وزیر خارجه رژیم صهیونیستی: با عمان بر سر ایجاد رابطه دائمی و مستقیم توافق کردیم

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی پیامی در حساب توئیتری خود مدعی شد که با عمان بر سر ایجاد یک رابطه دائمی و مستقیم توافق کرده است.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، گابی اشکنازی، وزیر خارجه رژیم صهیونیستی طی پیامی در حساب توئیتری خود از گفت‌وگوی تلفنی با وزیر خارجه عمان خبر داد و مدعی شد که در تماس تلفنی، دو طرف بر سر ایجاد یک رابطه دائمی و مستقیم توافق کردند. 

در پیام اشکنازی آمده است: «در اوایل روز دوشنبه، با یوسف بن علوی بن عبدالله، وزیر خارجه عمان  صحبت کردم. ما در مورد تحولات اخیر منطقه، توافق عادی سازی با امارات و ضرورت تقویت روابط بین اسرائیل و عمان صحبت کردیم».

او در ادامه مدعی شد: «وزیر خارجه عمان بر موضع جدی پادشاه و حامیان او در دستیابی به یک توافق عادلانه، پایدار و جامع در خاورمیانه و همچنین بر لزوم از سرگیری مذاکرات صلح تأکید کرد.»

اشکنازی در ادامه از تعهد عمان و وزیر خارجه این کشور ابراز قدردانی کرد. او همچنین در خصوص آینده روابط عمان و اسرائیل، گفت: «ما توافق کردیم که ارتباط مستقیم و مداوم را حفظ کنیم و گفت‌وگوها را ادامه دهیم».

وزیر خارجه رژیم صهیونیستی،گفت‌وگوی اخیر را در ادامه مکالمه‌ دیروز با شیخ عبدالله بن زاید، وزیر خارجه امارات خواند. 

نام کشورهایی نظیر عمان، بحرین و عربستان در میان گزینه‌های احتمالی بعدی در عادی سازی روابط با رژیم صهیونیستی وجود دارد. دونالد ترامپ در سخنانی مدعی شده که امارات یخ روابط کشورهای عربی و اسلامی با رژیم صهیونیستی را شکسته و اکنون نوبت سایر کشورهای منطقه است که تن به عادی سازی روابط با این رژیم دهند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار