برگزیدگان جایزه «ماه فصل بهار» معرفی شدند

برگزیدگان جایزه «ماه فصل بهار» صبح امروز در کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان معرفی شدند.

به گزارش خبرنگار حوزه ادبیات  گروه فرهنگی باشگاه خبرنگاران جوان، صبح امروز مراسم اهدای جوایز به برگزیدگان جایزه «ماه فصل بهار» کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با حضور مصطفی رحماندوست، دبیر جایزه کتاب «ماه و سال»، محمدرضا زمردیان معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان، محسن هجری و محمدرضا شاه آبادی از اعضای شورای سیاستگذاری جایزه کتاب «ماه و سال» و برگزیدگان جایزه در سالن کنفرانس کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برگزار شد.

در این مراسم محمدرضا زمردیان، معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: امیدوارم اهدای جایزه مرغک سیمین در سال آینده تداوم داشته باشد و بدون وجود ویروس کرونا مراسمی در خور کودک و نوجوان برگزار کنیم تلاش کردیم این جایزه با دو هدف برگزار شود یکی اینکه فضا را برای تسهیل دسترسی خانواده ها برای انتخاب کتاب فراهم کنیم و دیگر اینکه قدمی در راه رونق نشر کودک و نوجوان برداشته باشیم؛ اگر در حوزه های مرتبط با خودمان نتوانیم کاری انجام دهیم دچار خسران خواهیم شد.

او افزود: باید بتوانیم در حوزه ادبیات کودک و نوجوان تاثیرگذاری داشته باشیم و حرف های مهمتری در این حوزه بزنیم. در حوزه تولید و تالیف آثار کودک و نوجوان باید به مخاطب و ذائقه او توجه بیشتری داشته باشیم و تولیداتی داشته باشیم که برای نسل امروز ما که عصر پر از ارتباطات است، الگوی مناسبی برای زیست باشد.

معاون فرهنگی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ادامه داد: کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان برای نویسندگانی که نتوانستند به هر دلیل کتاب خود را منتشر کنند و برای نوقلمانی که امکان انتشار اثرشان را ندارند،این طرح را در قالب طرح فرصت طلایی فراهم می کند.

در این مراسم مصطفی رحماندوست دبیر جایزه کتاب سال و ماه کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان گفت: مهم این است که در جایزه کتاب ماه و سال به کتاب کودک و نوجوان توجه شود کتاب های برگزیده این جشنواره برای کتابخانه های کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان خریداری می شود و لیست کتاب های منتخب این جشنواره هم منتشر خواهد شد؛ امسال فقط شعر داستان و نمایشنامه را بررسی کردیم.

او افزود: امسال اولین سالی است که کتاب بسیار گران شده است جا دارد بررسی شود در این وضعیت گرانی کتاب چه کتاب‌هایی فروش رفته است؟ این موضوع می‌تواند موضوع پایان نامه دانشگاهی باشد فروردین ماه ۵۵۰، اردیبهشت ماه ۴۱۸ و خرداد ماه ۴۰۲ عنوان کتاب به دبیرخانه جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان رسید؛ ۹۹۸ عنوان به مرحله دوم داوری و ۶۶۲ عنوان به مرحله بعدی داوری رسید و در نهایت به ۱۴ عنوان کتاب رای دادند.

کتاب «راز جنگل هزار داستان» ندا منعم برگزیده فروردین ماه، «نخودی نرو توی دیگ آش» افسانه شعبان نژاد برگزیده اردیبهشت ماه و «یک آدم نقاشی کن» برگزیده خرداد ماه جایزه کتاب ماه و سال کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان شد.

انتهای پیام/

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار