نیکزاد در گفت‌و‌گو با باشگاه خبرنگاران جوان:

اصلاح قانون نظام مهندسی در دستور کار کمیسیون عمران قرار گیرد

عضو کمیسیون عمران گفت: اصلاح قانون نظام مهندسی هنوز در دستور کار کمیسیون عمران مجلس قرار نگرفته است و باید مطرح شود. 

اصلاح قانون نظام مهندسی

علی نیکزاد ثمرین، عضو کمیسیون عمران مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، با تأکید بر تخصصی بودن موضوع قانون نظام مهندسی گفت: اصلاح این قانون مهم هنوز در دستور کار کمیسیون عمران مجلس یازدهم قرار نگرفته است و باید مطرح شود. 

او ادامه داد: ما ۵۰۰ هزار مهندس در سطح کشور داریم که خدمات فنی ارائه می‌کنند؛ قطعاً با توجه به تجربه اعضای کمیسیون عمران در امور اجرایی مانند شهرداری‌ها، مدیرکل و غیره، همکارانم دولت، بخش خصوصی و نظام مهندسی را می‌شناسند.


بیشتر بخوانید


نیکزاد ابراز امیدواری کرد که با تجربه و شناخت نمایندگان از موضوع، یک توافق خوب با حضور نماینده وزارتخانه راه و شهرسازی، نظام مهندسی و کمیسیون عمران به دست خواهد آمد.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
شهرداری ها عامل تراکم فروشی و شهرفروشی در ایران هستند . کمیسیون ماده 100 شهرداری به طور علنی از خلاف سازها حمایت میکند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۲ ۰۵ اسفند ۱۴۰۲
ایجاد سامانه ارجاع کار نوبتی بین مجریان نظام مهندسی باعث میشود که کارهای اجرا به نوبت بین مهندسان توزیع شود و لذا هیچ مهندس مجری بیکار نمی ماند و هیچ مجری حقوقی و حقیقی بیش از یک کار اجرا نخواهد داشت .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۲۴ ارديبهشت ۱۴۰۳
برای توزیع عادلانه کار بین شرکتهای آزمایشگاهی باید سامانه ارجاع کار ایجاد شود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۸ بهمن ۱۴۰۲
برخی مالکان ساختمان با تهدید و توهین به ناظران ساختمان سعی میکنند تاییدیه مهندسان نظر را در گزارشات مرحله ای ساختمان به شهرداری به زور اخذ کنند و لذا شهرداری ها باید پلیس ساختمانی داشته باشند که در صورت ممانعت مالک یا کارگران ساختمانی از ورود مهندسان ناظر به کارگاه , به قضیه ورود پیدا کنند و امنیت جانی ناظران ساختمان را در هنگام ورود به کارگاه ساختمانی تضمین کنند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۳ ۲۷ دی ۱۴۰۲
ایجاد کمیته بازرسی مجریان نظام برای حضوروغیاب کردن مهندسان مجری سرساختمان
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۱۱ ۲۷ دی ۱۴۰۲
به گزارش روابط عمومی شورای مرکزی سازمان نظام مهندسی ساختمان، به گفته حمزه شکیب، رئیس سازمان نظام مهندسی ساختمان، بیمه تامین اجتماعی مهندسین که جهت بررسی و تطابق های قانونی به شورای نگهبان ارسال شده بود به تصویب این نهاد رسید.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۶ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
شهرداری باید مانع کار گرفتن اعضای هیات مدیره و کارمندان نظام مهندسی شود چون بر اساس قانون مدیریت تعارض منافع مصوبه مجلس شورای اسلامی , کارمندان نظام واعضای هیات مدیره نظام مهندسی حق استفاده از مهر و پروانه نظام مهندسی را ندارند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۱۳ ۰۶ آذر ۱۴۰۲
کمیسیون عمران مجلس یکی از ضعیف ترین کمیسیون های تخصصی است که اغلب اعضای کمیسیون دارای مدرک دانشگاهی غیرمرتبط با ساختمان و عمران هستند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۲۹ ۰۳ آذر ۱۴۰۲
شما اول باید جلوی رشوه گرفتن کارمندان شهرداری را بگیرید .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ مرداد ۱۴۰۲
دقیقا کی ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۴۹ ۲۰ تير ۱۴۰۲
فعلا که سالی سه چهار بار در سال آزمون نظام مهندسی میگیرن تا تعداد مهندس ها را در تمام رشته ها و فیلدها تصاعدی ببرن بالا و اینجوری همه مون بر سر همون تعرفه مفت (که مافیای ساخت و ساز نمیزاره بره بالا)با هم رقابت کنیم و میخوان اینقدر دست زیاد بشه که شما را ناچار به قیمت پایین زدن کنند،برای خودشیرینی به انواع و اقسام هم تخفیف میدن،من آینده خوبی برای صنف خودمون نمی بینم.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۴ ۲۰ تير ۱۴۰۲
ما ۵۰۰ هزار مهندس در سطح کشور داریم که اکثرشان تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی قرار ندارند و یک صندوق بیمه بازنشستگی و درمان مستقل برایشان ایجاد نشده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۰۷ ۲۰ تير ۱۴۰۲
ایجاد مراکز جذب سرمایه گذاری در نظام مهندسی مثل ساخت بیمارستان و جاده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۳ ۱۸ تير ۱۴۰۲
در تمام ادارات دولتی ، نهادي به نام کارگزینی وجود دارد که حضور و غیاب کارکنان اداره را با دستگاه ثبت ساعت مجهز به اسکنر اثر انگشت کنترل می‌کند تا حقوق ماهانه مهندسان متناسب با کارکردشان در اداره دولتی پرداخت شود ولی در نظام مهندسی هیچ نهادي برای کنترل حضور و غیاب مهندسان مجری و ناظر سرساختمان وجود ندارد و به همین علت برخی مهندسان در مدت اجرای ساختمان حتی ۱ بار هم سرساختمان سرکشی نکرده و آدرس پروژه را نمی‌دانند و این امضافروشی است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۴۹ ۱۶ خرداد ۱۴۰۲
اینکه استفاده از کارگران ماهر دارای گواهینامه فنی الزامی باشد خیلی خوب است ولی اینکه معلوم نیست مسئولیت این موضوع دقیقا با کیست و چه کسی با چه ابزاری باید کنترل کند جای بحث دارد. مثلا اگر مهندس ناظر گزارش کند که کارگران دارای گواهینانه صلاحیت حرفه ای نیستند چه اتفاقی می افتد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۱۶ ۱۹ ارديبهشت ۱۴۰۲
✅ رای مثبت نمایندگان مجلس به دو فوریت اصلاح بیمه کارگران ساختمانی

Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
ایجاد مراکز کاریابی و کارآموزی در نظام مهندسی استان ها ضروری است .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۱ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
باید برای مهندسان مجری و ناظر نظام مهندسي ساختمان ، یک شناسنامه شغلی صادر شود که شغل دولتی یا خصوصی یا سوابق بیمه تامین اجتماعی یا عضویت در صندوق های بازنشستگی یا عضویت در شرکت های پیمانکاری شامل شرکت های سهامی خاص و مسئولیت محدود و تعاونی ها به وضوح نمایش داده شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۳۶ ۱۵ ارديبهشت ۱۴۰۲
دست شورای مرکزی درد نکند. حق عضویت ها را از 45 هزار تومان به سیصد هزار تومان افزایش دادند. قبل از آن هم وزارت راه و شهرسازی هزینه پروانه ها را سرسام آور افزایش داده بودند. مشخص است که معنی تورم را می دانید. پس توضیح بفرمایید تکلیف نان شب خانواده مهندس نظام مهندسی ساختمان چه می شود؟ در عوض چرا بساز بفروش از هفت دولت آزاد است و به قیمت دلار آزاد معامله می کند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۳۱ ۰۴ ارديبهشت ۱۴۰۲
تعرفه خدمات مهندسی اگر در سال های پیش چیزی شبیه به شوخی بود،امسال هزینه های ساخت و ساز ابلاغی شورای مرکزی که مبنای محاسبه تعرفه می باشد ،توهین است!
توهین به شعور و تخصص مهندس... نه تنها نادیده گرفتن واقعیت های معیشتی جامعه که نادیده گرفتن واقعیت های تخصصی ساخت و ساز است !!
آیا با اعلام غیر واقعی هزینه ساخت و ساز روی کاغذ ،تورم مهار می شود؟ هزینه ساخت و ساز ،مسکن و مصالح در واقعیت کاهش می یابد؟
کیفیت مسکن و خدمات مهندسی افزایش
می یابد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۵۱ ۰۲ ارديبهشت ۱۴۰۲
منع عضویت بازنشستگان در هیأت مدیره شرکت های بورسی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
طبق مبحث دوم
بند ۲-۶-۲  ص ۶
شهرداری ها موظف هستند  تا زمان رفع تخلف ، از ادامه کار جلو گیری نمایند .

دقت بفرمایید وظیفه شهرداریست
نه ناظر
پس در گزارشهای خلافدار فقط مینویسیم
شهرداری محترم طبق بند ...مبحث۲مقررات ملی اقدامات لازم را مبذول فرمایند.


و بند ۲-۶-۳
شهرداری ها موظف  هستند قبل از  تکمیل مقررات ملی ، پایانکار صادر ننمایند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۴ ۲۸ فروردين ۱۴۰۲
ایجاد کمیته های کنترل و بازرسی ساخت با هدف توقف امضافروشی مهندسان انجام شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۸ ۲۷ فروردين ۱۴۰۲
من نمی دونم واقعا نظام مهندسی و شهرداری اراک چه غلطی می‌کنند و چرا هیچ کنترلی بر نحوه فعالیت مهندسان مجری نظام مهندسی ندارند ، اکثر مجری های نظام مهندسی هیچ وقت سرساختمان حضور ندارند و فقط پول الکی و پول زور از مالکان ساختمان می‌گیرند، متاسفانه نمایندگان شرکت مجری حقوقی بنیان بنا سبحان هیچ وقت سرساختمان حضور ندارند . از شما عاجزانه تقاضا داریم که مهندسان مجری نظام مهندسي را به یک دستگاه GPS مجهز کنید که بتوانند حضور و کارکرد خود را سرساختمان ها ثبت کنند و به کمیته مجریان نظام مهندسی اعلام کنند و تمدید و ارتقا پایه پروانه مهندسان مشروط به حضور تمام وقت سرساختمان ها باشد و لااقل بودنشان سرساختمان منفعتی برای مالکان داشته باشد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۹ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
آیا مدیرکل راه و شهرسازی گلستان نقض تعارض منافع توسط یک نفر از ارکان سازمان استان گلستان را بررسی کرده؟

حدود ۱۳۰ هزار مترمربع کارکرد در ۳ سال صحت دارد؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۷ ۲۶ فروردين ۱۴۰۲
حق بیمه نماینده مجری توسط شرکت مجری حقوقی پرداخت شود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۷ ۰۹ فروردين ۱۴۰۲
ای کاش نظام مهندسی زیر مجموعه سازمان برنامه بود.
هنوز چشم انتظار تعرفه سال جدید!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۵ ۰۷ فروردين ۱۴۰۲
برابر بند د ماده 32 و 40 قانون نظام مهندسی کارکنان وزارت راه شهرسازی و هیئت مدیره های نظام مهندسی ها نباید در کار بساز بفروشی ساختمان باشند چون دارای تعارض منافع هستن و مقررات مهندسی رو اجرا نمیکنن اینکه الان در سال جدید هنوز تعرفه مهندسی ابلاغ نشده به همین دلیل ولی خب اگر به مهندسین لطمه نزنن ماهم ازشون شکایت نمی‌کنیم وگرنه برابر مواد فوق و مواد 570 و 576قانون مجازات اسلامی علاوه بر انفصال خدمت مجازات کیفری نیز در انتظار آنها میباشد و پروانه های ساختمانی صادر و تراکنش های حساب های بانکی آنها به راحتی قابل پیگیری از طرف دادسرا میباشد. اصولا بساز بفروش ها نباید با مقررات مهندسی مخالفت کنن بلایی که سر مالک متروپل آمد باید درس عبرتی برای همه باشه که چه طوری وراث وی هم محکوم به پرداخت خسارت شدن و چون هر هزینه ای برای ساختمان بشه همون قدر میزارن روش و ساختمان رو میفروشن پس بهتر همه مقررات رو اجرا کنن تا در آینده با حین کار با قوه قضائیه درگیر نشن بلاخره همه دنبال یه لقمه حلال بدون دردسر هستن چرا خلاف جریان رودخانه حرکت کنن وقتی میتونن باهم کار کنن و کسب درآمد بدون درگیری با قوه قضاییه داشته باشن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۸ ۰۶ فروردين ۱۴۰۲
*نظام مهندسی موظف به شفاف سازی در حوزه پرداخت ها و دریافتی ها شد.*

*وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، طی نامه ای به دکتر حمزه شکیب، یادآور شده است؛ ” طبق قانون انتشار و دسترسی آزاد به اطلاعات ( مصوب ۱۳۷۸ مجلس شورای اسلامی)، حق دسترسی مردم به اطلاعات عمومی دستگاه های حکومتی، نهادهای عمومی و موسسات خصوصی ارائه دهنده  خدمات عمومی محترم است و در این راستا، « سازمان نظام مهندسی ساختمان کشور » نیز موظف است بر اساس قانون، واحد سازمانی مورد نظر را با قید نام مقام مسئول جهت درج در سامانه مذکور معرفی کند.*
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۰۱ ۲۶ اسفند ۱۴۰۱
در اپلیکشین با سلام فروشنده جنس رو به نمایش گذاشته خریدار جنس رو می‌خره و پول رو اینترنتی میپردازه و پول در حساب شرکت باقی میمونه تا زمانی که خریدار تایید کنه جنس سالم به دستش رسیده آن زمان پول به فروشنده پرداخت میشه واسطه ای امین و قابل اعتماد کاری که سازمان نظام مهندسی ساختمان طبق ماده 15قانون نظام مهندسی مکلف علاوه بر خدمات نظارت ساختمان برای طراحی و مجری هم باید انجام بده تا روابط کاری بین مالک و مهندسین تنظیم بشه ما به عنوان مهندس و باهاش ترین قشر جامعه باید الگوی سایر رشته ها در انجام امور به بهترین نحو باشیم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۷ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
برای توقف امضافروشی مهندسان ، مهندسان ناظر کرمانشاه به سامانه جی پی اس مجهز متصل می شوند...

رئیس نظام مهندسی استان کرمانشاه گفت: حضور مهندس ناظر در مراحل مختلف ساخت و ساز از طریق تعریف جی‌.پی.اس با یک لینک ارتباطی بین نظام مهندسی و شهرداری به زودی به مرحله اجرا می‎رسد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۵۱ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
مصادیق تعارض منافع-بخش هشتم : وظیفه + جذب سرمایه

اشخاص صاحب منصب عمومی باید امور شخصی و خصوصی خود را به گونه ای تنظیم کنند که با وظایف شان تعارض منافع پیدا نکند. توجه بفرمائید خود مسئول باید چنین کاری را انجام دهد و چنانچه دچار تعارض منافع شد قرار نیست بگوید بیخبر بودم یا حواسم نبود.

مصداق دیگر در بحث جذب سرمایه است. مسئول چنانچه بداند جذب سرمایه از شخصی باعث تعارض منافع وی خواهد شد باید از این جذب سرمایه حذر کند. این یعنی باقی کشورها حاضر نیستند به هر قیمتی سرمایه جذب کنند که ما متاسفانه در اینجا هم برعکس هستیم. ما هر طور شده سرمایه جذب می کنیم مثلا شهردار منطقه از بانک وام میگیرد بعد در همان منطقه یک درمانگاه دندانپزشکی یا پزشکی راه اندازی میکند تازه نماینده مجلس هم برای افتتاح این بحث ناقض تعارض منافع حاضر می شود(مورد واقعی در شهرداری منطقه ۴ اهواز).
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۹:۰۳ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
قابل توجه مهندسانی که مشکل نظام مهندسی را از ناحیه قانون ان میدانند ؛
سلام ؛همکار محترم ، کجای قانون گفته نظام مهندسی تبدیل به موسسه مالی اعتباری شود ؟ کجای قانون گفته سازمان حق دارد با پولهای اعضا کاسبی و خرید فروش راه بیاندازد ؟ کجای قانون گفته سازمان میتواند صدها ملیارد پول اعضا را در بانکهای خاص سپرده گذاری کند و با سود ان هرغلطی که دلش خواست انجام دهد ؟ در کجای قانون گفته دستگاه نظارت عالیه میتواند با سازمان تحت نظارتش وارد مراودات مالی صد ملیارد تومانی شود ؟ کجای قانون گفته هباتمدیره ها میتوانند دفاتر نمایندگی استان را بعنوان تیول بین خود توزیع کنند و از عایدات رانتی ان بهره ببرند ؟ کجای قانون گفته هیاتمدیره ها باید حقوقهای نجومی در یافت کنند مثلا خزانه دار حقوق ماهیانه ۵۷ ملیون و رییس احتمالا حقوق ۱۰۰ ملیونی بگیرد ؟ کجای قانون گفته بک مداح بدون پروانه اشتغال میتواند خودش را به سازمان تحمیل کند و ماهیانه حقوق ۴۴ ملیونی دریافت کند ؟ کجای قانون گفته شورای مرکزی حق دارد سالانه دهها ملیارد و بلکه بیشتر از سازمانهای استانها برای هزینه های هتل و بلیط هواپیما و ضیافتهای انچنانی و.... بگیرد ولی هیچ خروجی بنفع اعضا نداشته باشد ؟!؟! و دهها سوال مهم دیگر !!! فلذا همکاران گرامی باید بدانند که مشکل از قاتون نیست ، بلکه مشکل از مجریان قانون و سکوت خفت بار ما مهندسان است که در مقابل این همه ظلم و بیقانونی سکوت میکنیم !! لطفا بجای تبریک روز مهندس بیاییم همدیگر را از خواب غفلت بیدار کنیم !!!.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۲۶ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
شرکت های مجری حقوقی صوری نظام مهندسی باید برچیده شوند . شرکت هایی که مدیرعامل یا اعضای هیات مدیره امتیازآور شرکت هیچ حضور فیزیکی در شرکت ندارند .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۳۵ ۰۶ اسفند ۱۴۰۱
وزارت کار باید آمار دقیقی از تعداد مهندسان پروانه دار نظام مهندسی ساختمان ارائه کند ، همچنین وزارت کار باید مشخص کند چه تعداد از مهندسان پروانه دار نظام مهندسی تحت پوشش بیمه تامین اجتماعی هستند و نوع بیمه مشخص شود مثلا اجباری ، اختیاری ، حرف و مشاغل آزاد و ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
منبع مالی پایدار آموزش مداوم مهندسان :

صنایعی همچون فولاد ، سیمان و... باید بدانند که نیروی انسانی ساختمان یعنی مثل مهندس و کارگر برده آنها نیستند لذا نیاز است در چرخه فروش خود جایی را برای تامین نظر مهندسان و کارگران ببینند. امری که برای پزشکان نسبت به تولیدکنندگان دارویی دیده شده است.
اگر قانون آموزش مداوم جامعه پزشکی کشور(سال۷۵) را ببینید متوجه می شوید درصدی از فروش دارو به بحث هزینه دوره های آموزشی مداوم پزشکان اختصاص یافته. همین موضوع باعث می شود که علم پزشکان مدام بروزرسانی شود ، پزشکان سود معنوی خود را همراه با دوره های ارزان قیمت آموزشی ببرند. اگر سال۷۴ مشابه همین موضوع را در قانون نظام مهندسی و کنترل ساختمان می گنجاندیم قطعا در برخی استان ها لنگ بودجه آموزشی نبودیم یا دوره های آموزشی آبکی برگزار نمی شد.
البته اصل پیشنهاد این است که درصدی از فروش مصالح ساختمانی نه فقط بابت بحث آموزش بلکه بابت بحث ایمنی(تامین تجهیزات ایمنی کارگران و مهندسان ساختمان) ، بیمه حوادث غیرمترقبه مسکن اقشار کم درآمد و روستایی کشور ، نظارت عالیه وزارت و...هم مصرف گردد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۳۵ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
درخواست بیژن خطیبی
از نماینده مجلس و عضو کمیسیون عمران مجلس:

«قرار گرفتن ناظران ساختمان
به عنوان ضابط قوه قضائیه»

نتیجه:
- حوادث ساختمانی کم می شود.
- ناظران در بخش نظارت قوی می شوند.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۲۰ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
ایجاد صندوق بیمه بیکاری مهندسان عضو سازمان نظام مهندسی در اولویت قرار گیرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۶ ۲۶ بهمن ۱۴۰۱
چرا قانون ممنوعیت جذب و استخدام مجدد بازنشستگان در ارگان ها و سازمان ها و نهادها ، اجرا نمی‌شود؟ لطفا آمار دقیقی از تعداد بازنشستگان شاغل بالاتر از ۶۰ سال سن در نظام مهندسی اعلام کنید که در حال استفاده از مهر و پروانه اشتغال نظارت و اجرا و طراحی نظام مهندسی هستند ‌
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۶ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
چون رانت و فساد و بی عدالتی مملکت را فرا گرفته.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۰۴ اسفند ۱۴۰۱
اغلب نمایندگان مجلس و اعضای شورای نگهبان و اعضای مجلس خبرگان ، ۲ یا ۳ شغله هستند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۴ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام مجلس شورای اسلامی هیچ ارزشی برای مهندسی و نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان قائل نیست الان برای کالا ها قانون استاندارد تا 2سال زندان برای متخلفین تعیین شده توسط مجلس ولی برای مجرمین قانون نظام مهندسی در ماده 40فقط یک میلیون تومان جریمه نقدی تعیین شده یعنی ساختمانی که جان مردم رو باید در زلزله و آتش سوزی حوادث برق و گاز حفظ کنه از یک پیچ ارزشش کمتر برای مجلس و مهندس، ناظر حتی اجازه ورود به ملک بدون اجازه مالک نداره ولی بازرس استاندارد اگر بهش اجازه ورود ندن تا 2سال زندان مجازات کیفری گذاشتن وقتی قانون گذار خودش دستانش آلوده باشد نمی‌تواند آلودگی را پاک کند آماده باشید که پلاسکو ها و متروپل های زیادی در پیش رو دارید زلزله که بماند نیروهای طبیعت بی رحم هستند و خوب ابرو و حثیت افرادی که آنها رو بی ارزش بدونن به باد میدن جلوی بقیه کشور ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۳۶ ۱۹ بهمن ۱۴۰۱
سلام مجلس شورای اسلامی هیچ ارزشی برای مهندسی و نظام مهندسی و مقررات ملی ساختمان قائل نیست الان برای کالا ها قانون استاندارد تا 2سال زندان برای متخلفین تعیین شده توسط مجلس ولی برای مجرمین قانون نظام مهندسی در ماده 40فقط یک میلیون تومان جریمه نقدی تعیین شده یعنی ساختمانی که جان مردم رو باید در زلزله و آتش سوزی حوادث برق و گاز حفظ کنه از یک پیچ ارزشش کمتر برای مجلس و مهندس، ناظر حتی اجازه ورود به ملک بدون اجازه مالک نداره ولی بازرس استاندارد اگر بهش اجازه ورود ندن تا 2سال زندان مجازات کیفری گذاشتن وقتی قانون گذار خودش دستانش آلوده باشد نمی‌تواند آلودگی را پاک کند آماده باشید که پلاسکو ها و متروپل های زیادی در پیش رو دارید زلزله که بماند نیروهای طبیعت بی رحم هستند و خوب ابرو و حثیت افرادی که آنها رو بی ارزش بدونن به باد میدن جلوی بقیه کشور ها
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۵۵ ۱۴ بهمن ۱۴۰۰
این اصلاحیه قانون به صحن علنی مجلس ارسال شده
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۴۰ ۳۰ فروردين ۱۴۰۲
دفترچه نتایج آزمایشگاه خاک و قرارداد با مالک در سیستم سازمان ثبت میشه اگر هر مشکلی در آینده پیش بیاد قابل پیگیری هست‌.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۵ ۱۸ ارديبهشت ۱۴۰۲
سرپرست کارگاه ساختماني توسط شرکت مجری حقوقی نظام مهندسی ، بیمه شود
آخرین اخبار