ادبیات در هفته‌ای که گذشت؛

کتابخانه ملی ایران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد/سهم ۸۳ درصدی غیرتهرانی‌ها در فروش تابستانه کتاب

هفته گذشته با توجه به التزام کتابخانه ملی بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به منظور جلوگیری از شیوع و ادامه وضعیت قرمز تهران، تالار‌های آن تا اطلاع ثانوی تعطیل شد.

 

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، اتفاقاتی در حوزه ادبیات هفته گذشته روی داد. در اینجا به مهمترین رویداد‌های ادبی اشاره می‌کنیم:


بیشتر بخوانید:


کتاب " جامعه ما" رونمایی شد

مراسم رونمایی از کتاب " جامعه ما"در دانشکده علوم اجتماعی دانشگاه تهران برگزار شد.در ابتدا پس از قرائت قرآن توسط مجری، سخنانی از رهبر معظم انقلاب درباره شهید صدر پخش شد.

شمشیری، مدیر عامل سروش درباره شهید صدر گفت: شخصیت شهید صدر در بین متفکران معاصر موضوع ناشناخته‌ای نیست، به ویژه در دهه اول انقلاب به مسائل اجتماعی با مبانی اسلامی نگاه کرده است، نظیر کتاب‌های " فلسفه ما"، "اقتصاد ما" و اخیرادر سازمان صدا و سیما به مقوله کتاب‌های شهید صدر تاکید ویژه‌ای شده است.

کتابخانه ملی ایران تا اطلاع ثانوی تعطیل شد

با توجه به التزام سازمان اسناد و کتابخانه ملی بر رعایت مصوبات ستاد ملی مقابله با ویروس کرونا به منظور جلوگیری از شیوع بیماری و ادامه داشتن وضعیت قرمز شهر تهران، تالار‌های کتابخانه ملی از فردا سه شنبه ۲۸ مردادماه تا اعلام تغییر وضعیت توسط ستاد کرونا براساس مصوبه شورای معاونین تعطیل اعلام شد.

برگزیدگان جایزه «ماه فصل بهار» معرفی شدند

مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان جایزه «ماه فصل بهار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مصطفی رحماندوست، دبیر جایزه کتاب «ماه و سال»، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن هجری و محمدرضا شاه آبادی از اعضای شورای سیاستگذاری جایزه کتاب «ماه و سال» و برگزیدگان جایزه در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امیدوارم اهدای جایزه مرغک سیمین در سال آینده تداوم داشته باشد و بدون وجود ویروس کرونا مراسمی در خور کودک و نوجوان برگزار کنیم تلاش کردیم این جایزه با دو هدف برگزار شود یکی اینکه فضا را برای تسهیل دسترسی خانواده‌ها برای انتخاب کتاب فراهم کنیم و دیگر اینکه قدمی در راه رونق نشر کودک و نوجوان برداشته باشیم؛ اگر در حوزه‌های مرتبط با خودمان نتوانیم کاری انجام دهیم دچار خسران خواهیم شد.

حامد رهنما دبیر جایزه سپاس کانون شد

فاضل نظری مدیرعامل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با صدور حکمی حامد رهنما را به‌عنوان دبیر جایزه سپاس کانون منصوب کرد.نشان سپاس جایزه جدیدی است که کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان به آثار یا اقدام‌های ماندگار و نام‌آورترین چهره‌های شاخص عرصه هنر و ادبیات کودک و نوجوان و پیشکسوتان این عرصه در داخل یا خارج از کشور اعطاء می‌کند.

سهم ۸۳ درصدی غیرتهرانی‌ها در فروش تابستانه کتاب

رجبعلی سالاریان مدیر روابط عمومی و امور بین الملل موسسه خانه کتاب و ادبیات ایران گفت: ۸۳ درصد از کل فروش طرح تابستانه کتاب ۹۹، متعلق به استان‌های غیر از تهران است.

سالاریان افزود: با سپری‌شدن یک هفته از آغاز طرح تابستانه کتاب، ۲۵۰هزار و ۱۵۷ نسخه کتاب به مبلغ ۹میلیارد و ۴۵۱میلیون و ۹۸۸هزار و ۶۸۶ تومان به فروش رسیده است

تغییرات بیست‌وسومین جشنواره بین‌المللی قصه‌گویی اعلام شد/ احتمال برگزاری مجازی

محمدرضا زمردیان رئیس بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی و معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، در گفت‌وگو با خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، درباره جزییات برگزاری این دوره از جشنواره گفت: شورای سیاستگذاری بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی برای برگزاری این دوره جشنواره برنامه ریزی می‌کند. باتوجه به وضعیت بیماری کرونا در کشور و پیش بینی مسئولان ذیربط مبنی بر احتمال پیک دوم کرونا در فصل پاییز و همزمانی آن با شیوع آنفولانزا برگزاری مراسم و تجمع‌هایی که با حضور جمعیت برگزار می‌شود، سخت شود. در این صورت قطعا بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی به صورت مجازی برگزار می‌شود.

او افزود: بیست و سومین جشنواره بین المللی قصه گویی با دوره‌های قبلی جشنواره تفاوت‌هایی دارد. تلاش کردیم بخش‌های روشن و مشخصی در حوزه شیوه‌های قصه گویی وجود داشته باشد تا داوری‌ها هم براساس شیوه‌های قصه گویی انجام شود. در گذشته عمدتا داوران براساس گروه سنی قصه گویان داوری می‌کردند و گروه‌های سنی نوجوانان، بزرگسالان و پدربزرگ‌ها و مادربزرگ‌ها را دربرمی گرفت. امسال احتمالا ضمن پای بندی به آن موضوع تلاش می‌کنیم شرکت کنندگان در زمینه شیوه‌های قصه گویی هم با یکدیگر رقابت کنند.

انتهای پیام/ 

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار