مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان:

نظارت بر موسسات مجاز اعزام دانشجو جدی است

حاجی زاده گفت: نظارت بر موسسات اعزام دانشجو جدی است و فهرست موسسات دارای مجوز به صورت ماهانه به روز می‌شود.

به گزارش حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشکی باشگاه خبرنگاران جوان، ابراهیم حاجی زاده، مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان اظهار کرد: با نظارت جدی کار گروه نظارت بر موسسات اعزام دانشجو به موسسات متخلف تذکرات لازم داده می‌شود و در صورت بی توجهی به اخطارها، اسامی موسسات متخلف از فهرست اداره کل بورس و اعزام دانشجو حذف می‌شود.

او تاکید کرد: خانواده‌ها و دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور به تبلیغات خیابانی و فضای مجازی توجه نکنند و صرفاً به موسساتی مراجعه کنند که اسامی آن‌ها در سایت سازمان امور دانشجویان ذکر شده است.

حاجی زاده گفت: دانشجویان متقاضی تحصیل در خارج از کشور که به موسسات اعزام دانشجو مراجعه می‌کنند نباید به سادگی ادعای اخذ پذیرش از دانشگاه‌های معتبر خارج و پرداخت مبالغ مالی کلان در قبال این خدمت را قبول کنند. باید با مراجعه به سایت دانشگاه مورد نظر از صحت این ادعا اطمینان حاصل کنند.

او تصریح کرد: اگرچه برخی از این موسسات پلمب میشوند، اما در فضای مجازی و از طریق سایت‌های اینترنتی به فعالیت خود ادامه می‌دهند. در این خصوص برای بستن این سایت‌ها در حال هماهنگی با پلیس فتا هستیم.

مدیرکل بورس و اعزام دانشجویان سازمان امور دانشجویان گفت: علاوه بر فهرست اسامی ۱۳۷ موسسه مجاز اعزام دانشجو به خارج، فهرست ۱۳۰ موسسه تعلیق و لغو مجوز شده از سال ۱۳۸۵ تاکنون در سایت سازمان امور دانشجویان منتشر شده است.

او تصریح کرد: اگر دانشجویان در مراجعه به موسسات اعزام دانشجو مشکلی مشخص ناشی از عدم انجام تعهدات موسسه مواجه شدند می‌توانند اعلام کنند تا در هیات حل اختلاف بررسی و پیگیری شود.

فهرست موسسات مجاز اعزام دانشجو، موسسات تعلیق و لغو مجوز شده که در پایان هر ماه به روز می‌شوند در سایت scholarship.saorg.ir قابل دسترسی است.


بیشتر بخوانید


انتهای پیام/

برچسب ها: دانشجو ، وزارت علوم
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار