پرداخت بیش از ۲هزار فقره تسهیلات به بازنشستگان تامین اجتماعی در گیلان

رئیس کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان از پرداخت ۲هزارو ۳۷۱فقره تسهیلات بانکی به بازنشستگان خبر داد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از رشت، اقبال بافکار ، رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان گیلان گفت: در سال جاری ۲هزار و ۳۷۱فقره تسهیلات بانکی به بازنشستگان تامین اجتماعی پرداخت شده است.

او  با اشاره به فعالیت ۱۶ کانون بازنشستگی در شهرستان های استان ، افزود: گیلان از استان‌های پیشتاز در عرصه فعالیت‌های صنفی برای بازنشستگان بوده و در زمره اولین استان‌هایی است که با شکل گیری کانون‌های شهرستانی در حد نصاب مصوب، دارای کانون استانی شده است  و در حال حاضر نیز کانون‌های بازنشستگی در تمامی شهرستان‌های استان مشغول فعالیت هستند.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان و مستمری بگیران تامین اجتماعی استان گیلان گفت: تعداد ۱۸هزار و ۳۴۹۱ نفر از جامعه ۲۶۶هزار و ۷۳۰ نفری مستمری بگیران و افراد تبعی آن‌ها یعنی ۶۹ درصد از مجموع جامعه هدف در این قشر تحت پوشش بیمه‌های تکمیلی درمان و عمر و حادثه هستند.

اقبال بافکار ، با گرامیداشت روز خانواده و تکریم بازنشستگان، از اقدامات ارزنده سازمان تامین اجتماعی در سال جاری از جمله اجرای متناسب سازی حقوق و افزایش سهمیه وام‌ها قدردانی کرده و افزود: با تخصیص اعتبارات مناسب به استان موفق شده ایم در ۵ ماه سپری شده از سال جاری تعداد ۵۰۰ فقره وام ۳ میلیون تومانی و هزار و ۸۷۱ فقره وام ۴ میلیون تومانی به بازنشستگان پرداخت کنیم.

او در بخش دیگری از سخنان خود گفت: میزان تسهیلات بانکی اعطائی نیز از دو میلیون تومان به چهار میلیون در سال جاری افزایش یافته است.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی استان گیلان ، اجرای متناسب سازی مستمری‌ها را گامی بلند و ارزشمند و تحقق خواسته چندین ساله بازنشستگان اعلام کرد و افزود: اجرای این مهم در معیشت و رفع نیاز‌های اقتصادی بخش قابل توجهی از مستمری بگیران که حداقل بگیر می باشند بسیار تاثیرگذار است.

اقبال بافکار، حذف اعتبار دفترچه‌های درمانی در سال جاری را از دیگر اقدامات خوب تامین اجتماعی دانست و گفت: ضرورت مراجعه بازنشستگان به شعب و کارگزاری‌ها برای تمدید اعتبار دفترچه‌ها و دشواری‌های این کار به ویژه با شیوع بیماری کرونا، یکی از دغدغه‌های این قشر بود که با حذف تمدید اعتبار و انجام غیرحضوری استحقاق سنجی بار سنگینی از دوش این گروه برداشته شد.

او افزود: درسال جاری به دلیل شیوع ویروس کرونا و عدم امکان سفر با هدف حفظ سلامت بازنشستگان، طرح کرامت رضوی و زیارت حرم مطهر امام رضا علیه السلام متوقف شده است که به حول و قوه الهی پس از عادی شدن شرایط این برنامه را با همت مدیران سازمان تامین اجتماعی ادامه خواهیم داد.

رئیس هیات مدیره کانون بازنشستگان تامین اجتماعی گیلان در پایان با اشاره به انتخاب هر سه مستمری بگیر نمونه گیلانی در زمره چهره‌های برتر ملی، این دستاورد را افتخاری برای استان برشمرد و انجام مراسم تجلیل این افراد با حضور وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی، مدیرعامل سازمان تامین اجتماعی و مجموعه معاونان را دلیلی بر اهمیت و تاکید بر منزلت بازنشستگان دانسته و از این رویکرد برای تکریم بازنشستگان قدردانی کرد.

 

انتهای پیام/م.ع

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.