پخش مستقیم اختتامیه جشنواره ققنوس/ اهدای جایزه بزرگ سردار سلیمانی از رادیو فرهنگ

اختتامیه پنجمین جشنواره هنری دانشجویی ققنوس امروز به مدت ۱۲۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

علیرضا حبیبی مدیر رادیو فرهنگ  در گفت و گو با خبرنگار حوزه رادیو تلویزیون گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره اختتامیه جشنواره ققنوس گفت: پیوند هنر و دانشگاه امر مبارکی است؛ به دلیل اینکه همیشه دانشگاه محل تحصیل بوده از ظرفیت‌های دیگر دانشجو و دانشگاه غافل بودیم. عرصه فرهنگ و هنر آنقدر گسترده است که اگر ده‌ها جشنواره این چنینی هم در کشور تشکیل شود باز کم است. بعد از پیروزی انقلاب اسلامی ما وارد یک‌جنگ ناخواسته شدیم که در مدل دفاع و خیلی از این مفاهیم عمیق انقلاب،این جشنواره‌ها جای کار دارد. ما هنر را به ذات هنر فقط نمی‌بینیم بلکه یک قالب است برای انعکاس مفاهیم که می‌تواند از زبان دانشجویان برای خودشان احصاء شود.

وی ادامه داد: گاهی در پیدا کردن مفاهیم فرهنگی و هنری بسیار کم کار شده است و امیدواریم با این جشنواره‌ها ادامه پیدا کند و ظهور و بروز داشته باشد. اینگونه جشنواره‌ها مظهر تجلی هنر انقلابی است و جوانان خود تکامل دهنده این هنر و ارزش‌ها هستند.

گفتنی است در این اختتامیه رادیویی با غلامرضا غفاری، معاون فرهنگی اجتماعی وزارت علوم، تحقیقات و فناوری، سیما سادات لاری سخنگوی وزارت بهداشت، عبدالرضا آزادی، معاون فرهنگی هنری سازمان بسیج مستضعفین، حمید بالایی، جانشین سازمان بسیج دانشجویی کشور، کامران ملکی، داور بخش فیلم کوتاه، عضو هیئت مدیره خانه سینما، کمال الدین شاهرخ، داور بخش عکس، استاد دانشگاه، کاظم نظری، داور بخش تئاتر و ادبیات نمایشی، رئیس دانشکده هنر دانشگاه سوره و مجید فدایی منش، داور بخش خوشنویسی و نقاشیخط گفت و گو انجام می‌شود.

پنجمین جشنواره هنری و دانشجویی ققنوس به همت سازمان بسیج دانشجویی سال گذشته با هدف کشف و پرورش استعداد‌های هنری دانشجویان، ترویج هنر انقلابی در محیط دانشگاه،حمایت از آثار هنری دانشجویان در محور‌های ادبیات: شعر کلاسیک، شعر نو، داستان کوتاه و داستان بلند، هنر‌های تجسمی: پوستر، عکس، کاریکاتور، خوشنویسی و نقاشی، ادبیات نمایشی: فیلم نامه و نمایش نامه، فیلم کوتاه، انیمیشن، تئاتر: صحنه‌ای و خیابانی، استندآپ کمدی، موسیقی: سنتی و تلفیقی، مداحی: مراثی و مولودی خوانی و پژوهش‌های هنری برگزار شد که اختتامیه آن به علت شیوع کرونا به تعویق افتاد و با همکاری رادیو فرهنگ این مراسم امروز به صورت رادیویی با اهدای جایزه سردار شهید قاسم سلیمانی برگزار می‌شود.

اختتامیه پنجمین جشنوار هنری دانشجویی ققنوس امروز ساعت ۱۷ به مدت ۱۲۰ دقیقه روی موج اف ام ردیف ۱۰۶ مگاهرتز و موج ‌ای ام ردیف ۵۸۵ کیلوهرتز از رادیو فرهنگ پخش می‌شود.

گفتنی است علاقمندان می‌توانند این برنامه را به صورت تصویری از اپلیکیشن ایران صدا و سایت رادیو فرهنگ مشاهده کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار