دبیر: سالن توفیق جهانبخت شناسنامه کشتی است/ صالحی امیری: کشتی در ایران ویژگی های ممتازی دارد

سالن توفیق جهانبخت مجموعه ورزشی شهید شیرودی پس از بازسازی کامل با حضور مسوولان افتتاح شد.

به گزارش خبرنگار کشتی و رزمی گروه ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان، در مراسم بازگشایی سالن کشتی مهندس توفیق جهانبخت سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک، مهدی علی نژاد معاون وزیر، حمید سوریان نایب رئیس فدراسیون کشتی،  علیرضا دبیر رئیس، حسن رنگرز، محمد دلیریان، محسن فرح وشی، سید جلال عسگری دبیر فدراسیون کشتی، محمدرضا طالقانی عضو هیئت رئیسه فدراسیون، محمد بنا و بهروز حضرتی پور سرمربی و مربی تیم ملی کشتی فرنگی، محسن کاوه مدیر تیمهای ملی کشتی آزاد، پیشکسوتان و قهرمانان حضور داشتند.

علیرضا دبیر رئیس فدراسیون کشتی در حاشیه این مراسم گفت: به دلیل شرایط کرونا از افراد زیادی برای حضور در این مراسم دعوت نکردیم.

وی تصریح کرد: اینجا شناسنامه و قباله کشتی است و همه بزرگان کشتی یا اینجا تمرین کردن یا تمرین دادند. منصور برزگر سرمربی اسبق تیم ملی کشتی آزاد همیشه اینجا بود و خود محمد بنا بعد از آنکه از سوی محمدرضا طالقانی سرمربی تیم ملی شد اینجا تبدیل به محمد بنا شد.

دبیر تاکید کرد:  بی تدبیری طی ۱۰ تا ۱۲ سال در سالن جهانبخت رخ داده به طوری  که صفحه صخره نوردی را دقیقا پشت پنجره های سالن گذاشتن و شرایط بدی از لحاظ تهویه هوای سالن به وجود آورده و با این وجود قول دادن که ۳۱ شهریور صفحه صخره نوردی را بردارن و از معاون وزیر و رئیس کمیته ملی المپیک میخواهیم که پیگیری کنند این کار زودتر انجام شود.

دبیر با قدردانی از رئیس کمیته ملی المپیک و علی نژاد معاون وزیر ورزش از کشتی گفت: در سالن عکس افتخار آفرینان المپیکی کشتی و تعدادی از قهرمانان کشتی که به رحمت خدا رفتند در اینجا نصب شده است.

سیدرضا صالحی امیری رئیس کمیته ملی المپیک نیز در مراسم افتتاح سالن نوسازی شده توفیق جهانبخت، در جمع خبرنگاران گفت: همه نام آوران و بزرگان کشتی امروز لبخند به لب دارند که به خانه خود آمدند و از انسان های بزرگ و با فضیلت یاد کردند. 

وی افزود: احساس می کنم کشتی در ایران ویژگی های ممتازی دارد و هر وقت علیرضا دبیر درخواستی را مطرح کند، بلافاصله هم من و هم دیگر مسئولان به کمک او می رویم. امجدیه ریشه ورزش کهن ایران است. امروز ما یک سالن را افتتاح نکردیم بلکه بخشی از هویت و تبار کشتی ایران را به نمایش گذاشتیم.

صالحی امیری خاطرنشان کرد: کشتی مردمی ترین رشته ورزشی ایران زمین است و همه قهرمانان ما از متن مردم آمدند. تختی بزرگ، علیرضا دبیر و دیگر بزرگان از متن جامعه رویش کردند. آغازگر افتخار ما در عرصه جهانی و داخلی و مرام پهلوانی از کشتی آغاز شده است. کشتی هم مقصد است و هم مقصود. تجلیل از بزرگان کشتی تجلیل از مرام پهلوانی است.

رئیس کمیته ملی المپیک افزود: باید از همه کسانی که در کشتی ایران زمین تلاش کردند از صنعتکاران، سیروس پور، برزگر، برادران خادم، علیرضا دبیر و ... تشکر کنیم. دبیر ثابت کرد جوان با کفایتی است و می تواند گام های بزرگتری بردارد و کشتی را به قله های توسعه برساند. برای همه قهرمانان کشتی آرزوی سلامتی دارم. با محمد بنا و غلامرضا محمدی شخصا تماس گرفتم و برای انتخابشان به عنوان برترین های آسیا تبریک گفتم و بار دیگر تبریک می گویم. مطمئن هستم کشتی پرچم پر افتخار ایران را باز هم به اهتزار در می آورد.


بیشتر بخوانید: دیدار علیرضا دبیر و وزیر بهداشت/ تقدیر جامعه کشتی از کادر درمانی و پزشکی کشور


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار