کرملین: مخالفت آمریکا مانع برگزاری نشستی با موضوع ایران خواهد شد

سخنگوی کاخ کرملین اعلام کرد مخالفت آمریکا مانع آن شده است تا پیشنهاد روسیه برای برگزاری نشست شورای امنیت سازمان ملل با حضور آلمان و با موضوع توافق هسته‌ای ایران برگزار شود.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از تاس، دیمیتری پسکوف، سخنگوی کاخ کرملین گفت امتناع آمریکا از شرکت در نشست مجازی پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل به همراه آلمان و ایران با هدف بحث درباره موضوع برنامه جامع اقدام مشترک (برجام) ، اجرایی کردن پیشنهاد روسیه را غیرممکن کرده است.

پسکوف در این باره به خبرنگاران گفت «در حقیقت رد این ایده از سوی آمریکا به ما اجازه نخواهد داد تا در این قالب همانطور که از ابتدا پیشنهاد شده بود دور هم جمع شویم.»

سخنگوی کرملین در ادامه توضیح داد که «البته این بدان معنا نیست که گفتگو با سایر کشور‌ها درباره مسئله ایران متوقف شده است. این گفتگو‌ها به منظور زنده نگه داشتن برجام و همچنین حل و فصل مشکلات قطعا ادامه خواهد یافت.»

پس از رد پیشنهاد آمریکا برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران از سوی شورای امنیت سازمان ملل، ولادیمیر پوتین، رئیس‌جمهور روسیه، پیشنهاد برگزاری نشستی با موضوع بررسی برجام و مسائل مربوط به آن را مطرح کرد.

در ۱۴ اوت (جمعه گذشته) پوتین پیشنهاد داد اجلاس آنلاینی با حضور پنج عضو دائم شورای امنیت سازمان ملل، ایران و آلمان برگزار شود تا به مشکلاتی که در توافق هسته‌ای ایران به وجود آمده است رسیدگی شود. در بیانیه پوتین در این خصوص آمده است «هدف از این نشست تعیین گام‌هایی برای جلوگیری از رویارویی و تنش در شورای امنیت سازمان ملل است. بحث درباره ایران پرتنش شده است و این تنش‌ها همچنان به شکلی فزاینده پیش می‌رود.»

پس از آن دونالد ترامپ اعلام کرد بعید است که واشنگتن پیش از پایان انتخابات ریاست جمهوری آمریکا در این اجلاس حضور یابد.

آمریکا در جدیدترین اقدام خود بعد از شکست تلاش‌هایش برای تمدید تحریم تسلیحاتی ایران، اعلام کرده است قصد دارد مکانیسم ماشه را با هدف بازگرداندن همه تحریم‌های سازمان ملل علیه ایران فعال کند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار