بهره مندی بیش از ۱۴ هزار نفر از خدمات مراکز کاهش آسیب اعتیاد

کارشناس درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی گفت: ۱۴ هزار و ۷۵۰ نفر تحت پوشش مراکز درمان و کاهش آسیب، خدمات دریافت می‌کنند.

نعمتی کارشناس درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی درگفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، گفت : امروزه مواد مخدر یکی از پنج آسیب مهم کشور است لذا انجام اقدامات پیشگیرانه از اهمیت زیادی برخوردار است.

او با اشاره به اینکه مراکز درمان و آسیب اعتباد از جمله مراکز پیشگیرانه است افزود: هزینه درمان و خدمات اقامتی معتادین تحت پوشش این مراکز ماهیانه یک میلیون و ۱۵۵ تا یک میلیون و ۸۰۰ هزار تومان است و  افراد معتاد  د ۱ تا ۳ ماه در این مراکز اقامت دارند. 

نعمتی با اشاره به اینکه مراکز سرپایی (MMT) درمان آن با دارو‌های آگوئیست است و در این مراکز از ۷۰ تا ۲۰۰ هزار تومان هزینه ماهیانه است اظهار کرد: در مراکز گذری سلامت (DIC)، خدمات این مرکز رایگان است، چون مرکز کاهش و آسیب می‌باشد و دولت هزینه‌های آن را پرداخت می‌کند و مراکز درمانی مدار (TC) از ۳ تا ۶ ماه است.


بیشتر بخوانید


نعمتی با اشاره به اینکه فرد معتادی که از سوی مقام محترم قضایی یا معتاد متجاهر ارجاع داده می‌شود کاملاً خدمات به صورت رایگان به فرد معتاد تعلق می گیرد.

 کارشناس درمان شورای هماهنگی مبارزه با مواد مخدر خراسان جنوبی تصریح کرد: با شروع بیماری کرونا کمپ‌های این استان تا حدود دو ماه پیش تعطیل بود و تعداد کمی از کمپ‌ها در موارد خاص با دستور مقام قضایی و رعایت پروتکل‌های بهداشتی معتادین پذیرفته می‌شد.

او گفت: در مجموع ۸۶ مرکز درمان و کاهش آسیب در خراسان جنوبی وجود دارد و به تفکیک تعداد ۸ کمپ، پنج مرکز DIC، یک مرکز مشاوره بیماری‌های رفتاری،۶ بیمارستان و ۶۶ مرکز MMT قرار دارد .

نعمتی ادامه داد:  ۱۶ هزار معتاد مرد و ۳ هزار معتاد زن در خراسان جنوبی زندگی می کنند.

انتهای پیام / ط آ

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.