قائم مقام وزیر فرهنگ عراق:

روزنامه نگاران جان خود را برای کشورشان فدا کردند

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق گفت: روزنامه نگاران جانشان را برای کشور و سرزمین خودشان فدا کردند و امیدوارم که تلاش آن‌ها همچنان پایدار باشد.

به گزارش  حوزه سیاست خارجی گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، جابر الجابری قائم مقام وزیر فرهنگ عراق در آیین اختتامیه وبینار تقدیر از خانواده خبرنگاران قربانی تروریسم با تاکید براینکه با دستور مصطفی الکاظمی نخست وزیر این کشور شبکه رسانه‌ای بغداد مستقل از حکومت است، گفت: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که وسایل ارتباط جمعی توانستند روزنامه نگاری را به تلفن همراه منتقل کنند و هر تلفنی می‌تواند یک خبرنگار باشد.

وی  افزود: از مهم‌ترین قربانیان رسانه، «اطوار بهجت» از روزنامه نگاران عراقی بود که به شهادت رسید. او مشغول فعالیت رسانه‌ای بود که در انفجار حرمین امامین عسگرین (ع) شهید شد.

او ادامه داد: صد‌ها نفر در این حادثه انفجاری به شهادت رسیدند، چه توسط القاعده، چه داعش، چه جبهه النصره و چه گروه‌ها و جبهه‌های تروریستی دیگر.

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق ادامه داد: خانم‌ها و آقایان ما یاد می‌کنیم از قهرمانان جنگ در مبارزه علیه داعش، آن‌ها در میدان‌های خطر وارد شدند و در پوشش رسانه‌ای بودند، کار آن‌ها خطرناک‌تر از جنگ و عملیات‌های مسلحانه بود.

وی تاکید کرد: ما امروز از آن‌ها یاد می‌کنیم، از رونامه نگارانی که جانشان را از دست دادند، ما دفاع می‌کنیم از روزنامه نگاران و راه آن‌ها را پاس می‌داریم، آن‌ها دنبال نشان دادن چهره ضد حق تروریست‌ها بودند.

الجابری افزود: ما در زمانی زندگی می‌کنیم که وسایل ارتباط جمعی توانستند روزنامه نگاری را به همه تلفن‌ها منتقل کنند و هر تلفنی می‌تواند یک خبرنگار باشد.

وی تصریح کرد: خداوند به ما منت داد تا بتوانیم در عراق به پیروزی برسیم، دولت عراق حمایت می‌کند از خبرنگاران، ما به دنبال آن هستیم که مردم بتوانند در کشور با آرامش زندگی کنند.

قائم مقام وزیر فرهنگ عراق افزود: شبکه رسانه‌ای عراق مستقل از حکومت است و این با دستور مستقیم مصطفی الکاظمی نخست وزیر است.

او ادامه داد: شما زبان مردمی هستید که کسی صدای آن‌ها را نمی‌شنود، جایگاه خودتان را حفظ کنید و چیز زیبا را زشت و چیز زشت را را زیبا نشان ندهید و نترسید از بیان حقیقت‌ها و دست‌هایی که حقیقت‌ها را مشوش نشان می‌دهند.

الجابری گفت: خداوند ببخشد شهدای روزنامه نگار را و آن‌ها را به مانند نوری نشان دهد.

وی افزود: در پایان امیدوار هستم که روزنامه نگاران در رفاه باشند و آن‌ها جان خودشان را برای کشور و سرزمین خودشان فدا کردند و تلاش آن‌ها همچنان پایدار خواهد بود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار