روحانی در جلسه هیئت دولت:

اگر از برجام خارج می‌شدیم، همه هزینه‌ها با ما بود/ طرح فروش نفت در سه قوه در حال بررسی است/ اجتماعات عزاداری در محرم باید در حد مجاز باشد

رئیس‌جمهور گفت: اگر آن روز که آمریکا از برجام خارج شد ما هم خارج می‌شدیم همه هزینه‌ها و قطعنامه‌های شورای امنیت علیه ما می‌شد.

به گزارش حوزه دولت گروه سیاسی باشگاه خبرنگاران جوان، حجت‌الاسلام حسن روحانی رئیس جمهور صبح امروز (چهارشنبه) در جلسه هیئت دولت اظهار کرد: ماه محرم برای ما یک مدرسه گسترده و بزرگ در سطح جامعه و دنیای اسلام و تشیع و در سطح مناطق بزرگی از جهان است که همه از این مدرسه بزرگ درس‌آموزی می‌کنند.

روحانی گفت: امام حسین(ع) از آغاز حرکت خود به همه نشان داد که چه راهی را انتخاب کرده است. آن شبی که فردا صبح آن عازم کربلا و عراق بود، فرمود هرکس که آماده است تا جانش را فدا کند و هرکس که مشتاق لقاء پروردگار است، می‌تواند فردا همراه ما حرکت کند.

وی افزود: امروز هم پیام کاروان حسینی به همه ما و نسل جوان همین است، یعنی هرکس آماده عشق بازی و فداکاری است کاروان در حرکت است و مقصد آن روشن است. در همین کاروان و مسیر وقتی خبرهایی به امام حسین(ع) رسید که برای برخی دلسردکننده بود او آن خطبه معروف را ایراد کرد که در این دنیا خیلی‌ها هستند که بنده قدرت، مقام و ثروت هستند و می‌گفتند ما دینداریم اما وقتی روز امتحان می‌رسد تعداد دینداران کاهش پیدا می‌کند. 

رئیس‌جمهور گفت: درس زندگی امام حسین(ع) به ما می‌گوید خود را برای روز سختی و امتحان آماده کنید. هر ملت و امتی روزهای سختی پیش رو دارد و در آن روزهای سخت است که جوهره انسان‌ها مشخص می‌شود.

روحانی تاکید کرد:  ما امسال در محرم مثل همه سال‌ها عشق‌مان را باید به اهل بیت و امام حسین(ع) نشان دهیم، مثل قرن ها که ملت ایران پرچمدار عزادارای ابی عبدالله بوده است. البته شکل عزاداری ممکن است تغییر کند و اجتماعات را باید در حد مجاز انجام دهیم و دستورالعمل‌های بهداشتی را مراعات کنیم. یکی از راه‌های عزاداری برای ما این است که در این مسیر باید به اهداف امام حسین برسیم، هدف امام حسین هم احترام به شریعت، دین و مناسک است و یکی از اصول دینی ما هم حفظ جان خود، جامعه و مردم است.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: امسال محرم پرشوری خواهیم داشت و همه دستورالعمل‌ها را رعایت می‌کنند. فضای مجازی و صداوسیما و هرکسی به هرنوعی که می‌تواند باید پرچم عزا را به اهتزاز درآورد.

روحانی گفت: من زمانی در ماه محرم در یکی از کشورهای آفریقایی بودم و صبح اول ماه محرم دیدم بالای درب خیلی از خانه ها پرچم عزای امام حسین است. ما باید پرچم عزاداری امام حسین را در زندگی، دل ها، جامعه و خانه هایمان به اهتزاز دربیاویم. فضا از روز جمعه یعنی اول محرم باید فضای حسینی شود تا هرکسی به جامعه ما نگاه کند عشق به امام حسین را مشاهده کند.

وی تاکید کرد: امسال با رعایت دستورالعمل ها عزادارای امام حسین را خواهیم داشت و ناظرین هم نظارت می‌کنند و مسئولین هیئات هم به وظایف خود عمل خواهند کرد.

رئیس‌جمهور با بیان اینکه محرم امسال ما با هفته دولت توام شده است، گفت: هفته دولت هفته درس آموزی برای ماست و وقتی سختی‌ها را مشاهده می‌کنیم گاهی یادمان می‌رود که در سال ۵۹ و ۶۰ چه سختی‌هایی داشتیم. دشمنان ما در ۷ تیر بزرگترین شخصیت‌های ما را شهید کردند و فکر کردند کل نظام تمام شده است و گفتند دولت و قوه قضائیه تعطیل است اما مردم، امام(ره) و مسئولین نگذاشتند که مجلس حتی یک روز تعطیل شود.  

روحانی گفت: آن روزها نشان داده شد که این نظام قابل شکست نیست. من آن روز در مجلس احساس کردم که هیچ قدرتی نمی‌تواند ما را شکست دهد چون طراحی حادثه ۷ تیر طراحی استکبار جهانی بود ولی مزدوران آنها این کار را انجام دادند. البته با این تیر نتوانستند نظام را به زمین بزنند و آمدند و در فاصله کوتاهی و دو ماه بعد، در ۸ شهریور یک توطئه دیگری طراحی کردند و مقامات دولتی را به شهادت رساندند و آن صدای انفجاری که از همین ساختمانی که در آن هستیم بلند شد.

وی خاطرنشان کردند: همه فکر کردند این ضربه نهایی است و ما را از پای درمی‌آورد ولی هرکجا دچار مشکل شدیم مردم به صحنه آمدند. حضور مردم استکبار را لرزاند و حضور امام(ره) قدرت آنها را در هم شکاند. دیدند هرکاری می‌کنند تا این نظام از چشم مردم بیافتد و مقامات و سرداران این نظام را به شهادت می‌رسانند، مردم با روحیه قوی‌تر و با نَفَسی بلند به صحنه می‌آیند و نمی‌ترسند.

دولت با همه توان در خدمت مردم است

رئیس‌جمهور اظهار داشت: روایت ها و نهج البلاغه می گوید که هر چه مشکل پیش آمده ایمان مردم ما قوی تر شده است. گاهی شده که «زلزالوا زلزالا شدیدا»، تکانه بزرگی ایجاد شد اما مردم نترسیدند، نهراسیدند، ایستادگی کردند، مقاومت کردند.

وی افزود: ما امروز در هفته دولت یک مسئولیت بسیار سنگینی را بر دوش داریم، چیزی شبیه همان سال های دهه ۶۰ و آن توطئه های بزرگی که علیه ما طراحی کردند، امروز هم استکبار جهانی همان توطئه ها را علیه ما طراحی کرده است. آن زمان می خواست با کشتن مسئولین ما نظام را زمین بزند، یک روز می خواست با جنگ ما را زمین بزند و امروز با جنگ اقتصادی می‌خواهد این کار را بکند.

روحانی ادامه داد: دشمن امروز با جنگ اقتصادی وارد شده تا نظام ما و ملت ما را بشکند و به زانو در بیاورد و ما در این هفته دولت ضمن تجلیل از روح بلند شهید رجایی و باهنر و همه عزیزان و همه شهدای دولت در طول این مدت و با یاد و نام همه عزیزان، به مردم قول می دهیم که ما با همه توان در صحنه هستیم. می دانیم که به نحوی سال ۶۰ را دوباره برگردانده‌اند به سال ۹۸،۹۷ و ۹۹. آنهایی که کامل برایشان ملموس نیست با زبان دیگری صحبت می کنند، اما اکثریت قاطع جامعه برایشان ملموس است و می دانند که دوباره دشمن دهه ۶۰ را به یک نحو دیگر تکرار می کند.

رئیس‌جمهور تاکید کرد: ما قدرت و توان ایستادگی و تاب آوری مان را از دست نخواهیم داد. مردم باید بدانند که دولت با همه توان در خدمت آنها است. اگر جایی موفقیتش کامل است به خاطر حضور، شور و کمک مردم است، جایی هم ممکن است موفقیت دولت کمتر باشد اما مردم باید بدانند که دولت یک روز تعطیلی و استراحت برای خود قرار نداده است. تمام روزها در صحنه بوده و مخصوصا امسال با این سختی ها و مشکلی که داریم یک روز و ساعت تعطیل نخواهیم داشت.

وی افزود: ما در صحنه هستیم، در برابر دشمن سر فرود نمی آوریم، دشمن می خواست ما را تسلیم کند، اما به این هدف نخواهد رسید یا می خواست جامعه ما را به هم بریزد و بحران درست کند اما به این هدف نخواهد رسید یا می خواست کاری کند در جامعه ما مردم بیایند و بگویند که ما برای شما فرش قرمز پهن می‌کنیم و شما بیایید وارد کشور شوید که در سال ۹۷ به این فکر کرده بودند. گفتند ۲۲ بهمن ملت برای ما فرش قرمز پهن می‌کنند و ما وارد ایران می‌شویم و اینها نیستند که جشن ۴۰ سالگی انقلاب را بگیرند. مردم ما دیدند کسی برای شماها که یک عمر جنایت کردید، کسی برای شماها که از سال ۳۲ تا امروز جنایت کردید در این کشور فرش قرمز پهن نکرد.

روحانی در ادامه اظهار داشت: چرا سال ۳۲ کودتا کردید؟ چرا دولت قانونی را سرنگون کردید؟ چرا یک جبار را بر سر مردم مسلط کردید؟ شما بودید که علیه ملت و دموکراسی تلاش کردید. شما علیه دولت قانونی کار کردید. شما طاغوت و دیکتاتور را بر مردم مسلط کردید. همین راه غلط را دارید ادامه می دهید. مرتب شکست خوردید اما دوباره راه غلط را ادامه دادید.

وی افزود: در سال ۳۲ دشمن به ظاهر موفقیتی کسب کرد ولو اینکه در باطن مسیرش غلط بود. اما امروز در ۲۴ مرداد می‌بینیم حتی در ظاهر هم شما پیروز نشدید.

روحانی همچنین گفت: آمدند در شورای امنیت و دیدند وضع چگونه بود. اینهمه خود را مهیا کردند و افراد را فرستادند، کاسه گدایی در دست گرفتند، به کشور‌های مختلف تلفن زدند، تا روز رای گیری مداوم در حال اعمال فشار به کشور‌ها بودند. من از ۱۱ کشوری که به آمریکا رای ندادند و از دو کشور دوستی که در برابر آمریکا با قاطعیت رای منفی دادند تشکر می‌کنم. آمریکا [در این قضیه]تنها ماند. کی در تاریخ چنین چیزی بوده؟ ملت ما این عظمت را باید مشاهده کند و این عظمت از آن ملت است، زیرا دولت نماینده و خادم مردم است.

وی افزود: چه زمانی بوده در تاریخ سازمان ملل مثل وقتی که در سال ۹۷ خود ترامپ بیاید در شورای امنیت بنشیند و سران همه ۱۵ کشور را دعوت کند بر علیه برجام و تمام ۱۴ کشور علیه او حرف زدند و درحالی که او در آنجا نشسته بود همه علیه او صحبت کردند. یک کشور در سازمان ملل نبود که به نفع آمریکا صحبت کند. چرا ما توانستیم شکست مفتضحانه سال ۹۷ آمریکا را انجام دهیم؟ به خاطر تدبیر نظام به خاطر تدبیر دولت. اگر آن روزی که در اردیبهشت اعلام کرده بود من از برجام خارج شدم، ما هم روز بعد می‌گفتیم که از برجام خارج می‌شویم، آمریکا دیگر هزینه‌ای نداشت. تمام قطعنامه‌های شورای امنیت و سازمان ملل علیه ما برمی گشت و او بی هزینه به ما خیانت کرده بود.

رئیس‌جمهور در ادامه گفت: ما این هزینه را به آمریکا تحمیل کردیم. ما ایستادیم و با تدبیر عمل کردیم. در مهر ماه همان سال وقتی شورای امنیت تشکیل شد همه علیه ترامپ صحبت کردند. آنجا روشن شد که راه آن‌ها غلط است و راه ما درست است و امسال هم که شورای امنیت تشکیل شد و خواست راجع به تحریم تسلیحاتی ما تصمیم بگیرد، با اینکه مساله تحریم تسلیحاتی موضوعی است که ممکن است بتوانند برخی از کشور‌ها را تحریک کند به غلط و به دروغ، اما در عین حال همه رو به روی او ایستادند و یک جزیره کوچک در کنار ترامپ ایستاد و هیچکس به این‌ها اعتنا نکرد.

رئیس‌جمهور اظهار داشت: دو شکست تاریخی ۹۷ و ۹۹ را با چشم دیدیم و همه دنیا هم دیدند. حالا دوباره آمدند یک طبل دیگری را به صدا در آورده‌اند. این رسانه‌های بیگانه فارسی زبان چقدر مزدور و خائن هستند. خوشحالند و لبخند می‌زنند که یک روز برای ملت ایران مشکل پیش بیاید. آن روزی که ملت ایران پیروز شود، همه [این رسانه‌های فارسی زبان خارجی]زانوی غم در بغل می‌گیرند، تا ۲۲ بهمن آن تظاهرات عظیم برپا می‌شود زانوی غم در بغل می‌گیرند، تا روز عاشورا می‌شود و مردم همه عزادار حسین می‌شوند این‌ها زانوی غم در بغل می‌گیرند، تا آمریکا شکست می‌خورد زانوی غم در بغل می‌گیرند. حالا می‌گویند آمریکا می‌خواهد از ساز و کار ۲۲۳۱ در برجام استفاده کند، [آمریکا در برجام]نیست که استفاده کند.

جباران کاخ سفید و تحریم‌ها رفتنی هستند

وی ادامه داد: اگر کسی در ایران فکر می‌کند این حکومت ظالمانه کاخ سفید و طرح‌های ظالمانه دائمی است، اشتباه می‌کند. جباران کاخ سفید برای همیشه نمی‌مانند و تحریم نیز همیشگی نیست. تحریم‌ها می‌شکند و از بین می‌روند. ما در برابر این تحریم‌ها مقاومت کردیم و به آن‌ها فهمانده ایم که اشتباه می‌کنند و کاخ سفید کاملا فهمیده اشتباه کرده است منتهی در این راه درمانده اند و مسیری رفته اند که خروج از آن کار بسیار سخت و مشکلی است.

رئیس جمهور با اشاره به شرایط اقتصادی کشور اظهار کرد: دغدغه دولت ثبات و آرامش اقتصادی است. ما می‌خواهیم اقتصاد کشورمان دارای آرامش و ثبات باشد و مردم نسبت به هفته آینده، ماه و سال آینده دلشان قرص باشد و نگرانی نداشته باشند. از طرفی ما در سال جهش تولید هستیم پس می‌خواهیم روی تولید تاکید کنیم. امروز رشد و جهش تولید را در کشاورزی، صنعت و همه عرصه‌ها می‌بینیم. در بخش صنعت و در چهار ماهه ابتدایی امسال نسبت به چهار ماه ابتدای سال گذشته ۹ درصد رشد تولید داشته ایم. این رشد در شرایط سختی و کرونا به وجود آمده که بسیار مهم است. در کشاورزی نیز در همه بخش‌ها شاهد رشد هستیم.

روحانی ادامه داد: در این شرایط سخت ما در تولید برق روزی را شاهد نبودیم که کشور دچار خاموشی باشد و یا آب و گاز دچار قطعی شود. اینکه شما می‌بینید از بندر تا انبار و از انبار تا فروشگاه همه چیز در مسیر خودش در حال حرکت است نشان می‌دهد همه در حال تلاش هستند، اما یک واقعیتی همه ملت ما باید بدانند، یک روزی بود که ما در سال ۱۰۰ میلیارد دلار پول نقد وارد خزانه مان می‌شد و در یک سال‌هایی بالای ۱۰۰ میلیارد دلار. در سال ۹۰، ۱۰۲ میلیارد دلار پول وارد خزانه شد. اما امروز این ۱۰۰ میلیارد نیست. این افتخار دولت است که بگوید تجارت و کشور را منهای نفت اداره می‌کند. در سال گذشته اگر حدود ۴۳، ۴۴ میلیارد دلار واردات داشتیم به همان میزان صادرات انجام شده ما کشور را با صادرات غیرنفتی اداره می‌کنیم که مساله بسیار مهمی است و در تاریخ ایران بی سابقه است. این اتفاق حتی پیش از انقلاب رخ نداده است.

وی ادامه داد: در سال‌های گذشته حدود ۴۰ یا ۵۰ درصد بودجه متکی به نفت بود، اما امسال تنها ۱۰ درصد تکیه بر نفت دارد. ما برای مشکلات بودجه طراحی داریم. اگر بخواهیم جای نفت را با مالیات کامل پر کنیم برای مردم سخت است. در سال جهش تولید هستیم پس باید مالیات را به شکلی وضع کنیم که اصل تولید آسیب نبیند. پس در مالیات با محدودیت رو به رو هستیم. از سوی دیگر دولت اگر بخواهم از کسی پول بگیرد برایش کاری دارد؟ دولت قبلی آمد ۵۰ هزار میلیارد تومان از بانک مرکزی پول پر فشار استقراض کرد، ولی ما هیچ گاه دست مان را به سوی بانک مرکزی دراز نکردیم و در این ۷ سال به سمت استقراض از بانک مرکزی نرفتیم از وقتی که فروش نفت ممکن نیست و استقراض از بانک مرکزی و افزایش مالیات به صلاح نیست چگونه باید کشور را مدیریت می‌کردیم؟ یا باید اوراق قرضه ارائه می‌کردیم و یا باید سهام بفروشیم و یا نفت را بفروشیم. ما در این دولت هر سه کار را انجام می‌دهیم.

روحانی افزود: از اول سال تاکنون ۵۷ هزار میلیارد تومان اوراق خزانه فروخته ایم که روش قانونی است از سوی دیگر در حال فروش سهام دولتی هستیم و معتقدیم اقتصاد باید به مردم واگذار شود.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۷۳
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۵۷ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
لطفا توضیح دهید چرا داخل شدید؟ که حالا نمی توانید خارج شوید.
Iran (Islamic Republic of)
غیرت
۰۷:۲۸ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
مگر الان همه هزینه ها با ما نیست ؟؟؟ !!! ملت را داغون کردی ، دشمنان را پر رو تر .
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohsen
۰۷:۰۶ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
اگر اهل انصاف باشیم در صحبتهای اقای روحانی هیچ اغراق یامطلب غیر واقع وجود ندارد .ابراز نظر موقعی قابل توجه واحترام میشه که از سر انصاف وبی طرفی باشد فقط کمی دقت وبی طرفی میتونه باعث آرامش در گفتگو وقضاوت ما باسد خلاصه دولت روحانی هم از همین کشوربوده وباید اورا حمایت کرد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۴۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
قای روحانی میخواهد پس از برداشته شدن تحریمها دست به خرید ادوات نظامی بخصوص جنگنده بزنه و از اون بعنوان یک دستاورد نام ببره. شاید هم گروه اصلاح طلب در انتخابات اینده روی این دستاورد مانور بدن. بله دیگه هشت سال مملکت و مردم رو بیچاره کردن آخرش یه تعداد جنگنده میخرن میگن ببینید چه کار مهمی کردیم بعد انقلاب کسی نتونسته بود به این صورت جنگنده بخره.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۰:۰۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
آقا روحانی خواهشا برید و آرشیو سخنرانی هاتون رو مطالب گفته شدتون رو در مورد برجام یک نگاهی بندازید قرار بود همه‌ی تحریم ها برداشته بشه رونق اقتصادی ایجاد بشه طبق حرف های خودتون نه تحریم برداشته شد و نه رونق اقتصادی در کار بود بلکه با بی تدبیری دولت شما رکود و تورم و وضع بسیار بد اقتصادی ایجاد کردید و امید مردم رو از بین بردین برای زندگی چرا که وضع زندگی بدتر شده واقعا این همون دولت تدبیر و امید بود یعنی همینو برای ملت خودتون میخواستید. از طرف یک شهروند ساده
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۲۳:۳۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خسته نباشی حسن جان خدا قوت پهلوان....
Iran (Islamic Republic of)
جیر جیر
۲۳:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
الان مادر خرج کیه؟
هزینه ها با کیه؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۴۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
تشکر که از برجام خارج نشدید وگرنه مردم به نون شب محتاج میشدند
البته ما عادت داریم تمام هزینه ها سو مدیریت را روی دوش مردم بزاریم
الان که کشور گل و بلبل هست ما خوش و خرم هستیم فقط از برجام خارج نشویم که ما را مثل فیفا و فدراسیون فوتبال جریمه می کنند
مملکت نیست موش آزمایشگاهی درحال آزمون وخطا ان شاالله اگر مردم زده بودند مسولان ما تجارب خود را درخدمت مردم بزارند
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۲۲:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا ما باید تاوان ندانم کاری و اعتماد بیجای مسئولین را بدهیم ؟؟؟!! بعدشم امریکا که از برجام خارج شد چه هزینه ای داد ، و اینکه اینهمه تعهد و امتیازی که با برجام دادیم و چیزی در قبالش نگرفتیم اگر هزینه نیست پس چیه ؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کسی تو این کشور نیست جلوی این کرانی خرج. مرج در بازار بکیردچه خبر در کشور چرا دولت وشرکت های خصولتی صد درصد اجناس را کران کرده باعث همه کرانی دولت است بعد سوداگران دلالها پس این همه سازمان مسول در کشور چه کار می کنند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
جناب رئیس جمهور محترم چرا زیر بار برجام رفتید که اینقدر مشکلات پیش بیاید و هیچ نیتجه مثبتی هم پیش نیاید و فقط ارزش پول ما از بین رفت و تمام دستوراتی که گروه 5+1 که گفته بود اجرا شد و امریکا نیز خارج شد و هنوز هم تحریم ها برداشته نشده و فقط دلتان خوش است که اگر خارج میشدیم فلان میشد
Iran (Islamic Republic of)
Exterminator
۲۰:۳۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
در زمینه‌ی برجام، به نظرم دولت آقای روحانی، کار بسیار سنجیده‌ای انجام دادند با سازوکار اجرای کامل یکساله و کاهش قدم به قدم تا اینجا که به نفع کشورمون بوده اگر در انتخابات ایالات متحده، آقای بایدن رئیس جمهور بشه و در انتخابات 1400 ایران هم، از احزاب اعتدال یا اصلاح‌طلب موفق بشن به ریاست جمهوری برسند، احتمالاً خبر های خوشی رو میتونیم بشنویم.
Iran (Islamic Republic of)
سعید
۱۱:۲۹ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
وعده این خبرهای خوش را در سال ۹۲و ۹۶ هم می دادند و چقدر هم دیدیم . مگه اینکه از نظر شما دلار ۲۶ تومانی و سکه ۱۱ میلیونی خبر خوش باشه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۲۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
داداش الانم مردم دارن هزینه می دهند و تحمل می کنندها. شما کجا نشستی. بیا و بی خیال شو. این برجام منفعتی ندارد پس بالاش گریه نکت.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۰۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور اظهار داشت: خود را برای روز سختی و امتحان آماده کنید .حالا روزهای خوشیتان است.
Iran (Islamic Republic of)
آرش
۲۰:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آره واقعا.الآن خیلی خوبه که از برجام خارج نشدیم و همه ی همه ی هزینه ها با آمریکاست.
خیلی خوب شد که تعهدات برجام را پذیرفتیم و در قبالش تحریم ها چند برابر شد و حالا هزینه هاش هم هست.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز
۲۰:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
برجام که تمام شد فکر ما آزاد شد
Iran (Islamic Republic of)
دزفولی
۱۹:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کار برای جوانان تحصیلکرده کآاااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااااررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررررر بابا مبگم کارررررررررر
United States of America
ناشناس
۱۹:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
نفت ثروت ملی هست بعد به مردم‌میفروشی؟؟؟؟؟!!!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۰۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اره الان اونا هرچی رو داشتن دادن و بتن ریختن...!
United Kingdom of Great Britain and Northern Ireland
Mohsen
۰۷:۱۳ ۳۰ مرداد ۱۳۹۹
البته قرار نبود اونها چیزی رو بدهند یا تعطیل وبتن ریزی کنند.بلکه قرار بود ما چیزی راندیم وچیزهایی رو بگیریم با این تعریف خودتون قضاوت کنید امریکارو مفتزه کردیم .موشک زدیم ابوش رابردیم تنها شد .منطقه راداریم .اقتصاد بدون نفت که ارزوی بود نزدیک شده.و.‌‌‌.‌‌...
Iran (Islamic Republic of)
sina
۱۸:۵۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چه کردی روحانی....
Canada
علی
۱۸:۴۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اره پای ما مینوشتن. بزار بنویسن. نوشتن مشکلی نیست. ولی نابودی جان و مال مردم ایا نوشتنی نیست؟با کدام قلم میخواهی نابودی ملت و برباد رفتن سرمایه و جان ملت را بنویسی. بنویس ای نامه نویس
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بله الان که از برجام خارج نشدی همه هزینه هارو ملت بدبخت داره میده.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خدارو شکر که هیچ هزینه ای متقبل نشدیم مرسی که هستی آقای رییس جمهور
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۲۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
همین العانش هم همه ی هزینه ها با ماست البته با ما مردم نه شما

از برجام به بعد وضعیتمون از زمان جنگ هم بدتر شده
Iran (Islamic Republic of)
عجب
۱۸:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بقران روحانی تو کاری نکنی ما راضیتریم.نمیدونم دولت باید برای مردم کار کنه یا مردم برای دولت
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
معلومه بامابود چون یه وزیر امور خارجه کارکرده چیه دکتر حقوقدان کاری کرده اند که بعد از بدست آوردن هیچ !باید بخاطر مقصرنشدن شادی کنیم!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۸:۰۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
الان هزینه با کيه؟؟؟
لابد آمریکا داره هزینه هاشو میده؟رو دوش شما مسئولین هم نیست....
همش بر دوش مردم بدبخته....
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چهار سال مذاکره کردین
کی باج به آمریکا و اروپا دادین
وضعیت اقتصادی مردم رو با خاک یکسان کردین
یه توافقی هم نوشتین که اگه ازش خارج بشیم باز ما مقصریم

خدایا اینا کین دیگه
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۷:۳۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی کمتر شعار بده شما سرمایه اندک سهامداران جزء تازه وارد به بورس رو پودر کردی و اونا رو به خاک سیاه نشوندی یعنی نمی بینی که دولت شما چه افتضاحی به بار آورده؟!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۰۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مشکل اصلی ما مسئولان داخلی هستند
Iran (Islamic Republic of)
ایرانی
۱۷:۰۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی ایران اقتصادی نداره که بخواید به مردم واگذار کنید
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۶:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
هزینه هایی که شما ساختید
Belgium
ناشناس
۱۶:۱۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چطور خارج شدن آمریکا از برجام برای آمریکا هزینه نداشت ولی برای ایران اون هم بعد از خارج شدن آمریکا از برجام هزینه دارد. میشه بفرمایید این چه قرارداد ننگینی بود که امضا کردید. خوبه خودت داری به همه چیز اغرار میکینی. ای کاش مردم عبرت میگرفتن.
Iran (Islamic Republic of)
سرباز وطن
۱۶:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
فکر کنم الان هم که خارج نشدیم باز هم هزینه ها با ما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
باز ایی حرف زد برجام خو ی قرارداد بود بستی ی ننگ بود تموم شدو رفت حتی امریکا حاضر نشد باهاتون همکاری کنه پرونده ش بسته شد هنو میگین برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
این نفت مال خود مردمه شما میفروشیش به خود مردم مگر نفت ملی نیست؟
Iran (Islamic Republic of)
ehsan
۱۵:۳۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
احسنت به این قرارداد رفتی قرار دادبستی که همه هزینه با خودمون باشه.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
الان با کیه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا برجامو شروع کردید؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
فاطمه.م
۱۵:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا برجامو شروع کردید؟؟؟
چقدر جوانای با استعداد ما زحمت کشیدن شهید شدن....
Iran (Islamic Republic of)
حمید
۱۵:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
رئیس‌جمهور با بیان اینکه محرم امسال ما با هفته دولت توام شده است، گفت: هفته دولت هفته درس آموزی برای ماست و وقتی سختی‌ها را مشاهده می‌کنیم گاهی یادمان می‌رود که در سال ۵۹ و ۶۰ چه سختی‌هایی داشتیم
آدما عوض میشن اما عوضی نمیشن.حالا هی بگو داشتیم داشتیم حساب نیست دارم دارم حسابه
Germany
رضا
۱۴:۴۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بخدا هر چی میگی عکسش اتفاق میفته. بورس نابود کرد مردم رو.
Germany
ناشناس
۱۴:۴۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چون از برجام خارج نشدیم شاهد بودید که 100% برنامه ها از طرف اروپا اجرا شد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بدبخت تر شدیم
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۴:۲۸ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بدبخت تر شدیم، دوباره اومد فتوا داد

هر موقع این ادمو تو رسانه دیدم دست و پام میلرزه که فرداش دباره اتفاق بدی قراره بیفته
Iran (Islamic Republic of)
حامد
۱۴:۲۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
پس این چه مذاکره یک طرفه ای بوده که ما باید همش تاوان بدیم و شما باهاش پز بدی؟ شاید هم فکر کردید مردم شعور ندارند؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۳ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
یعنی متاسفم روحانی که یه برجام امضا کردی که بمونیم توش ضرره،بیایم بیرون ضرره...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
دولت با همه توان در خدمت مردم است. دولت با همه توان در خدمت مردم است
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۴:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
شما همیشه مشکل بوذید ومشکلات رابرای مردم ایجادکردید!!؟؟ مردم وجود دولت رادرحل مشکلاتشان نه میبینند ونه حس می کنند!؟! با دیدنتان امیدوارشده ودلار ازدهانشان سرازیر می شود!!؟؟ ؟
شما بیشتر کارهای انجام نشده تحویل مردم دادید!! ؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
محمد
۱۳:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
خب این چه قراردادیست که اگر خارج می شدیم همه هزینه ها با ما بود
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
به نام خدا
اصلا چرا وارد شدید به برجام که این همه دردسر داشت ؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
از ماست که بر ماست
Iran (Islamic Republic of)
1995
۱۳:۳۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
یکم عمل کن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم با اون برجامت
Iran (Islamic Republic of)
علی
۱۳:۰۷ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بله الان هم همه هزینه ها با مردمه، یه نگاه به زندگی مردم بندازید ببنید چی ساختین واسه مردم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۰۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
عجب قراردادی نوشتید که چه توش بمونید چه خارج بشید فقط ضررش برای ایران هست!!! چشم نخورید با این هوش و ذکاوتتون
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۵۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
بالاخره فهمید برجام به درد لای جرز دیوار هم نمی خورد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر برجام را امضا نمی کردی الان لازم نبود که نگران هزینه خارج شدنش رو داشته باشی.
بجز دلار 22 هزارتومانی چیزی برجام نداشت.
به خفتش می ارزید. مسلمان.
خداوند به ما عزت داد، حاج قاسم داد، شیخ حسن نصر الله داد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۴۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
چرا نظر مرا درج نمی کنید ؟
Iran (Islamic Republic of)
نامدار
۱۲:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر به بازی برای ایجاد ریزش بورس ادامه بدی بازار رو می سپاریم به خودت و حقوقی هات و براهمیشه سمت بورس و کارآفرینی نمیاییم
Iran (Islamic Republic of)
نامدار
۱۲:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر برای ایجاد ریزش بورس ادامه بدی بازار رو می سپاریم به خودت و حقوقی هات و براهمیشه سمت بورس و کارآفرینی نمیاییم
Iran (Islamic Republic of)
ا
۱۲:۲۶ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
برجام بی برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۲۴ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
مشکل عدم توانایی فروش نفت و... نیست. مشکل تورم است. . به روشهای جبران بودجه متمرکز نشوید به روشهای کاهش هزینه‌ها و قناعت متمرکز شوید. این قناعت است که گنج بی پایان است نه ریخت وپاش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
متاسفم بااون برجام
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
کشور رو نمیتونی اداره کنی ... چه وضعی هستش بااین دولت بی تدبیر ...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۲ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
این طرح جدید فروش نفت یعنی چی؟! مگر ندیدید که صادرکنندگان نفت را فروختند و پولش را برنمی گردانند؟!
Germany
ناشناس
۱۲:۱۱ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقای روحانی جلسه هیئت دولت برای تصمیم گیری جهت حل مشکلات مردم تشکیل میشود یا برای بالای منبر رفتن و وعظ و سخنرانی؟؟؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۱۰ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
آقا این کار یعنی چی ؟! چرا ماده خام را می فروشید؟! ماده خام وسیله ایجاد شغل و درآمد برای مردم می تواند باشد.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۹ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
با توجه به اینکه دولت هی بودجه کم می آورد، پیشنهاد می شود در قدم بعدی ایرانی ها را به عنوان برده به چینی ها بفروشد تا قبل از رسیدن به فروش تمام ایران، مخالفی باقی نمانده باشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۲:۰۵ ۲۹ مرداد ۱۳۹۹
اگر خفت برجام را نمی پذرفتیم هیچ خطری یا تهدید و هزینه ای با ما نبود.اقایون طوری حرف می زنند انگار برجام از زمان حضرت ادم بر گردن ما ایرانیها بوده ومی خواهند مردم فراموش کنند که چه کسانی با خودخواهی بدون هیچ تدبر و فکری این هزینه را به گردن ملت ایران انداختند
آخرین اخبار