برگزاری کنکور سراسری در بروجرد با رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی گفت: پروتکل‌های بهداشتی ستاد مبارزه با کرونا به طور کامل در حوزه‌های برگزاری کنکور سراسری در این شهرستان رعایت می‌شود.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، حسن مروتی  افزود: برگزاری کنکور از دغدغه‌های مهم خانواده‌ها و داوطلبان است، اما همه تمهیدات لازم بهداشتی، مساعد بودن فضا، امکانات و پروتکل‌های بهداشتی برای کاهش دغدغه‌ها و جلوگیری از انتشار ویروس کرونا در نظر گرفته شده است.

او اظهار داشت: کنکور سراسری در بروجرد با رقابت پنج هزارو ۵۸۴ داوطلب از صبح چهارشنبه ۲۹ مرداد آغاز میشود و آزمون همه رشته‌ها تا یکم شهریور در نوبت صبح برگزار تا نوبت بعد از ظهر فرصتی برای ضدعفونی مجدد حوزه‌ها باشد.

او بیان کرد: عملیات ضدعفونی مکان‌های برگزاری کنکور قبل و بعد از برپایی امتحان‌ها صورت میگیرد و رعایت دیگر پروتکل‌های بهداشتی و فاصله گذاری‌های اجتماعی تا بیش از ۲ متر در نظر گرفته شده است.

مروتی اضافه کرد: با توجه به اینکه امسال تعداد داوطلبان کنکور نسبت به سال گذشته حدود ۱۰درصد کمتر شده، اما برای رعایت پروتکل‌ها علاوه بر حوزه دانشگاه ایت الله بروجردی از فضای دانشگاه آزاد به عنوان حوزه کنکور استفاده میشود.

نماینده سازمان سنجش در بروجرد ادامه داد: از داوطلبان انتظار می‌رود همه پروتکل‌ها را رعایت و همراه خود ماسک دستکش لوازم التحریر داشته باشند و برغم انجام پذیرایی از داوطلبان در صورت ضرورت همراه خود تغذیه داشته باشند.

مروتی یادآور شد: داوطلبان از همراه داشتن کیف، موبایل خودداری کنند، زیرا هرکدام عاملی برای انتقال ویروس است.

او گفت: با توجه به اینکه ممکن است داوطلبی علایم تب داشته و مشکوک باشد حتما مراقبان را درجریان گذاشته، زیرا مکان‌های جداگانه برای این افراد در نظر گرفته شده تا هم بدون دغدغه کنکور را انجام هم عاملی برای انتشار بیماری نباشد.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی افزود: از اولیا داوطلبان تقاضا میشود فرزندان خود را بعد از رساندن به حوزه در مقابل حوزه کنکور تجمع نکرده و مجددا پایان زمان آزمون ان‌ها را همراهی کنند.

او تاکید کرد: به دلیل رعایت پروتکل‌ها و انجام تست انتظار می‌رود داوطلبان زود‌تر از موعد در حوزه حاضر شوند.

رییس دانشگاه آیت الله بروجردی شهرستان بروجرد گفت:اگر همه داوطلبان، اولیا و کادر آموزشی که مراقبین آزمون هستند نکات و پروتکل‌ها را رعایت کنند برای همه این افراد که طیف وسیعی هستند مشکلی ایجاد نخواهد شد.

مروتی افزود:از مجموع پنج هزارو ۵۸۴داوطلب سه هزار و ۲۹۴ نفر زن و ۲ هزار و ۳۳۵ نفر را مرد هستند که از این تعداد شرکت کننده یک هزار و ۹۱۵ نفر در رشته ریاضی و انسانی، ۲۶۵ نفر در رشته هنر، ۲ هزار و ۸۳۴ نفر در رشته تجربی و ۵۷۰ نفر در رشته زبان‌های خارجی بایکدیگر رقابت می‌کنند.

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.