کاهش ۴۱ درصدی صدور کارت بازرگانی در خراسان جنوبی

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند از کاهش ۴۱ درصدی صدور کارت بازرگانی در خراسان جنوبی خبر داد.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند، احتشام در نشست آنلاین اتاق بیرجند با هیات ‌رئیسه اتاق بازرگانی ایران گفت: هم اکنون ۱۵۷ کارت بازرگانی معتبر فعال است که امسال صدور این کارت‌ها در مقایسه با قبل ۴۱ درصد کاهش داشته است.

او افزود: کاهش تقاضا برای صدور کارت بازرگانی، بیانگر افزایش موانع و سخت شدن روند تجارت است؛ خلاف آنچه باید اتفاق می‌افتاد.

احتشام عنوان کرد: در دوران تحریم و کاهش درآمد‌های ارزی ناشی از فروش نفت باید سازوکاری اتخاذ شود تا درآمد‌های ارزی ناشی از صادرات غیرنفتی بالا برود.

رئیس اتاق بازرگانی بیرجند، واقعی نبودن قیمت پایه صادراتی را نیز یکی از دلایل اصلی بروز بدهکاری غیرواقعی صادرکنندگان دانست و افزود: اگر قیمت پایه صادراتی کالا‌ها اصلاح شود، مشکل بخش زیادی از بدهکاران ارزی که امروز به دلیل عدم رفع تعهد ارزی قادر به ادامه فعالیت نیستند، برطرف می‌شود.


بیشتر بخوانید


شافعی رئیس اتاق ایران هم از توافق‌های صورت گرفته در شورای عالی صادرات برای نظم بخشیدن به فعالیت‌های مرزی بین دستگاه‌های مستقر در مرز‌های کشور و ارسال نامه به وزارت صنعت، معدن و تجارت مبنی بر تشریح مشکلات و بیان پیشنهاد‌های اجرایی برای رفع مشکلات موجود در سامانه تجارت، خبر داد.

عدم پاسخگویی به موقع سامانه تجارت و فراهم نبودن زیرساخت‌های اجرایی آن، کمبود مواد اولیه در صنایع مختلف به ویژه صنعت مرغداری و در نتیجه کاهش حجم تولید و برخی مسائل مرزی از دیگر موضوعات مطرح شده در این نشست بود.

انتهای پیام/ ر

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار