیون فوتبال ویلموتس با  ۲ میلیون و ۲۰۰ هزار یورو قرارداد بست در حالی که آخرین رقم قرارداد فدراسیون با یک مربی خارجی (کی‌روش ) یک میلیون و ۴۰۰ هزار یورو بوده است.

 فیفا پس از ماه‌ها وقفه در اعلام حکم پرونده دعوای حقوقی ایران با مارک ویلموتس، رأی خود را اعلام کرد و این مربی بعد از ۵ ماه سرمربیگری ایران و هدایت تیم ملی آن هم تنها  در ۴ بازی رسمی که با ۲ شکست مقابل عراق و بحرین همراه بود، به علت دریافت نکردن مطالباتش در فیفا و همچنین نقض قرارداد، با وکالت یکی از حقوقدانان برجسته اروپایی پیروز پرونده شد و حالا می‌تواند ۶ میلیون یورو پول بی زبان را از سکانداران ورزش ایران بستاند.

بندهای عجیب و غریب قرارداد مرد بلژیکی!

در یکی از بندهای این قرارداد که به نظر می‌رسد شرایط عجیب و غریبی دارد آمده است که فدراسیون باید برای سرمربی شرایط حمل و نقل، بلیت هواپیمای بیزینس کلاس، هتل و اتاق فرست کلاس تهیه کند و در مدت قرارداد باید بالاترین و بهترین بیمه عمر برای سرمربی تهیه و تحویل او شود، همچنین تمام هزینه‌های مربوط به مالیات دولت ایران، مالیات بر درآمد، بیمه سلامت، ویزا، اجازه کار و تمام مالیات‌های مبالغ دیگر باید توسط فدراسیون فوتبال ایران پرداخت شود و فدراسیون می‌بایست تمام برگه‌های پرداختی مالیات را به سرمربی ارائه دهد تا جای هیچ شک و شبهه‌ای نماند.

در ادامه شرایط جالب این قرار داد آمده که باید کاملا محرمانه بوده و مقامات دولتی هم در شرایط خاص می‌توانند از مفاد آن باخبر شوند، همچنین این قرارداد در دو نسخه فارسی و انگلیسی در اختیار طرفین قرار داده شده است که در صورت تضاد بین دو نسخه فارسی و انگلیسی، نسخه انگلیسی مورد تأیید است!

شرایط فسخ قرارداد چیست؟

طبق مفاد این قرارداد اگر سرمربی بخواهد قرارداد خود را به صورت یک‌طرفه و بر اساس قوانین مورد پذیرش فیفا و CAS فسخ کند، می‌تواند حقوق ثابت سه ماه خود را دریافت کند، ثانیا اگر فدراسیون بخواهد قراردادش را به صورت یک‌طرفه و بر اساس قوانین مورد پذیرش فسخ کند، سرمربی می‌تواند حقوق ثابت سه ماه خود را به‌عنوان خسارت دریافت کند.

عصبانیت بهارستان نشین ها از قرارداد مرد نانجیب فوتبال/آقای وزیر تنها یک قدم با استیضاح فقاصله دارد

وقتی پای بهارستانی‌ها به پرونده مرد نجیب فوتبال باز شد

پرونده مارک ویلتموس مردی که سابقا توسط مهدی تاج "مرد نجیب" فوتبال نام گرفته بود  آنقدر حاشیه و خسارت‌ساز شد که صدای اهالی پارلمان را هم درآورد.  نمایندگان مجلس در قالب ماده ۲۳۴ آئین‌نامه داخلی مجلس از وزارت ورزش و زیرمجموعه آن شکایت کردند، چرا که از نظر وکلای ملت قرارداد منعقد شده  میان فدراسیون فوتبال ایران و ویلموتس ایرادات فنی و حقوقی فراوانی دارد و از سوی دیگر مبلغ قرارداد و نحوه انتخاب وی مشخص نیست و منجر به خسارت تاریخی به اموال عمومی شده است، همچنین مجلسی‌ها خواستار برخورد قاطع با مسببان و مباشران این قرارداد فاجعه‌بار از قوه قضائیه و حصول نتیجه آن به مردم شدند.

محمدمهدی فروردین در حاشیه جلسه علنی چهارشنبه هفته گذشته گفت: این قرارداد، قراردادی غیرکارشناسی بوده که از قبل منعقد شده است و از نظر ما افرادی که در عقد قرارداد نقش داشته‌اند از صلاحیت لازم برخوردار نبودند. زمانی که چنین اتفاق‌هایی رخ می‌دهد افکار عمومی نسبت به خیلی از مسائل بی‌اعتماد می‌شود.

وی افزود: در عقد قرارداد‌ها باید حقوقدانان قوی حضور داشته باشند و پس از آن اگر مشکل حقوقی ایجاد می‌شود، باید وکیلی قوی از پرونده دفاع کند، اما اکنون وکیل این پرونده توان دفاع و بیان دلایل را ندارد. خود این امر سوال در ذهن افکار عمومی ایجاد می‌کند که گویا تبانی صورت گرفته است.

همچنین احمد راستینه از اعضای فراکسیون ورزش گفت: اگر مسجل شود که شخص وزیر در نظارت کوتاهی کرده است، مطمئنا مجلس در خصوص استیضاح وزیر اقدام می‌کند در غیر این صورت همه مسببان که در تنظیم این قرارداد کوتاهی و چنین قرارداد ننگینی را تنظیم کرده‌اند، باید در دستگاه‌های قضایی محاکمه شوند، مطمئنا سازمان بازرسی در این باره کوتاهی نخواهد کرد. وظیفه سازمان بازرسی این است که به صورت ویژه اعلام موضع کرده و ورود کند و پرونده را بررسی و ارزیابی کند.


بیشتر بخوانید

عصبانیت بهارستان نشین ها از قرارداد مرد نانجیب فوتبال/آقای وزیر تنها یک قدم با استیضاح فقاصله دارد

حالا قرار است که کمیسیون اصل ۹۰ به مساله قرارداد ویلتموس ورود کرده و شکایت نمایندگان در این خصوص را مورد بررسی قرار دهد.

حسن شجاعی، نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان، با اشاره به شکایت برخی نمایندگان درباره قرار داد ویلموتس اظهار کرد: شکایتی از طرف آقای احمد راستینه دبیر کمیته تربیت بدنی کمیسیون فرهنگی مجلس و تعدادی دیگر از نمایندگان درباره این قرارداد به کمیسیون اصل ۹۰ واصل شده و ما بعد از ظهر دوشنبه این هفته به منظور بررسی این موضوع در کمیسیون با حضور وزیر ورزش و جوانان و مسئولان فدراسیون فوتبال جلسه‌ای برگزار خواهیم کرد.

نایب رئیس کمیسیون اصل ۹۰ مجلس شورای اسلامی تصریح کرد: اگر تخلف واقع شده در این پرونده در حد جرم باشد آن را به قوه قضاییه ارجاع می‌دهیم، اما اگر چنین نباشد گزارش آن را در اختیار فضای عمومی قرار خواهد گرفت و حسب موضوع درباره نحوه برخورد تصمیم‌گیری خواهد شد.

 باید دید که وزیر ورزش و مسئولان این حوزه چه پاسخی درباره قرارداد پر حاشیه و  دردسرساز ویلتموس به نمایندگان خواهند داد، اگر وزیر ورزش نتواند به خوبی از خود دفاع کند، قطعا در معرض سوال و چه بسا استیضاح نمایندگان قرارخواهد گرفت. آیا مرد نانجیب فوتبال وزیر ورزش را به دردسر خواهد انداخت؟ این سوالی است که در روزهای آتی به آن پاسخ داده خواهد شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
خدا الهی از همه مسببان خائن این قرارداد ننگین و نجس نگذره.اگه من جای مسئولین بودم تمام این 240 میلیار رو از حلقومشون میکشیدم بیرون حتی شده همه زندگیشونو بفروشن تا جواب این خیانتشونو پس بدن و این همه میلیاردی از پول بیت المال حروم هرج نشه
80 میلیون ایرانی ناراضین.چطوری میتونن جواب این همه ادم رو بدن این دنیا و اون دنیا
تورو خدا مسئولین حق 80 میلیون ایرانی رو از این خائنین نظام بگیرین
و من الله التوفیق
Iran (Islamic Republic of)
مجتبی
۱۶:۰۱ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
مسببین این قرارداد مفسد فی الارض هستند باید جان آنها گرفته و مال آنها مصادره شود .
Iran (Islamic Republic of)
محمد جواد کرمی
۱۵:۴۸ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
واقعا که خیلی ... !!!!
Netherlands
110
۱۵:۴۰ ۰۱ شهريور ۱۳۹۹
جوان این مملکت برای یه میلیون ازصبح تاعصری دست وپامیزنه انوقت یه عده نامرد پست سرمایه های این مملکت رو مثل اب خوردن به بادمیدن
آخرین اخبار