مرکز جامع سلامت در روستای چنارمحمودی راه اندازی می‌شود

استاندار چهارمحال و بختیاری، از راه اندازی مرکز جامع سلامت در روستای چنارمحمودی تا پایان امسال خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری از راه‌اندازی مرکز جامع سلامت در روستای چنارمحمودی تا پایان امسال خبر داد و گفت: این مرکز از سوی بنیاد مسکن به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم این روستا احداث می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی هم‌زمان تجهیزات مورد نیاز این مرکز را فراهم خواهد کرد.

او افزود: بر اساس پیگیری‌های صورت گرفته از سوی مسئولان استانی و با مساعدت رئیس سازمان برنامه و بودجه کشور مقرر شد بر پایه فهرست اعلامی از سوی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی برای آسیب‌دیدگان روستای چنارمحمودی شهرستان لردگان به صورت مادام‌العمر مستمری ماهیانه یک میلیون تومان و افزایش سالانه ۱۰ درصد در نظر گرفته شود که این پرداخت از شهریورماه سال جاری اجرایی خواهد شد.


بیشتر بخوانید


عباسی اضافه کرد: همچنین مقرر شد از سوی بیمه دی آسیب‌دیدگان روستای چنارمحمودی تحت پوشش بیمه درمان تکمیلی انفرادی قرار گیرند.

او از راه‌اندازی مرکز جامع سلامت در روستای چنارمحمودی تا پایان امسال خبر داد و افزود: این مرکز از سوی بنیاد مسکن به منظور ارائه خدمات بهداشتی و درمانی برای مردم این روستا احداث می‌شود و دانشگاه علوم پزشکی همزمان تجهیزات مورد نیاز این مرکز را فراهم خواهد کرد.

عباسی گفت: بهسازی این روستا نیز تا پایان امسال از سوی بنیاد مسکن انجام خواهد شد.

او افزود: مقرر شد سازمان نوسازی و تجهیز مدارس تا پایان سال‌جاری بخاری‌های نفتی شهرستان لردگان و خانمیزا را با اولویت روستای چنارمحمودی جمع‌آوری و به جای آن سیستم‌های گرمایشی استاندارد نصب و یک باب مدرسه دخترانه در مقطع متوسطه اول احداث کند.

عباسی با بیان اینکه رونق کشاورزی در روستای چنارمحمودی می‌تواند مشکل اشتغال مردم این روستا را تا حدودی حل کند، اضافه کرد: مقرر شد وزارت جهاد کشاورزی ۶۰ هکتار از باغات و ۱۵۰ هکتار از اراضی این روستا را تحت پوشش شبکه‌های آبیاری نوین قرار دهد.

انتهای پیام/ف

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.