متفکر آزاد در تذکر شفاهی:

دولت نباید منتظر این باشد که تحریم‌های آمریکا به کجا خواهد رسید

عضو هیئت رئیسه مجلس گفت: باید از ظرفیت باشگاه تحریمی‌ها و کشور‌های همسایه به نحو احسن استفاده شود.

دولت نباید منتظر این باشد که تحریم‌های آمریکا به کجا خواهد رسیدبه گزارش خبرنگار مجلس گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، روح الله متفکر آزاد در جلسه علنی امروز مجلس طی تذکری گفت: سالگرد ۲۸ مرداد یادآور تاریخ تاسفبار دخالت‌های سخت و نرم آمریکا در کشورمان است آمریکایی‌ها با دولت، گروه و جناح خاصی در کشور مشکل ندارند، بلکه با تمام ملت ایران مسئله دارند.

وی کودتای ۲۸ مرداد، کودتای نوژه، ساقط کردن هواپیما و تحریم‌های فلج کننده را از جمله تلاش‌های آمریکا و دشمنی ریشه‌ای آن‌ها با ملت ایران برشمرد و افزود: متاسفانه برخی گمان می‌کنند ما در برابر تحریم‌های آمریکا هیچ چاره‌ای نداریم!

عضو هیئت رئیسه مجلس ادامه داد: در حالی که اگر بگوییم تحریم هستیم و نمی‌توانیم نفت بفروشیم، بازی با بازار دلار و ارز کشور کرده ایم. می‌توانیم برای بلندمدت به منظور خنثی سازی تحریم‌ها اقدام کرد.

متفکر آزاد افزود: ظرفیت تجاری همسایگان ایران ده‌ها برابر این رقم است و ما می‌توانیم با یک جمعیت دو میلیارد نفری ۲۵ کشور تحریمی مواجه باشیم، رقمی معادل ۱۸.۵ هزار میلیارد دلار تولید ناخالص داخلی این کشور‌هاست که با رقم معادل اتحادیه اروپا برابری می‌کند.

عضو کمیسیون آموزش و تحقیقات مجلس تاکید کرد: دولت ما نباید منتظر بماند که چه اتفاقی رخ خواهد داد، پیشنهاد ما این است که از ظرفیت باشگاه تحریمی‌ها و همسایگان استفاده شود و کشور را در چه کنم چه کنم قرار ندهیم.

متفکر آزاد افزود: ما به جای اینکه به فکر تامین دلار‌های آقای ویلموتس باشیم می‌توانیم به دنبال تخصیص ارز برای تامین دارو در داخل باشیم و این تذکراتی است که حوزه مدیریتی دولت باید به آن توجه داشته باشد.

سید امیرحسین قاضی زاده هاشمی نایب رئیس مجلس شورای اسلامی در پاسخ به تذکر این نماینده گفت: کمیسیون امنیت ملی، کارگروه ویژه‌ای برای این موضوع تشکیل داده است و این مسائل در دستور کار مجلس یازدهم قرار دارد، ما باید بتوانیم با تشکیل یک جبهه جهانی آمریکا را از اقدامات خود مایوس کنیم.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار