شرایط شرکت در رشته‌های دارای آزمون عملی کنکور سراسری ۹۹

لینک ثبت نام و اعلام علاقه‌مندی به رشته‌های دارای آزمون عملی«تربیت بدنی، هنر و علوم ورزشی» برای داوطلبان کنکور سراسری هم اکنون در سایت سازمان سنجش فعال شده است.

به گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، در جریان برگزاری هر کنکور شاهد گرایش شماری از داوطلبان کنکوری به رشته‌های متنوع و جذاب گروه آزمایشی کنکور هنر و تربیت بدنی هستیم. بسیاری از داوطلبان از این آزمون و شرایط آن اطلاعات کافی را ندارند. به دلیل پذیرش به صورت متمرکز، داوطلبان پس از قبولی در کنکور این رشته‌های با آزمون علمی باید برای پذیرش به مرحله بعد وارد شوند.

آزمون عملی به منظور تایید نهایی برای قبولی داوطلبان نخواهد بود و این آزمون در واقع بخشی از مراحل پذیرش داوطلبان محسوب می‌شود.

در کنکور سراسری امسال داوطلبان گروه آزمایشی هنر در صورت علاقه مندی به منظور شرکت در آزمون عملی باید نسبت به انتخاب حداکثر دو مجموعه از رشته‌های تحصیلی منحصرا به صورت اینترنتی از امروز سه شنبه ۲۸ مرداد تا ۳ شهریور از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی: www.sanjesh.org اقدام کنند. لینک ثبت نام و اعلام علاقه مندی در سایت سازمان سنجش اعلام شده است.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در رشته‌های تحصیلی مورد نظر در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به صورت متمرکز و با شرایط خاص انجام می شود داوطلبانی که اقدام به انتخاب یک مجموعه از مجموعه رشته‌های تحصیلی گروه آزمایشی هنر برای شرکت در آزمون عملی اقدام می کنند، باید نسبت به پرداخت مبلغ ۱.۰۰۰.۰۰۰ (یک میلیون) ریال بابت هزینه آزمون عملی به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شبکه شتاب، اقدام کنند. داوطلبان در صورتی که متقاضی و علاقه‌مند به شرکت در آزمون عملی دو مجموعه از مجموعه های گروه آزمایشی هنر هستند باید نسبت به پرداخت مبلغ ۲.۰۰۰.۰۰۰ (دو میلیون) ریال به صورت اینترنتی اقدام کنند.


بیشتر بخوانید


عدم پرداخت هزینه آزمون رشته های عملی در تاریخ تعیین شده، به منزله عدم امکان پذیرش آنان در این رشته‌ها خواهد بود. آزمون عملی برای کلیه رشته‌های مندرج در جدول ذیل در شهریور ماه ۹۹ برگزار خواهد شد و داوطلبان لازم است برای اطلاع از جزئیات برگزاری آزمون عملی، زمان پرینت کارت ورود به جلسه و آدرس محل برگزاری آزمون رشته‌های مندرج در جدول ذیل (به جز رشته علوم ورزشی) به اطلاعی‌های که در روز چهارشنبه ۱۶ شهریور در درگاه اطلاع رسانی این سازمان قرار می‌گیرد، مراجعه کنند. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که اولاً نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام کرده و ثانیاً در جلسه آزمون گروه آزمایشی هنر که در روز چهارشنبه ۲۹ مرداد برگزاری می‌شود، حاضر باشند.

داوطلبان هریک از گروه های آزمایشی علوم ریاضی و فنی، علوم تجربی و علوم انسانی در صورت علاقه‌مندی به رشته علوم ورزشی و آموزش تربیت بدنی باید نسبت به انتخاب مورد مربوط منحصراً به صورت اینترنتی همزمان با پرینت کارت از تاریخ ۲۸ مرداد لغایت ۳ شهریور از طریق درگاه اطلاع رسانی این سازمان به نشانی www.sanjesh.org اقدام کنند.

با توجه به اینکه پذیرش دانشجو در این رشته در آزمون سراسری سال ۱۳۹۹ به صورت متمرکز با شرایط خاص صورت می‌پذیرد، داوطلبانی که نسبت به انتخاب مورد مربوط اقدام کرده‌اند باید نسبت به پرداخت مبلغ ۴۲۰.۰۰۰ (چهارصد و بیست هزار) ریال به صورت اینترنتی به وسیله کارت‌های بانکی عضو شتاب اقدام کنند.

داوطلبان برای اطلاع از روز‌های برگزاری آزمون عملی رشته مذکور به اطلاعی‌های که در روز یکشنبه ۱۶ شهریور منتشر می‌شود، مراجعه کنند. داوطلبانی مجاز به شرکت در آزمون عملی خواهند بود که نسبت به پرداخت هزینه برگزاری آزمون عملی در بازه زمانی اعلام شده اقدام کرده و ثانیا در جلسه آزمون یکی از گروه‌های آزمایشی علوم ریاضی، علوم انسانی و علوم تجربی که در روز‌های پنجشنبه و جمعه ۳۰ و ۳۱ مرداد ماه برگزار می‌شود، حاضر باشند.

انتهای پیام/ 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار